فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

بانک آلمانی- فرانسوی بی اچ اف، خواهان همکاری بلند مدت با بخش معدن و صنایع معدنی ایران

 تاریخ انتشار : 26 آبان 1395
بانک آلمانی-فرانسوی «بی اچ اف» خواهان همکاری دوباره و بلند مدت با ایران به ویژه بخش معدن و صنایع معدنی شد.
 به گزارش ماین نیوز، مدیران ارشد بانک بی اچ اف در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو ، از آمادگی این گروه مالی خصوصی برای همکاری مالی، تجاری و خدمات مشاوره ای خبر داد.

هانس گونتر ویزِناک (Hans- Günter Wiesenack) مدیر عامل و رییس بخش تامین مالی و مواد پایه «بی اچ اف» در این دیدار با اشاره به گذر از دوران تحریم و سختی روابط با ایران گفت: با سپری شدن ایام دشوار، توانستیم به دوران خوب همکاری دست یابیم.

در این دیدار وی با اشاره به برگزاری جلسات مدیران بانک بی اچ اف با مسوولان بانک مرکزی ایران، اظهار داشت: فرصت های متعددی برای همکاری وجود دارد و ما نیز به دنبال توسعه روابط مالی با ایران هستیم.

ویزِناک با یادآوری فعالیت ها و همکاری این گروه در پروژه های ایرالکو، شرکت ملی مس و گل گهر تصریح کرد: می توان از بازوهای بیمه ای در فرانسه و آلمان همچون کوفاس و هرمس برای توسعه همکاری های مالی استفاده کرد.

وی تاکید کرد که همکاری های بی اچ اف بر اساس اصول اولیه این بانک، بلند مدت تعریف می شود بر همین اساس می توان برنامه 30 تا 40 ساله همکاری را پایه ریزی کرد.

رییس بخش تامین مالی بانک بی اچ اف اظهار داشت: شکل گیری بخش فلزات در این گروه، به افزایش سطح همکاری های بین المللی کمک کرده است.

این مدیر بلند پایه بانک بی اچ اف با تاکید بر از سرگیری همکاری ها، خواهان دریافت جزئیات طرح های توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی ایران شد.

رییس هیات عامل ایمیدور نیز در این نشست با اشاره سفر سال گذشته رییس جمهوری به اروپا گفت: پس از امضای اسناد همکاری ایران با تعدادی از شرکت اروپایی و حل مشکلات با بیمه ضمانت صادرات کوفاس فرانسه و سپس بیمه هرمس آلمان، بسیاری از چالش های گذشته در بخش مالی، برطرف شده است.

مهدی کرباسیان ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی ایران طی 5 سال آتی طرح های متعددی برای توسعه پیش رو دارد که بخش بانکی و همکاری های مالی و بیمه ای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی تصریح کرد: ایران 30 میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی همچون فولاد، مس، آلومینیوم، طلا و ...تعریف کرده و آمادگی جذب سرمایه و تامین مالی را دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: با توجه به همکاری های تاریخی و خوب شرکت های ایرانی و ایمیدرو با بانک های اروپایی از جمله بی اچ اف، انتظار می رود که آن ها، فعالانه تر وارد پروژه های ایران شوند تا از تاخیری در این رابطه ایجاد نشود.
وی افزود: حضور سرمایه گذاران جدید در بانک بی اچ اف، انتظار برای تسریع در همکاری ها بیشتر کرده است. 

بانک خصوصی، بی اچ اف در سال 1854 ایجاد و در سال 1970 با دو بانک دیگر آلمان (Berliner Handels- und Frankfurter Bank)، ادغام شد. این بانک خصوصی، در سال های اخیر توسط یک شرکت فرانسوی خریداری شده و 40درصد از نیروهای آن فرانسوی هستند.

گروه مالی آلمانی-فرانسوی بی اچ اف، یکی از بانک های پیشرو در امور سرمایه گذاری است. سال 2014 ارزش کل دارایی های این گروه به 6.7 میلیارد یور رسید. این گروه در سال گذشته 426 میلیون یورو، به عنوان درآمد خالص از «فعالیت های بانکداری» کسب کرد.

فعالیت های این بانک، بانکداری خصوصی، تامین مالی، مشارکت بانکی، خدمات مشاوره ای در تامین مالی و مدیریت ثروت است. 60درصد سهام این بانک خصوصی (خانوادگی) است. سه نکته عمده در فعالیت های بانک «بی اچ اف» همکاری بلند مدت با شرکا و مشتریان، اختصاص داشتن 30درصد از سرمایه شرکت به کارکنان و تخصیص 20درصد از درآمد بانک برای تحقیق و توسعه و حوزه آی تی است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی