فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

موگرینی بر تنش زدایی بین یمن و عربستان تاکید کرد

وین - ایرنا - «فدریکا موگرینی»مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رغم دفاع مشروع یمنی ها در مقابل تجاوز نظامی، شلیک موشک جدید انصارالله یمن به عربستان را نقض قوانین بین المللی دانست و از همه طرف ها خواست که مسیر عقلانی تنش زدایی را انتخاب کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در بیانیه چهارشنبه شب موگرینی آمده است: روز گذشته (سه شنبه) یک موشک بالستیک دیگر به سمت ریاض پایتخت عربستان سعودی شلیک شد و انصارالله مسئولیت آن را بر عهده گرفت. این اقدام نقض غیر قابل قبول قوانین بین المللی و تشدید خطرناک مناقشه است که دورنمای حل و فصل مذاکره ای جنگ در یمن را تضعیف می کند. 
موگرینی افزود:تنش افزایی نظامی مداوم در این مناقشه که در اقدامات تلافی جویانه هفته های اخیر مشاهده می شود، وضعیت انسانی در یمن را وخیم تر کرده و مردم یمن بهای سنگینی می پردازند چنانکه تنها در 10 روز گذشته طبق گزارش ها 136 غیرنظامی در بمباران ها کشته و خشونت و اقدامات جنایتکارانه نیز در صنعا افزایش یافته است. 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دراین بیانیه افزود: اتحادیه اروپا از همه طرف ها می خواهد که مسیر عقلانی تر تنش زدایی را انتخاب و درتلاش های سازمان ملل برای دنبال کردن راه حل مذاکره ای به عنوان یک موضوع دارای فوریت مشارکت کنند. اتحادیه اروپا از هر گونه آغاز جدی مذاکرات صلح حمایت خواهد کرد. 
به گزارش ایرنا ، یگان موشکی ارتش یمن روز سه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمله موشکی به قصر یمامه مرکز حکومت سعودی در ریاض افزود: کاخ های نظام سعودی، صهیونیستی، آمریکایی و همه تاسیسات نظامی و نفتی در تیرس موشک های ما قرار دارد. رویترز به نقل از محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک برکان اچ2 به سمت ریاض پایتخت عربستان خبر داد. اواسط آبان ماه امسال هم جنبش انصارالله یمن با موشک برکان اچ 2 فرودگاه ملک خالد ریاض را هدف قرار داده بود. 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی هیچ دستاوری برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی یمنی ها شده است.
شبد**اروپام**1078**1010
خبرنگار: بابک جعفری**انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی