فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
اریخ مخابره : ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۱:۳۴
گزارش رادیوفرانسه درباره مجازات اعدام در ایران
حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت که طرح مربوط به محدودیت مجازات اعدام با ۷۰ امضا به هیئت رییسۀ مجلس ارائه شده است. او افزود: «برخی افراد محکوم به اعدام در حوزه مواد مخدر دارای سوء پیشینه نیستند و تنها حمل کننده مواد مخدر هستند و این افراد نباید اعدام شوند».
وزیر دادگستری گزارش رادیوفرانسه درباره مجازات اعدام در ایران
به این مطلب امتیاز دهید
100%0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وب سایت رادیو فرانسه گزارشی از اظهار نظر جدید مسئولان کشورمان در مورد مجازات اعدام تهیه کرده که در ادامه می خوانید:

 

رادیو فرانسه می نویسد: حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت که طرح مربوط به محدودیت مجازات اعدام  با ۷۰ امضا به هیئت رییسۀ مجلس ارائه شده است. او افزود: «برخی افراد محکوم به اعدام در حوزه مواد مخدر دارای سوء پیشینه نیستند و تنها حمل کننده مواد مخدر هستند و این افراد نباید اعدام شوند».


او گفت: «معتقدیم افرادی که سوء پیشینه ندارند و حمل مواد مخدر را مسلحانه انجام نداده‌اند، نباید اعدام شوند بلکه باید مجازات جایگزین در نظر گرفته شود».


 
وبگاه رادیو فرانسه در ادامه به اظهارات وزیر دادگستری هم اشاره می کند و صحبت های وی را اینگونه بازتاب می دهد: یک روز قبل، مصطفی پورمحمدی با اشاره به طرح حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر گفته بود: «اصل مجازات اعدام را نمی‌توان نفی کرد زیرا عده‌‌ای مفسد در کشور وجود دارند که جز مجازات اعدام هیچ راه اصلاحی ندارند».
 

اما به عقیدۀ پورمحمدی به نظر می‌رسد که «حجم مجازات اعدام در سالهای اخیر کارآمد نبوده... بنابراین مجازات اعدام باید مورد بازنگری قرار گیرد. قوه قضاییه نیز این نظر را اجمالا قبول دارد».


 
پورمحمدی افزوده است: «به دنبال این هستیم که چه نوع مجازات، در کجا و نسبت به چه افرادی اثربخشی بیشتری دارد تا بتوانیم به عنوان مجازات جایگزین اعدام در نظر بگیریم، البته حفظ مجازات اعدام همچنان در دستور است اما نه در میزانی که امروزه انجام می‌گیرد».


 
این سایت وابسته به دولت فرانسه در پایان می افزاید: طی دو سه ماه گذشته برخی مسئولان جمهوری اسلامی به این موضوع اشاره داشته‌اند. حتی محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفته بود که «طرفدار حذف کامل اعدام نیست» اما از «بازنگری در قوانین» مربوطه دفاع می‌کند.


 
به نوشته سایت رادیو فرانسه و بنا بر آمار رسمی، ٩٣درصد اعدام‌ها در ایران با قاچاق مواد مخدر مرتبط است. تعداد دقیق اعدام‌ها در ایران معلوم نیست اما بنا بر آمار سازمان ملل، در سال ٢٠١٥ میلادی حدود هزار نفر در این کشور اعدام شده‌اند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی