فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

توسعه همکاری های فرهنگی درکنار مناسبات سیاسی محور سفر مطهری به پاریس

پاریس - ایرنا - 'علی مطهری' نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفری 2 روزه به پاریس و دیدار با مقامات پارلمانی این کشور بر لزوم توسعه روابط فرهنگی میان ایران و فرانسه در کنار گسترش روابط سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مطهری که در راس هیاتی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه وارد پاریس شده بود، در اولین ملاقات خود به دیدار 'فرانسوا دو روژی' رئیس مجلس ملی فرانسه رفت.
وی در این دیدار با اشاره به خلاء همکاری های فرهنگی میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای از سرگیری تعاملی سازنده و گسترش روابط فرهنگی در حوزه سینما، موسیقی، میراث فرهنگی و آموزش با کشور فرانسه، اعلام کرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، ایران را یکی از معدود کشورهای صاحب دمکراسی در خارومیانه برشمرد و گفت: این در حالی است که برخی دولت های اروپایی با کشورهایی که حتی فاقد پارلمان هستند روابط نزدیک تری دارند.
وی در همین رابطه معضل ایران ستیزی در غرب را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد کرد که دو کشور قادر خواهند بود تا از طریق برگزاری هفته فرهنگ ایران در فرانسه و متقابلا هفته فرهنگ فرانسه در ایران، زمینه شناخت عمیق تر میان دو ملت را فراهم آورند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که این ملاقات و تداوم روابط دو کشور زمینه توسعه همکاری های فرهنگی را فراهم آورد.
علی مطهری همچنین در این سفر با 'برونو استوده' رییس کمیسیون آموزش و فرهنگ مجلس ملی فرانسه و 'کاترین موران دوسایی' رییس کمیسیون آموزش، فرهنگ و ارتباطات مجلس سنای فرانسه دیدار و در رابطه با توسعه روابط فرهنگی دو کشور رایزنی کرد.
وی در این سفر از موزه لوور پاریس و آثار تاریخی ایران که در این موزه نگهداری می شود نیز بازدید کرد.
مطهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سطح روابط ایران و فرانسه را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت که از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید فرانسه این روابط ارتقا پیدا کرده است. 
وی ادامه داد: بین روسای جمهور و مجلس دو کشور ارتباط خوبی برقرار است؛ یادداشت های تفاهم خوبی امضا شده، سفرهای سیاسی بین دو کشور از جمله سفر وزیر امور خارجه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به فرانسه و سفر رئیس مجلس ملی فرانسه به ایران، همچنین بستن قرارداد توتال باعث شده که فرانسه در بین کشورهای اروپایی از رتبه بالاتری از نظر ارتباط با ایران برخوردار باشد.
مطهری افزود: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد تا در کنار روابط سیاسی و اقتصادی با فرانسه، روابط فرهنگی میان دو کشور نیز ارتقا پیدا کند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که شامگاه دوشنبه وارد پاریس شده بود، پس از دو روز اقامت، فرانسه را به مقصد لهستان ترک کرد.
در این سفر شماری از نمایندگان مجلس از جمله جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی، محمدعلی وکیلی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی و خانم طیبه سیاوشی شاه عنایتی از اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، وی را همراهی کردند.
اروپام ** هـ ن **1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی