فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۳ ب.ظ

100 روز ریاست جمهوری مکرون؛ سرشار از تلاطم

100 روز ریاست جمهوری مکرون؛ سرشار از تلاطم

تهران - ایرنا - یک روزنامه آلمانی نوشت: صد روز از ریاست جمهوری امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه می گذرد اما وی هنوز در تلاطم به سر می برد و محبوبیت وی کاهش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای روزنامه برلینر سایتونگ افزود: به عنوان یک لطیفه از مکرون به عنوان پادشاه خورشید نام برده می شود که درخشش خود را از دست داده است. در حالی که رهبر جوان فرانسه در خارج از کشورجذاب به نظر می رسد، اما در وطن خود کمتر می درخشد. 
این رئیس جمهوری 39 ساله از زمان پیروزی در انتخابات ماه مه، مجبور به تحمل چندین بحران در ریاضت و اقدامات اصلاحی شد که سبب ایجاد انتقادهای زیادی از وی شد که محبوبیت وی را کاهش داد.
در واقع تصویر امیدوار کننده و پویا از وی خدشه دار شده است. جوان ترین رئیس جمهوری تاریخ فرانسه اجرای چند وعده انتخاباتی خود را از زمان به قدرت رسیدن در ماه مه تکمیل و یا آغاز کرده است. وی با عجله قانونی را برای اخلاق سیاست رسوازده فرانسه به تصویب رسانید که استخدام بستگان نمایندگان را ممنوع کرده است. وعده دیگر، ایجاد اصلاحات عمده در بازار کار است که باید از پاییز به اجرا درآید.
تارنمای این روزنامه آلمانی افزود: اما محبوبیت مکرون نزد مردم فرانسه کم است . تنها 36 درصد از مردم این کشور از کار این رئیس جمهور سوسیال لیبرال رضایت دارند. تاکنون تنها ژاک شیراک رئیس جمهوری پیشین فرانسه در سال 1995 چنین سقوط سریعی را در محبوبیت خود تجربه کرده است.
فرانک باسنر، مدیر موسسه آلمان و فرانسه در لودویک بورگ در باره مکرون می گوید: کسی که بیش از حد بالا پرواز کند، ممکن است سقوط هم بکند.
این تارنما در ادامه نوشت: مهم ترین تصمیم مکرون این بود که برای اولین بار در یک دهه بار دیگر می خواهد حد کسری اتحادیه اروپا را کم کند، حتی اگر چهار میلیارد و 500 میلیون یورو صرفه جویی مورد نیاز باشد. احتمال این حقیقت که او شمار زیادی از مردم را در مقابل خود قرار می دهد، بسیار زیاد است. 
رئیس جمهوری فرانسه در عین حال، احتمال دارد قانون کاهش استخدام را اجرا کند. ژان لوک ملانشون رئیس اتحادیه صنفی فرانسه، این اصلاحات را که از نئولیبرال ها الهام گرفته و به تخریب حقوق کارگران می پردازد، محکوم کرد.
اروپام **9419 **1486**مترجم : شیرین کسرائی**انتشار: محسن شریفی**

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی