فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

فرانس24: روحانی، ایران را یک بازیگر مهم در عرصه بین الملل معرفی کرد

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی فرانس24 در تحلیلی پس از خاتمه سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: حسن روحانی، ایران را یک بازیگر مهم در عرصه بین الملل معرفی کرد.

'آرمن گرگن' ( Armen Georgian) سردبیر ارشد بخش بین الملل فرانس 24 در ادامه تحلیل خود گفت: سخنان رئیس جمهوری ایران دراین زمینه دقیقا مغایر با گفته های روز گذشته (سه شنبه) دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) و بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) در مقر سازمان ملل بود.
فرانس 24 درادامه افزود: حسن روحانی دراین نطق خود گفت که جامعه بین الملل باید به ایران اعتماد داشته باشد.
به گزارش ایرنا حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در نطق خود در سازمان ملل گفت : جمهوری اسلامی ایران مبتکر اتحاد جهانی برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری است و گفتگو و مذاکره بر مبنای برد-برد را تنها مسیر حل و فصل بحران‌های جهانی و منطقه‌ای می‌داند. تعمیق پیوندها با کشورهای همسایه و منطقه، و افزایش سطح همکاری با کشورهای دوست، انتخابِ آگاهانه ما است و عبور از تهدیدات خطرناک و تحولات پیچیده دوران گذار فعلی جز با افزایش تماس‌ها و مراودات و نهادینه کردن گفتگو از سوی دولت‌ها و ملت‌ها امکان‌پذیر نیست.
سخنان سخیف و تهدید آمیز رییس جمهوری آمریکا علیه ایران و کره شمالی با انتقاد بسیاری از رهبران شرکت کننده در هفتادودومین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل مواجه شد و در داخل آمریکا نیز بسیاری از شخصیت ها و مقام های سابق آن کشور بشدت از ترامپ انتقاد کرده و اظهارات او را مایه شرمساری خواندند.
اروپام **1302**1908 
مترجم: بهروز وفاداری ** ناشر : افشار دارابی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی