فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵ ق.ظ

۶۰۰ تن از شهروندان فرانسه به داعش پیوسته‌اند

وزیر کشور فرانسه: 600 فرانسوی به داعش پیوسته اند

یکشنبه 1 فروردین 1395 - 23:30

وزیر کشور فرانسه می گوید بیش از 600 فرانسوی تاکنون به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند و این رقم همچنان در حال افزایش است. 

بر اساس گزارش وزارت کشور فرانسه این آمار تنها در بازه زمانی بدست آمده است که مواضع تروریست های داعش در عراق و سوریه هدف بمباران های شدید قرار گرفته است و سختگیری های دولت فرانسه پس از انفجارهای پاریس در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

مانوئل والس امروز(یکشنبه) در جمع اعضای حزب سوسیالیست فرانسه ضمن اعلام این مطلب افزود:«ما در داخل کشور درگیر جنگ هستیم. همه روزه ما درحال جستجوی در شبکه های اجتماعی، تعقیب کردن روند عضو گیری و دستگیری افراد هستیم. امروز 2 هزار و 29 شهروند فرانسوی و یا ساکن فرانسه با داعش همکاری می کنند.»

دولت های اروپایی با گذشت 5 سال از جنگ سوریه قوانین سختگیرانه ای برای مبارزه با تروریسم وضع کرده اند با این وجود روند پیوستن اتباع این کشورها به داعش سیر صعودی داشته است. 

حملات تروریستی پاریس که منجر به کشته شدن 17 تن شد (عکس خبرگزاری فرانسه)

نخست وزیر فرانسه گفت در حال حاضر 609 شهروند فرانسوی و یا کسانی که اجازه اقامت در فرانسه دارند در بین تروریست ها هستند که از این تعداد 283 نفر آنها زن بوده  و 18 تن از آنها کمتر از 18 سال سن دارند. تا کنون 170 شهروند فرانسوی عضو داعش در سوریه  وعراق کشته شده و 300 نفر از آنها به فرانسه باز گشته اند.

این آمار امروز در حالی منتشر شد که پس از انفجارهای پاریس وزارت کشور فرانسه اعلام کرد هزار و 400 شهروند فرانسوی با شبکه تروریستی داعش همکاری می کنند که 410 نفر از آنها در عراق و سوریه حضور دارند.


+

۶۰۰ تن از شهروندان فرانسه به داعش پیوسته‌اند

 مانوئل والس

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

نخست وزیر فرانسه با ارائه آماری تکان دهنده، از عضویت ۶۰۰ تن از شهروندان کشورش در گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، نخست وزیر فرانسه از عضویت بیش از ۶۰۰ تن از شهروندان کشورش در گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گفته «مانوئل والس»، به جز این تعداد، حدود ۸۰۰ تن دیگر از شهروندان فرانسه نیز در صدد خروج از این کشور و عضویت در داعش هستند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد اعضای فرانسوی داعش به ۶۰۹ تن می رسد که ۲۸۳ تن از این تعداد زن و ۱۸ تن از آنان نیز کودک هستند.

نخست وزیر فرانسه افزود: ۱۷۰ تن از اعضای این گروه کشته شده و حدود ۳۰۰ نفر دیگر از آنان نیز به فرانسه باز گشته اند.

«والس» همچنین از تحت نظر گرفته شدن ۱۰۰۰ شهروند دیگر توسط دولت فرانسه خبر داد و گفت: ما در خاک خود دچار درگیری هستیم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۳
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی