فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

 

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ :: ۱۲:۴۱

 حبیبی در نشست دبیران حزب موتلفه:

امور دفاعی ما به رئیس‌جمهور فرانسه ارتباطی ندارد

 شکافی بین اروپا و آمریکا در فشار به ایران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: امور دفاعی ما به رئیس‌جمهور فرانسه ارتباطی ندارد/ شکافی بین اروپا و آمریکا در فشار به ایران وجود ندارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه انگلیس، فرانسه و آلمان رسما گفته‌اند در مسائل موشکی و منطقه‌ای به ایران فشار می‌آوریم، گفت: امور دفاعی ما به آقای مکرون و دیگران ارتباطی ندارد.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: فرانسه در ایام مذاکرات برجام نقش پلیس بد را بازی می‌کرد، اما در پسابرجام می‌خواهد نقش پلیس خوب را بازی کند. مسئولان دیپلماسی ما باید متوجه نیرنگ اتحادیه اروپا در همگرایی با سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا باشند.

حبیبی افزود: وقتی اتحادیه اروپا به رهبری لندن، پاریس و برلین رسما با ترامپ در فشار به ایران همراهی می‌کنند و می‌خواهند جند ماده و تبصره به زیاده‌خواهی‌های غرب از ایران تحت پوشش برجام اضافه کنند چرا باید آزموده را آزمود و خسارت برجام را مضاعف کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: شکافی بین اروپا و آمریکا در فشار به ایران وجود ندارد. اینکه اروپا برجام را تأیید می‌کند نه برای اعتراض به این است که چرا آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند بلکه بخاطر این است که ایران از توافق خارج نشود و به شرایط پیش از برجام برگردد. آنها می‌خواهند ما همچنان به تعهدات خود پایبند باشیم و دوباره آنها مواردی به آن بیفزایند.

وی تاکید کرد: وقتی رئیس‌جمهور آمریکا رسما می‌گوید به هیچ قراردادی پایبند نیست، بنابراین می‌تواند حتی قراردادی که خودش می‌بندد هم بصورت یکسویه لغو کند. اساسا گفتگو و مذاکرات در این مورد یک امر مضحک و بی فایده است.

……….

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد مکرون در سفر به تهران، حامل پیام ترامپ است. برای این پیام نباید اعتباری قائل شد و به آن رسمیت داد. ما نباید مذاکرات نیابتی را در هر سطحی که باشد بپذیریم. ما باید تصریح کنیم هیچ مذاکراتی را تحت عنوان تقسیم و تکمیل برجام نمی‌پذیریم.

حبیبی گفت: مجلس باید برای مقابله با توطئه‌های برجامی آمریکا و اروپا فعال شود و بازی ترامپ با کنگره و فریبکاری کنگره را رصد کند و موضعی بهنگام بگیرد.

…………

حبیبی ضمن تجلیل از موضع مسکو در قبال برجام گفت: روس‌ها تاکنون در موضع‌گیری علیه سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا خوب عمل کرده‌اند. دستگاه دیپلماسی کشور باید در گفتگو با چینی‌ها به آنها تفهیم کنند همانند روس‌ها عمل کنند و علیه آمریکا موضع بگیرند. در مورد اروپا هم تا وقتی که آنها موضع چندگانه دارند، نباید فریب آنها را خورد. ما باید با صراحت به فرانسه بگوییم از هم‌صدایی با آمریکا پرهیز کند. آمریکایی‌ها هم باید بین عمل به تعهدات خود و لغو برجام یکی را برگزینند.

+

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ :: ۰۰:۴۷ یادداشت/ سعدالله زارعی

برجام منطقه‌ای اروپا علیه ایران

خبرگزاری فارس: برجام منطقه‌ای اروپا علیه ایران

به گمان آمریکایی‌ها، ایران را نمی‌توان وادار به پذیرش برجام دیگری کرد ولی می‌توان از او خواست تا برای برجامی که پای آن را امضا کرده، دوباره پای میز مذاکره آمده و از طریق برجام محدودیت در قدرت منطقه‌ای خویش را بپذیرد. این در حالی است که اروپایی‌ها معتقدند آنچه مقامات دولت ایران را پای میز مذاکرات منتهی به برجام آورد، باور به فردایی بهتر بود.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سعدالله زارعی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

اختلافات آمریکا و اروپا در مورد ایران بر سر چی است و تا چه حدی است؟ آیا می‌توان از این اختلافات برای ضربه زدن به آمریکا استفاده کرد؟ سوابق در این میان چه چیزی را نشان می‌دهد؟ و دست آخر چه خواهد شد؟

…….

اگرچه طی یک هفته اخیر بارها شاهد بیان مطالبی از سوی مقامات فرانسوی، انگلیسی و آلمانی بودیم که با سخنان دونالد ترامپ درباره ایران متفاوت بود. اما، اگر به آنچه از طرف مقامات این چهار کشور غربی که طرف اصلی ما در پرونده هسته‌ای بودند، مطرح شده، نظر بیفکنیم در می‌یابیم که آنان در مورد موضوعاتی که علت اصلی تقابل مقامات کاخ سفید با ایران است، وحدت نظر داشته و در اینکه باید در این موارد با آمریکا همراه باشند، تردیدی باقی نگذاشتند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی