فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

نشست شرکت های فرانسوی برای بررسی وضعیت برجام

تهران – ایرنا – شرکت های تجاری فرانسوی به همراه مقام هایی از وزارتخانه های خارجه و امور مالی و اتاق بازرگانی این کشور در ایران، این هفته نشستی برای بررسی عواقب رد پایبندی تهران به برجام از سوی رئیس جمهوری آمریکا برگزار می کنند.


به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت های تجاری فرانسوی که خواهان حضور در بازار ایران هستند به همراه مقام هایی از وزارت خارجه و امور مالی این کشور و همچنین اتاق بازرگانی فرانسه در ایران، سه شنبه آینده نشستی برای بررسی آینده برجام برگزار خواهند کرد.
براساس متن دعوتنامه «گروه تجاری مدف» که مبتکر و برگزار کننده این نشست است، مقام های وزارت خارجه و امور مالی فرانسه و اتاق بازرگانی این کشور در ایران تحلیلی از عواقب رد پایبندی ایران به برجام از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این نشست ارائه خواهند داد.
رویترز نوشت: یک مقام دیپلماتیک فرانسه گفت که ما اکنون چگونگی واکنش شرکت های فرانسوی را به تصمیم ترامپ بررسی می کنیم، اما قصد نداریم آن ها را بیش از حد بترسانیم.
بر اساس اطلاعیه ای که در تارنمای گروه تجاری مدف منتشر شده، محورهای مباحث این جلسه از این قرار است: تبیین گام های آتی کنگره، موضع دیگر طرف های توافق (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا)، و پیامدهای فوری برای شرکت های فرانسوی حاضر در بازار ایران.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه 21 مهر و به رغم آنکه آژانس بین المللی انرژی هسته ای تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام را اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را رد کرد.
بلافاصله پس از اعلام تصمیم ترامپ، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در بیانیه ای مشترک با نخست وزیر انگلیس و صدر اعظم آلمان، حمایت خود را از برجام اعلام کرد.
مکرون همچنین روز جمعه 28 مهر در بروکسل اعلام کرد که اتحادیه اروپا به برجام متعهد می ماند.
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز پنج شنبه گذشته در گفت و گو با وال استریت ژورنال گفت که ترامپ به وضوح گفته است که قصد مداخله در توافق های تجاری جاری میان اروپایی ها و ایران را ندارد.
شرکت های فرانسوی از اولین شرکت های اروپایی بودند که پس از اجرای برجام وارد بازار ایران شدند. شرکت های توتال و پژو به همراه ده ها شرکت کوچک فرانسوی در حال حاضر در ایران فعالیت دارند.
شرکت توتال پیشتر اعلام کرد که حتی اگر ایالات متحده تحریم های یکجانبه علیه ایران اعمال کند، به پروژه های گازی مشترک با تهران ادامه می دهد.
شبد**9416**1010
مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی