فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰ ب.ظ

مدیر اخبار بین‌المللی ایرباس می گوید

94/12/01 - 12:35ه: 


مدیر اخبار بین‌المللی ایرباس می گوید:


برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ایران نداریم/ تنها ۳ فرودگاه ایران توان پذیرش پهن‌پیکرها را دارد/ نمی‌توانم درباره جزئیات مالی نظر بدهم

مدیر بخش اخبار بین‌المللی ایرباس با بیان اینکه طبق قرارداد برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ایران نداریم و تعمیرات پهن‌پیکرها توسط شرکت‌های ایرباس انجام خواهد شد، گفت: تنها ۳ فرودگاه در ایران توانایی پذیرش ایرباس‌های A380 را دارد.

جاستین دوبون، مدیر بخش اخبار بین المللی ایرباس، در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس اعلام کرد بر اساس مطالعات انجام شده 3 فرودگاه در ایران توانایی خدمات رسانی به ایرباس‌های A380 خریداری شده از سوی ایران را دارد.

به گفته دوبون فرودگاه‌های امام خمینی(ره) تهران، مشهد، و شیراز در ایران می‌توانند به هواپیماهای  A380 خدمات فرودگاهی ارائه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که به دلیل دو طبقه بودن این هواپیما آیا نیاز به تجهیزات ویژه‌ای برای سوار یا پیاده کردن مسافران طبقه دوم آن وجود دارد یا خیر گفت مسافران طبقه دوم در صورت وجود تجهیزات مورد نیاز می‌توانند از درب‌های همان طبقه پیاده شوند اما در صورت عدم وجود تجهیزات برای طبقه دوم، این مسافران از طبقه اول نیز می توانند از هواپیما پیاده و یا سوار شوند.

دوبون تأکید کرد بر اساس بررسی های ایرباس، در حال حاضر 100 فرودگاه در جهان می توانند به ایرباس‌های A380 به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان، خدمت رسانی کنند.

مدیر اخبار بین المللی ایرباس تأکید کرد حتی اگر ما مطالعه نمی کردیم این مسئله از سوی شرکت هواپیمایی امارات باید مورد بررسی قرار می‌گرفت چرا که وجود فرودگاه های جایگزین در مواقع اضطراری بسیار ضروری است.

این مقام ایرباس در پاسخ به این سوال که باندهای فرودگاه ها برای فرود ایرباس های سنگین وزن 380 چگونه باید ارتقا پیدا کنند؟ اعلام کرد به دلیل اینکه فاصله دو موتور انتهای بالها در این هواپیما از دیگر هواپیماهای جهان بیشتر است در هر طرف باند نیاز به 7.5 متر شانه باند اضافی است تا از مخاطرات ناشی از «انجین بلست»، هوای خروجی از موتورهای جت در هنگام برخاستن، جلوگیری شود.

وی ادامه داد به طور کلی هر 10 سال یک بار باندهای فرودگاهی باید مورد بازسازی و بازبینی قرار گیرند و این شانه‌های خاکی قرار نیست وزنی را تحمل کنند و فقط برای پوشش انجین بلست خواهند بود.

دوبون در پاسخ به سوالی درباره جزئیات قرارداد در بخش ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات گفت بر اساس قرارداد ما با ایران، ایرباس مسئولیت آموزش خلبانان، مهندسان پرواز، و همچنین مهندسان تعمیرات و نگهداری را برای طرف ایرانی به عهده گرفته است.

وی ادامه داد در صورت بروز مشکل برای هر یک از این هواپیماها و نیاز به تعمیرات از سوی ایران، خود ایرباس خدمات تعمیرات را ارائه نمی دهد و شرکت هایی هستند که مورد تأیید ایرباس بوده که به صورت سیار در منطقه حضور دارند و می‌توانند این خدمات را به ایران ارائه دهند.

دوبون افزود بر اساس قرارداد موجود متعهد شده‌ایم که بخش هوانوردی و ترافیک هوایی ایران را ارتقا دهیم اما قصد سرمایه گذاری و یا ساخت تجهیزات نگهداری و تعمیرات در ایران را نداریم و این قرارداد فقط شامل آموزش متخصصان خواهد شد.

این مدیر ایرباس در پاسخ به سوال دیگر با مضمون اینکه در صورت اقدام ایران برای سرمایه گذاری و تبدیل شدن به مرکز ارائه خدمات به هواپیماهای ایرباس در منطقه خاورمیانه گفت، این مسئله نیازمند انتقال تکنولوژی، تجهیزات، و همچنین آموزش متخصصان است که بخشی از این فن‌آوری متعلق به آمریکاست.

دوبون در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات مالی این قرارداد گفت من در حال حاضر فقط در مورد بخش هایی از این قرارداد که مربوط به خدمات و فنآوری صحبت می‌کنم و درباره جزئیات مالی  اظهار نظر نمی‌کنم.

*سجاد زمانی علیشاه

سرمایه گذاری ایرباس در ایران ، فرودگاه پهن پیکرها ، فرودگاه جانشین ، تکمیل فرودگاه ، آموزش خلبانان ، آموزش مهندسان پرواز ، آموزش مهندسان تعمیر و نگهداری ، ارتقاء بخش هوانوردی ، انتقال تکنولوژی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی