فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
با حضور ۹۰ نفر محقق بین المللی؛

سمپوزیوم بین المللی «ژنتیک ایران و فرانسه» آغاز به کار کرد

ژنتیک
شناسهٔ خبر: 3768918 - 
سمپوزیوم علمی بین المللی «ژنتیک ایران و فرانسه» امروز با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این سمپوزیوم دو روزه ، با هماهنگی اداره کل امور بین الملل وزارت بهداشت با مراکز معتبر علمی و تحقیقاتی کشور فرانسه ، پشتیبانی سفارت این کشور در ایران و به همت گروه آموزشی و مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شده است.

حدود ۹۰ نفر از دانشمندان، محققان و مسئولان مراکز معتبر علمی و تحقیقاتی کشور فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در این سمپوزیوم بین المللی شرکت دارند.

ارائه آخرین یافته های علم ژنتیک و کاربرد آن در پیشگیری و تشخیص بیماری ها و معلولیت ها از جمله اهداف  این سمینار علمی است که «بیماری های خونی، بیماری های ایمنی، بیماری های نادر ژنتیکی، بیماری های عضلانی و تکنیک های جدید در تشخیص بیماری های ژنتیکی و ژن درمانی» از جمله  مباحث مهم آن است.

در روز اول سمپوزیوم ، سخنرانی های دانشمندان ایرانی و فرانسوی در خصوص مباحث مختلف حوزه ژنتیک انجام می شود و در روز دوم نیز، جلسات با شرکت گروه های تخصصی مشترک دانشمندان دو کشور بصورت بحث و تبادل نظر علمی در زمینه موضوع های خاصی از حوزه ژنتیک و همچنین، برای تبادل تجربه ها و مهارت های علمی و تحقیقاتی برگزار خواهد شد.

در پایان سمپوزیوم نیز، دانشمندان و محققان علم ژنتیک دو کشور ایران و فرانسه ، نتیجه گیری و برنامه ریزی برای تحقیقات مشترک در جهت پیشگیری از بیماریها و معلولیت ها ، و در نهایت، ارتقای سطح سلامت جامعه را خواهند داشت.

دکتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ارائه آخرین یافته های علم ژنتیک و کاربرد آن در پیشگیری و تشخیص بیماری ها و معلولیت ها را از جمله اهداف  این سمینار علمی بیان کرد.

وی اظهارداشت: مقدمات برقراری ارتباط  و همکاری های مشترک علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مراکز تحقیقات پزشکی فرانسه ، ماهها پیش طی نشستی با حضور  مدیرکل امور بین الملل  وزارت بهداشت ، رییس انجمن همکاری های پزشکی ایران و فرانسه و مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی در محل این دانشگاه ، فراهم شد.                           

محسنی افزود: برقراری همکاریهای مشترک علمی دانشگاه علوم بهزیستی و مراکز تحقیقات پزشکی فرانسه در پی سفر اخیر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به فرانسه و معرفی هریک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور به عنوان مراکز نمونه تحقیقاتی در برخی از تخصص های پزشکی انجام شده است.

وی گفت: پتانسیل تخصصی و امکانات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به ویژه مرکز تحقیقات و گروه آموزشی ژنتیک و فعالیت های تشخیصی و تحقیقاتی مرکز، حضور دانشمندان برجسته و تمرکز بر موضوع های خاص مورد نیاز جامعه مانند ناتوانی ها ، بیماری های روانی ، سایکولوژی ، آلزایمر و سرطان ها سبب شد این سمپوزیوم با همکاری این مرکز برگزار شود.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی  به بیماری های ژنتیکی ، به عنوان علت ۵۰ درصد معلولیت ها و  به نقش ژنتیک در ابتلای انسان به بیماری ها اشاره کرد و افزود: دانشمندان ایرانی و فرانسوی با برگزاری این سمپوزیوم و تحقیقات مشترک ، تلاش می کنند تا به راهکارهای علمی این حوزه در جهت پیشگیری از بیماریها و معلولیت ها دست یابند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی