فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

علی مطهری با رئیس کمیسیون آموزش و فرهنگ مجلس سنا فرانسه دیدار کرد

پاریس - ایرنا - علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر روز چهارشنبه با 'کاترین موران دوسایی' رئیس کمیسیون آموزش، فرهنگ و ارتباطات مجلس سنای فرانسه دیدار و بر لزوم گسترش روابط فرهنگی میان ایران و فرانسه تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، مطهری در این نشست ابراز امیدواری کرد که این ملاقات زمینه توسعه همکاری‌های فرهنگی و آموزشی را فراهم آورد.
وی با اشاره توسعه روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و فرانسه خاطرنشان کرد که روابط فرهنگی در سطح مطلوبی قرار ندارد و در همین رابطه پیشنهاد کرد که از طریق برگزاری هفته فرهنگ ایران در فرانسه و هفته فرهنگ فرانسه در ایران، زمینه شناخت فرهنگی دو ملت مهیا می‌شود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ایران را یکی از معدود کشورهای صاحب دمکراسی در خاورمیانه برشمرد و گفت: این در حالی است که برخی دولت‌های اروپایی با کشورهایی که حتی فاقد پارلمان هستند روابط نزدیک‌تری رادارند.
مطهری پیش‌ازاین با 'فرانسوا دو روژی' رئیس مجلس ملی و 'برونو استوده' رئیس کمیسیون آموزش و فرهنگ مجلس ملی فرانسه دیدار کرده بوده.
علی مطهری شامگاه دوشنبه گذشته به‌منظور توسعه روابط پارلمانی وارد پاریس شد.
در این سفر شماری از نمایندگان مجلس ازجمله جمشید جعفر پور رئیس کمیسیون فرهنگی، محمدعلی وکیلی، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی و سرکار خانم طیبه سیاوشی شاه عنایتی اعضاء کمیسیون فرهنگی، حضور داشتند.
وی در رابطه با هدف از این سفر به ایرنا گفت که مراودات سیاسی و تجاری ایران و فرانسه طی دو سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و تهران تمایل دارد تا روابط خود را در همین راستا گسترش دهد. 
اروپام **1908 
خبرنگار: هادی نادری **ناشر : افشار دارابی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی