فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

توضیحات دفتر رئیس جمهور در باره قراردادها با فرانسه (2)



وی با بیان اینکه ایرباس بر خلاف سنت همیشه که مؤسسات مالی فروشهایش را پوشش می دادند عمده فاینانس فروش هواپیما به ایران را، خود به عهده گرفته است افزود: در قرارداد اجاره و تملیک هواپیما که میان ایران ایر ایرباس امضاء شده است یک یورو از بودجه دولت هزینه نخواهد شد و به طور کامل به صورت فاینانس است.

نهاوندیان افزود: همه می دانند بازار صنعت هوایی ایران از جذاب ترین بازارهاست و پتانسیل ترانزیت هوایی ایران کمتر مشابهی دارد. 

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه این قرارداد صرف فروش هواپیما نیست افزود: در زمینه بالگرد،‌ مخابرات ،‌ ماهواره ، قطعه سازی و تحقیق و توسعه هم در این قرارداد تفاهم صورت گرفته است.

وی افزود: در زمینه مخابرات هم از ماهواره تا تقویت شبکه های مخابراتی، تعاملات بین المللی و افزایش سرعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

نهاوندیان همراه بودن یک هیئت بزرگ اقتصادی با رئیس جمهور در سفر به ایتالیا و فرانسه را از جمله امتیازات این سفر دانست و افزود: بخش خصوصی در این سفر قراردادهایی را به امضاء رساند. 

وی امضاء قرارداد در زمینه فولاد و آلومینیوم را یکی از قراردادهای امضاء شده میان بخش خصوصی با طرفهای اروپایی اعلام کرد و افزود: این قرارداد شامل یک سرمایه گذاری مشترک ایرانی ـ‌ ایتالیایی است که 60 درصد سهم طرف ایتالیایی و 40 درصد طرف ایرانی و تولید تجهیزات صنعت فولاد هم در آن آمده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بیمه های صادراتی ایتالیا و فرانسه پای مذاکرات آمده اند و قراردادهای شرکت های متبوعشان با ایران را پوشش می دهند.

نهاوندیان پتروشیمی، سرمایه گذاری در معادن و زمین شناسی،‌ تولید لوازم و قطعات برقی،‌ کشاورزی و انتقال فن‌آوریهای نوین مرتبط با آن را از دیگر زمینه های قراردادهای امضاء شده با طرف های اروپایی در سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف صندوق توسعه ملی حفظ منابع ارزی به منظور کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی است افزود: بر این اساس می توانیم از این منابع در مبادلات ارزی با مدیریتی هوشمندانه و از تنوع ارزی استفاده کنیم. 


ایرباس ، فاینانس ، مخابرات ، فولاد و آلومینیوم ، پترو شیمی ، معادن و زمین شناسی ، لوازم و قطعات برقی ، کشاورزی و انتقال فنآوریهای نوین ، مبادلات ارزی ، مدیریت


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی