فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۵۰ ق.ظ

امضای قرارداد با توتال تا ۲ هفته آینده

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
 
  پ
معاون وزیر نفت با بیان اینکه متن نهایی قرارداد توسعه فاز 11 میدان پارس جنوبی ، آماده شده است، گفت: احتمالا یک تا 2 هفته آینده قرارداد توسعه این فاز امضا می شود.

به گزارش ایرنا، علی کاردر امروز (سه شنبه) در حاشیه امضای تفاهمنامه با شرکت انی ایتالیا در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره تکلیف امضای قرار داد فاز 11 پارس جنوبی، بیان داشت: تاخیر در امضای این قرارداد به دلیل هماهنگ کردن زمان حضور همه مدیران عامل شرکت های حاضر در این قرارداد است؛ باید مدیرعامل توتال فرانسه و مدیرعامل شرکت سی.ان.پی.سی چین برای امضای این قرار داد حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره امضای سایر قراردادهای نفتی در دولت یازدهم نیز اضافه کرد: به نظرم تا پایان دولت یازدهم، تنها قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا خواهد شد.

معاون وزیر نفت درباره برگزاری مناقصه توسعه میدان آزادگان و امضای قرارداد نیز گفت: به نظرم این قرارداد تا پایان دولت یازدهم به امضا نرسید، زیرا برخی شرکت ها برای حضور در مناقصه به زمان سه تا چهار ماه نیاز خواهند داشت تا شرایط فنی میدان را بررسی کنند.

به گزارش ایرنا، فاز 11 پارس جنوبی از طرح های اولویت دار صنعت نفت است که به زودی، قرارداد نهایی توسعه آن امضا خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران هجدهم آبان ماه سال 1395 موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی را در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی با کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی.‌ان‎.پی.‎سی) و پتروپارس ایران امضا کرد.

ارزش موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن این طرح توسعه‌ای، روزانه 56 میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت ایران از این میدان گازی مشترک با قطر افزوده می‌شود.

«پاتریک پویان» مدیر عامل شرکت نفتی توتال فرانسه نیز پیش از این اعلام کرده بود: این شرکت قصد دارد پیش از تابستان امسال، توافق با ایران را برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی نهایی کند.

امروز همچنین شرکت ملی نفت ایران و شرکت انی ایتالیا تفاهمنامه مطالعه میدان نفتی دارخوین و میدان گازی کیش را امضا کردند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی