فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۲۳ ب.ظ

زاغه کاله در فرانسه دوباره جان می گیرد

 تاریخ خبر: 31/04/1396 | ساعت: 15:59|

زاغه کاله در فرانسه دوباره جان می گیرد

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در مورد وضعیت زاغه تخریب شده کاله در شمال فرانسه، از تبدیل دوباره این منطقه به محلی برای اقامت موقت مهاجران عبوری به سمت انگلیس خبر داده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، تعداد این مهاجران که به 70 تن می رسد، برای حفظ خود از سرما و باران، از کیسه های زباله استفاده می کنند و در شرایط پرخطر، منتظر امیدی برای مهاجرت به سمت انگلیس هستند.
یکی از مهاجران آفریقایی تبار ساکن این منطقه اظهار می کند که اولویت او، 'رفتن به انگلیس به هر قیمتی' است.
به گفته این مهاجران، انگلیس مقصدی رویایی برای پناهجویان است و این افراد به امید پیدا کردن یک کار آسان تر، به این کشور مهاجرت می کنند.
بر اساس این گزارش، بیشتر این مهاجران که از شرق آفریقا هستند، باید همواره در حال جابجایی باشند؛ چراکه پلیس نمی خواهد این افراد اردوگاهی در این منطقه ایجاد کنند.
به گزارش ایرنا، اواخر اکتبر 2016 (اواسط پاییز 96)، زاغه جنگل در بندر کاله تخریب شد. اقدامی که در نهایت چالش های بسیاری برای دولت فرانسه به همراه داشت و سرآغازی برای تولد و گسترش زاغه های کوچک در پاریس و دیگر شهرهای این کشور شد.
اما کمتر از سه ماه از تخریب زاغه جنگل، تارنمای روزنامه فیگارو گزارش داد پناهجویان به تدریج در حال بازگشت به این منطقه واقع در شمال فرانسه هستند؛ روندی که بر اساس گزارش های اخیر به نظر می رسد تشدید شده باشد.
زاغه موسوم به جنگل کاله حاصل امضای معاهده «توکه» بین فرانسه و انگلیس در سال 2003 مبنی بر کنترل مرزهای آبی است. بر اساس این معاهده، فرانسه به پناهجویانی که قصد دارند خود را از مسیر این کشور به انگلیس برسانند، اجازه عبور نمی دهد و همین امر زاغه جنگل را به وجود آورد و هزاران آواره را در خود جای داد.
اروپام**2090
مترجم: سعید زارع کندجانی**انتشار دهنده: فریبا مدنی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی