فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۲ ب.ظ

دیدار شهردار اصفهان با اعضای شرکت وینسی

دیدار شهردار اصفهان با اعضای شرکت وینسی فرانسه
چهارشنبه 26 آبان 1395, 09:08

 

در راستای توسعه و سرمایه گذاری بخش هوانوردی ایران، هیات 6 نفره فرانسوی شرکت وینسی فرانسه با حضور در اصفهان ضمن بازدید از فرودگاه های بین المللی شهید بهشتی اصفهان با مهندس طرفه معاون امور عمرانی استانداری و همچنین دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش رویش نیوز به نقل از ایمنا بهمن ماه سال گذشته بود که حسن روحانی  رییس جمهوری ایران در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشکل از 1200 نفر به ایتالیا و فرانسه سفر کرد تا در مراسمی در کاخ الیزه که با حضور همتای فرانسوی اش - فرانسوا اولاند - برگزار شده بود  قراردادهایی به ارزش حدود 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) را امضا نماید. اگرچه عمده این قراردادها  شامل توافق های همکاری با شرکتهای پژوسیتروئن، ایرباس و توتال بود اما براین اساس تفاهمنامه‌ ای بین شرکت وینسی و وزارت راه و شهرسازی برای طراحی و ساخت ترمینال‌های جدید فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به صورتBOT  نیز به امضای مدیرعامل شرکت وینسی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری رسید. از طرفی براساس آن قرار داد شرکت Vinci توافقنامه را امضا کرد که بر مبنای آن برای اداره و نوسازی فرودگاههای مشهد و اصفهان تلاش کرده و به صورت جدی وارد عمل شود.
سفر هیات 6 نفره شرکت وینسی به ایران 
به دنبال مذاکرات و امضا قرارداد سال گذشته ریاست جمهوری با کشور فرانسه در راستای توسعه و سرمایه گذاری در فرودگاه های مشهد و اصفهان همچنین در راستای تحقق سند همکاری فیمابین و نقشه راه تقویت روابط دوجانبه ایران و فرانسه هیات شش نفره از شرکت وینسی فرانسه به همراه عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها به جهت سرمایه گذاری و توسعه فرودگاه بین المللی شهیدبهشتی اصفهان با معاون امور عمرانی استانداری و همچنین شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار که غلامحسین باقریان عضو هیأت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی نیز حضور داشت پیرامون چگونگی اجرای تفاهم نامه و تعیین زیرساخت های لازم برای این امر بحث و تبادل نظر شد.
اصفهان به دنبال تحول در خدمات گردشگری است
در این دیدار دکتر مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور جدی شرکت وینسی فرانسه به ایران و پیگیری مفاد تفاهم نامه منعقد شده فیمابین ایران و فرانسه تاکید کرد: اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای کشور هرساله میزبان جمع کثیری از گردشگران خارجی و داخلی در طول سال بوده و ظرفیت آن را دارد که با توسعه سطح خدمات و زیرساخت های خود نسبت به بالابردن سطح کمی و کیفی این امر بیش از  پیش اقدام نماید. وی افزود: امروزه گردشگری یکی از سه صنعت اصلی در دنیا به شمار می رود و اصفهان آمادگی دارد که با ایجاد زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه برای توسعه این صنعت را فراهم کرده و از آن به عنوان اقتصاد پویا به نفع شهر بهره برداری نماید. جمالی نژاد با بیان اینکه شرکت وینسی می تواند نقش بسزایی در کیفیت بخشی و بالابردن سطح خدماتی فرودگاه اصفهان داشته باشد تصریح کرد: توسعه کیفی گردشگری تنها محدود به توسعه مکان های دیدنی و ارائه خدمات هتلینگ نیست بلکه هرگونه توجه کارشناسی به بخش های مختلف این صنعت می تواند زمینه ساز توسعه کیفی گردشگری باشد که قطعا نوسازی و آماده سازی شرایط برای ارائه خدمات مدرن روز در فرودگاه ها از این قاعده مستثنی نبوده و قطعا می تواند در پیشبرد اهداف صنعت توریسم موثر باشد و این از اهداف مهم شهرداری اصفهان به شمار می رود.
تحول در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان 
با توجه به امضاء تفاهم نامه توسعه فرودگاه اصفهان،  احداث CIP در ترمینال جدید فرودگاه جهت بهره برداری بهتر و ارایه خدمات مطلوب تر به مسافرین و CIP موقت در داخل ترمینال فعلی فرودگاه پیش بینی می شود. احداث ترمینال جدید پروازهای خارجی با سرمایه گذاری شرکت وینسی فرانسه نیز از دیگر اقداماتی است که می توان آن را موضوع گفت و گوی اعضای هیات 6 نفره این شرکت در اصفهان عنوان کرد. ناگفته نماند در این راستا هیات شش نفره از شرکت وینسی فرانسه به همراه عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها برای سرمایه گذاری و توسعه فرودگاه بین المللی شهیدبهشتی اصفهان از این مجموعه بازدید کردند.  گفتنی است؛ این هیات فرانسوی صبح دیروز  اصفهان را به مقصد مشهد ترک کرد تا از فرودگاه شهید هاشمی نژاد بازدید کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی