فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۹۴/۱۲/۲۷ :: ۱۷:۲۱

تظاهرات دهها هزار نفری دانشجویان فرانسوی علیه سیاست‌های اولاند

خبرگزاری فارس: تظاهرات دهها هزار نفری دانشجویان فرانسوی علیه سیاست‌های اولاند

دهها هزار دانشجوی فرانسه در سراسر این کشور در اعتراض به سیاست‌های رئیس‌جمهوری فرانسه که باعث افزایش ساعات کاری کارکنان می‌شود، تظاهرات برپا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها دانشگاه و هزاران مدرسه در فرانسه روز پنجشنبه (امروز) در حالی تعطیل شده است که دانشجویان این کشور در سراسر فرانسه علیه اصلاحات در شرایط قانون کار فرانسه تظاهرات برپا کردند.

پایگاه اسپوتنیک گزارش کرد، تا ساعت 09:00 پنجشنبه به وقت محلی، 45 دبیرستان در پاریس تعطیل شدند و مسئولان دانشگاه «پاریس 1» و «بوردو» تصمیم گرفتند برخی از دانشکده های خود را تعطیل کنند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دهها هزار دانشجو علیه دولت فرانسه تظاهرات برپا کردند که این تظاهرات یادآور شورش دانشجویان پاریس در سال 1968 می‌باشد.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه به دلیل تأکید بر اجرای اصلاحات در قانون کار کشورش تحت فشار و انتقادات شدید قرار گرفته است. 

اصلاح قانون کار به کارفرمایان اجازه می‌دهد فضای بیشتری برای اخراج کارکنان داشته باشند و هزینه‌ها را کاهش دهند و کارکنان نیز می‌بایست بیش از 35 ساعت در هفته کار کنند.

بعد از اغتشاشات و اعتراضات سال 1968 در فرانسه به افزایش ساعات کاری، حداکثر هفته کاری به 44 ساعت کاهش یافت و از آن زمان در طول زمان به 35 ساعت در هفته کاهش یافت و اتحادیه ها خواستار حفظ این زمان کاری هستند اما اولاند معتقد است که این زمان، بهره وری را کاهش می دهد.

از دیگر اصلاحات، کاهش حق سنوات کارگرانی است که از شرکتی اخراج شده اند. دانشجویان همچنین به گسترش اختیارات وضعیت اضطرار به دنبال حملات تروریستی 13 نوامبر پاریس که به کشته شدن 130 نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد، اعتراض داشتند.

این دانشجویان می گویند که قدرت جلوگیری از  برگزاری نشست خلاف اصول آزادی، برابری و برادری است و دانشجویان مسلمانان نیز به رفتارهای تبعیض آمیز مقامات فرانسه که آنها را متوقف و مورد بازجویی قرار می دهند، اعتراض داشتند.

انتهای پیام/


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی