فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

اولاند جانشین فابیوس را تعیین کرد


اولاند جانشین فابیوس را تعیین کرد

رئیس جمهور فرانسه ژان مارک آیرو، نخست وزیر سابق را به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور معرفی کرده است.

کد خبر: ۵۶۷۳۸۴تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ - 12 February 2016

اولاند جانشین فابیوس را تعیین کردچند منبع خبری اعلام کردند، رئیس جمهور فرانسه ژان مارک آیرو، نخست وزیر سابق را به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور معرفی کرده است.


94/11/22 - 19:09شماره: 13941122001068

نخست‌وزیر اسبق فرانسه، جانشین فابیوس می‌شود

«ژان مارک آیرول» نخست‌وزیر سابق فرانسه به عنوان گزینه دولت اولاند برای تصدی پست وزارت امور خارجه پس از کناره‌گیری «لوران فابیوس» معرفی شد.

 خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر اسبق فرانسه، جانشین فابیوس می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه دیروز «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه از تصمیم خود برای استعفا خبر داد و بنا شد به دومین مرد قدرتمند فرانسه یعنی رئیس شورای قانون اساسی کشورش منصوب شود، گمانه‌زنی‌ها در خصوص جایگزین وی شروع شد.

ابتدا شایع شد که «سگولن رویال» معشوقه سابق «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فعلی فرانسه به این پست می‌رسد اما حالا منابع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که «ژان مارک آیرول» نخست‌وزیر اسبق برای تکیه زدن به کرسی وزارت امور خارجه، از سوی دولت معرفی شده است.

آیرول از سال 1989 وارد سیاست شد و به سمت شهرداری نانت رسید؛ سمتی که آن را تا 23 سال بعد یعنی سال 2012 حفظ کرد. این کهنه‌کار سیاست که از سال 1997 تا 2012، ریاست حزب سوسیالیست مجلس فرانسه را نیز بر عهده داشت، از سال 2012 تا 2014 به مدت 2 سال، پست نخست‌وزیری را نیز تجربه کرد.

ژان مارک آیرول ، جانشین فابیوس ، فرانسه ، وزیرامورخارجه فرانسه ، فرانسوا اولاند


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی