فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

94/11/12 - 11:17

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

راه‌اندازی جاده ابریشم نوین با مدل‌های نوین حمل‌و نقلی/

 انعقاد قرارداد ۲۰ ساله توسعه فرودگاه امام خمینی با سرمایه گذاران خارجی

وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد ۲۰ ساله توسعه فرودگاه امام خمینی با سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت: جاده ابریشم نوین راه‌اندازی خواهد شد.

 خبرگزاری فارس: راه‌اندازی جاده ابریشم نوین با مدل‌های نوین حمل‌و نقلی/ انعقاد قرارداد ۲۰ ساله توسعه فرودگاه امام خمینی با سرمایه گذاران خارجی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم سی و هفتمین سالروز بازگشت امام خمینی (ره) امروز در فرودگاه مهرآباد و با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌رئیس سازمان انرژی اتمی،‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

در این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و خیزش مجدد و شکل گیری و اعتدال و اعتلای تمدن ایرانی - اسلامی آغاز دوره جدیدی در تاریخ ایران است.

وی افزود: پس از انقلاب با توجه به ویژگی‌های ضد استکباری امام راحل با موانع بیرونی و درونی مواجه شدیم و جنگ تحمیلی بر این ملت تحمیل شد. اما ملت ایران به رهبری امام راه خود را ادامه داد و از آزمون جنگ سرافراز بیرون آمد و پس از آن دوران سازندگی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اما باز با برخی بی تدبیری‌ها در داخل و تشدید تحریم‌ها مواجه شدیم که سختی‌های فراوانی برای ملت ایجاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی به دوران پس از تحریم اشاره کرد و گفت: دوره مجدد از شکوفایی تمدن ایران شهری با تمسک به انقلاب و بازخوانی مجدد تمدن ایرانی آغاز خواهیم کرد.

آخوندی بیان کرد: فهم من از آنچه در برجام رخ داد و آنچه پس از آن انجام می‌شود این است که ایران همواره نقطه تعادل طبیعی منطقه بوده و برخی بی تدبیری‌های داخلی موجب شده است این مرکز ثقل از ایران خارج شود، در پسابرجام  تعادل به منطقه برگردد و این یک بازگشت پایه دار خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی به قرارداد خرید 118 فروند ایرباس نو برای ایران ایر اشاره کرد و گفت: این قرارداد بر مبنای تامین مالی از سوی خود شرکت تامین کننده منعقد شد.

وی افزود: حداقل دوره قرارداد 16 سال است و این یعنی دنیا یک بار دیگر پایداری این انقلاب را به رسمیت شناخت.

آخوندی افزود: این یک قرارداد تجاری نیست بلکه علامتی از نگاه جهانی به نگاه انقلاب اسلامی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یادداشت تفاهم توسعه فرودگاه امام خمینی در دوره قرارداد 20 ساله امضا می‌شود و این یعنی طرف قرارداد ما به ثبات بلند مدت این انقلاب و کشور ایمان دارند؛‌این یک قرارداد تجاری نیست بلکه پذیرش ایران به عنوان نقطه تعادل منطقه است.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم نشان از موقعیت ژئوفیزیکی و تمدن ایران دارد افزود: در حال ایجاد جاده ابریشم نوین در روزگار نوین هستیم که در انواع مدل‌های حمل و نقلی ایجاد می‌شود.

وی گفت: به برکت پایمردی‌های ایران بار دیگر تمدن ایران شهری در حال بازخوانی است تا سربلندی ملت ایران را بار دیگر رقم بزند.

وی افزود: طراحی بر مبنای امنیت منطقه‌ای و معامله برد - برد در دستور کار قرار گرفت و قطعا توسعه ایران برای هیچ ملتی در منطقه تهدید نیست.


توسعه فرودگاه امام خمینی ، سرمایه گذاران خارجی ، عباس آخوندی ، پسا تحریم ، برجام ، مصلحت نظام ، بی تدبیری ، 118 فروند ایرباس ، ژئو استراتژی ، معامله برد - برد


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی