فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۰۲ ب.ظ

فرانسوی‌ها به دنبال خرید MCI

تاریخ انتشار: 05:55 - 13 شهریور 1395 - 2016 September 03


فرانسوی‌ها به دنبال خرید MCI


خبرگزاری میزان- شرکت فرانسوی اورنج در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار ایران برای خرید بخشی از سهام این شرکت است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سخنگوی اوپراتور تلفن همراه اورنج فرانسه گفت: «این اپراتور فرانسوی در زمینه تعدادی از حوزه های احتمالی همکاری و موضوعات تجاری در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار ایران است.»

وی در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرد، افزود: «ما پیش بینی می کنیم که این مذاکرات در چند ماه آینده به نتیجه برسد.»

وی بدون رد یا تایید اخبار منتشره در مورد این مذاکرات در رسانه ها، اضافه کرد: «همانند بسیاری از اپراتورهای بین المللی دیگر، اورنج در حال بررسی فرصت های موجود در بازار ایران به دنبال اجرای توافق هسته ای است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در حال انجام مطالعات امکان سنجی برای فهم و دستیابی به آنچه در این فضای پیچیده ممکن است، هستیم به ویژه با اینکه برخی تحریم های اقتصادی خاص هنوز در مورد ایران اجرا می شود.»

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داده بود که شرکت اورنج در مرحله ابتدایی مذاکرات با ایران برای خرید سهام ام سی آی به همراه انعقاد یک توافقنامه تجاری و فنی است.

23 درصد سهام این اوپراتور فرانسوی به دولت فرانسه تعلق دارد.

انتهای پیام/

+

کد خبر: 079792سه شنبه، 23 شهریورماه 139515:50September 13, 2016

تمایل غول مخابراتی فرانسه به حضور در ایران

منبع: مهر

شرکت اورنج فرانسه که سال‌ها در تدارک ورود به بازار ایران بوده است، اعلام کرده  مطالعات امکان سنجی برای سرمایه‌گذاری در شرکت ارتباطات سیار ایران را انجام داده است.

منابع متعددی به وال استریت ژورنال اظهار کرده‌اند اورنج تمایل دارد در شرکت ارتباطات سیار ایران سهمی خریداری کند.این شرکت فرانسوی در بیانیه‌ای به وال استریت ژورنال گزارش‌های مذکور را تأیید و اعلام کرد بررسی‌هایی را برای خرید سهم در شرکت ارتباطات سیار انجام داده زیرا با توجه به برخی از تحریم‌های اقتصادی که هنوز علیه ایران وجود دارد، فضای کنونی پیچیده است.

به گفته منابع آگاه، اورنج که بزرگترین شرکت مخابرات فرانسه است یکی از شرکت‌های اروپایی متعددی محسوب می‌شود که برای سرمایه‌گذاری در شرکت مخابرات ایران مذاکره کرده‌اند. اورنج در این باره به رویترز اعلام کرد پیش‌بینی می‌کنیم این مذاکرات تا چند ماه آینده نهایی شود.

فرانسه که در زمان مذاکرات هسته‌ای قدرت های جهانی با ایران موضع سختگیرانه‌ای را اتخاذ کرده بود پس از برداشته شدن تحریم‌ها در تلاش بوده تا شرکت‌های فرانسوی از فرصت‌هایی که در بازار ایران وجود دارد بهره‌مند شوند.

یک مقام وزارت اقتصاد فرانسه در این باره گفته بود برداشته شدن تحریم ها، فرصت های قابل ملاحظه‌ای را برای شرکت‌ها بخصوص شرکت‌های مخابراتی به منظور شراکت و رشد در ایران فراهم می‌کند.

در این زمینه از آرشیو ایستنا:

اورنج فرانسه خواستار خرید سهام شرکت ارتباطات سیار ایران شد

با تصویب مجمع عمومی فوق العاده/ شرکت مخابرات ایران یکپارچه شد

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خبر داد: برنامه‌ریزی برای ادغام همراه اول و مخابرات/ مخابرات استانها ادغام شدند

انحلال شرکت‌های مخابراتی استانی تصویب شد

۵ سرویس مخابراتی در تله کام رونمایی می شود

ضریب نفوذ تلفن ثابت در دوره سه ساله دولت یازدهم به بیش از 38 درصد رسید

شرکت مخابرات استان تهران: اعتبار کارت های 20 هزار ریالی تلفن همگانی تا پایان سال 95

حضور شرکت مخابرات استان تهران با معرفی 5 سرویس جدید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی