فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

فرانسه مأمن تفکرات لائیک است/تناقض در رفتار مدعیان حقوق بشر

حجت الاسلام ثقفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرانسه مأمن تفکرات لائیک است/تناقض در رفتار مدعیان حقوق بشر

جامعه‌شناس دینی گفت: امروز در دنیای غرب گرایش به مذهب نوعی خرافه محسوب می‌شود و مأمن اینگونه تفکرات فرانسه است.
"حجت الاسلام محمد ثقفی" درگفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ادامه پروژه اسلام ستیزی از سوی غرب با اهانت به ساحت پیامبر مکرم اسلام(ص)، گفت: انقلاب کبیر فرانسه که در قرن ۱۸ با شعار آزادی و برابری به‌میان آمد، منجر شد که نهضت‌های زیادی از آن متاثر شوند. امروز در جامعه غرب مبانی اومانیستی رواج دارد که معتقدند انسان به جای خداوند برای بشریت تصمیم می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نوعی الهام فلسفی وجود دارد که هرچه از آسمان می‌آید مورد پذیرش نیست و انسانهای اروپایی حق اندیشیدن، تغییرنگرش، تغییر جامعه و وضع قوانین نوین را دارند و لازمه‌ این امر تحول اجتماعی و رواج تمدن لائیک است، گفت: امروز در دنیای غرب گرایش به مذهب نوعی خرافه محسوب می‌شود و مأمن اینگونه تفکرات، تحولات آزادی خواهان فرانسه است.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی جایگاه‌شان متفاوت است. در آنجا مدعیان می‌گویند نباید به فرهنگ کشوری توهین کرد، ولی شاهدیم که هر روز با طرح سناریوهای مختلف می‌خواهند عقاید و فرهنگ اصیل محمدی را خدشه‌دار و این مورد باحقوق بشری که آنان مدعی‌اند منافات دارد. 

این جامعه‌ شناس دینی با بیان اینکه هر فرد با هر فرهنگی می‌تواند به آزادی فکر کند، گفت: می‌توان در مورد فرهنگ‌ها به آزادی تامل کرد چرا که خداوند هم در قرآن شرک و بت‌پرستی را مترود می‌خواند. اما توهین به آن‌ها را جایز نمی‌داند. چرا که خود خداوند نقد در فرهنگ‌ها و رهبریت آنها را برعهده گرفته است.

حجت‌الاسلام ثقفی ادامه داد: غربی‌ها و فرانسوی‌ها در گفته‌های خود تناقض دارند، از سویی می‌گویند دیگر ادیان دارای حق حیاتند و این اعتقادها با رفتارهای توهین آمیز درباره عقاید دیگران منافات دارد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حیوان گرایی و خود برتربینی نژادی که دنیا را به ملت در جه ۱و۲ تقسیم کرده است این وهم را ایجاد می‌کند که برخی این چنین اجازه توهین به مقدسات را به خود می‌دهند. 

انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی