فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها


۱۳۹۴/۱۱/۰۸    ۲۲:۱ 552کد خبر:941108060008
امضاء تفاهم نامه همکاری میان کشتیرانی ایران و فرانسه

امضاء تفاهم نامه همکاری میان کشتیرانی ایران و فرانسه

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رئیس CMA و CGM فرانسه توافق نامه همکاری در زمینه خطوط کشتیرانی امضاء کردند.
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ایران و فرانسه با امضای 20 سند همکاری، راه را برای تحرکی چشمگیر در روابط سیاسی، اقتصادی ،فرهنگی و علمی، تهران – پاریس در دوره پسابرجام گشودند.
این اسناد که عملا افق و نقشه راه همکاری های همه جانبه و مشترک دو کشور را ترسیم می کند ، عصر پنجشنبه به وقت محلی در کاخ الیزه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و "فرانسوا اولاند" روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه امضا شد.
سند "نقشه راه تقویت روابط دوجانبه ایران و فرانسه" به عنوان نخستین سند به امضای وزیران خارجه ایران و فرانسه رسید، یادداشت تفاهم همکاری‌های مالی میان دو کشور را وزیران اقتصاد و یادداشت تفاهم در حوزه صنعتی و اقتصادی را وزیران صنعت ایران و فرانسه امضا کردند.
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ارتباطات را وزیران ارتباطات دو کشور و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه محیط زیست و آب و هوا نیز توسط رییس سازمان محیط زیست ایران و وزیر خارجه فرانسه امضا شد.
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری به امضای وزیر خارجه فرانسه و رئیس سازمان گردشگری رسید و سند همکاری در زمینه بهداشت و دارو را نیز وزیران بهداشت دو کشور امضا کردند.
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تحقیقات کشاورزی را وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی، مواد غذایی و جنگلداری فرانسه امضا کردند.
سند همکاری در زمینه آموزش عالی و تحقیقات نیز به امضای وزارتخانه های علوم و تحقیقات دو کشور رسید.
یادداشت تفاهم همکاری‌ در بخش حمل و نقل توسط وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر محیط زیست و توسعه پایدار فرانسه امضا شد.
یادداشت تفاهم همکاری و پژوهش بین سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران و موزه لوور امضا شد.
توافق در زمینه حمل و نقل هوایی به امضای رییس سازمان هواپیمایی کشور و مدیرعامل ایرباس رسید.
توافق برای خرید 118 هواپیمای مسافربری تجاری را رییس هیات مدیره و مدیرعامل ایران ایر و مدیرعامل ایرباس امضا کردند.
توافق برای توسعه فرودگاه‌ امام خمینی(ره) با شرکت ADP بین رییس سازمان هواپیمایی کشور و مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) با رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ADP امضا شد.
توافق بین شرکت ونسی و وزارت راه و شهرسازی برای طراحی و ساخت ترمینال‌های جدید فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به امضای مدیرعامل شرکت ونسی و رییس فرودگاه های ایران و رییس سازمان هواپیمایی کشور رسید.
توافق دریایی برای همکاری در زمینه‌ راه و پایانه‌های خطوط کشتیرانی را مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رییس CMA و CGM امضا کردند.
یادداشت تفاهم همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شرکت سانوفی به امضای معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر عامل شرکت سانوفی رسید.
توافق بین کمپانی ملی نفت ایران و کمپانی توتال توسط مدیرکل شرکت ملی نفت ایران و رییس استحصال توتال امضا شد.
 یادداشت تفاهم در زمینه آب تهران توسط معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو و مدیر کل سوئز امضا شد.
توافق کشاورزی بین کایکو و گلدن گروپ در زمینه پروژه گلخانه‌ای برای تولید 9 هزار تن گوجه‌ فرنگی در سال با استفاده از فناوری بالا و صرفه‌جویی در آب و انرژی به امضای مدیر تولید گروه کایکو و مدیر گلدون گروپ رسید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی