فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

وزیر خارجه فرانسه برگزاری انتخابات در لیبی را درسریعترین زمان ممکن خواستارشد

الجزیره-ایرنا- « ژان ایو لودریان » وزیر امور خارجه فرانسه امروز پنجشنبه و پس از دیدار با «فایز السراج » رئیس دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس، برگزاری انتخابات دراین کشور را در سریعترین زمان ممکن، خواستار شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری «بوابه افریقیا الاخباریه» وزیر خارجه فرانسه بر ضرورت اجرای سریع طرح سازمان ملل در مورد لیبی مبنی بر گفت و گوی ملی و برگزاری انتخابات در سال 2018 میلادی جهت نجات دادن این کشور از هرج و مرج، تاکید کرد.
ژان ایو لودریان در پی گفت و گو با «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی در مورد طرح سازمان ملل برای حل بحران این کشور گفت: این طرح،راه حلی سیاسی است که لیبی چاره ای جز آن ندارد و اکنون و درسریعترین زمان ممکن باید اجرایی شود.
وی افزود: فرانسه دیدگاه مشترکی با السراج در خصوص اجرای طرح های سازمان ملل و با سرعت پیش بردن آن دارد.
طرح و برنامه کاری که «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی در ماه سپتامبر در شورای امنیت ارائه داد، شامل چند مرحله است که در نهایت به برگزاری انتخابات ختم می شود اما وی تاریخ دقیقی برای برگزاری این انتخابات تعیین نکرده است.
لودریان همچنین گفت: لیبی برای همکاری با فرانسه در خصوص مبارزه با قاچاق انسان به ویژه همکاری اطلاعاتی در خصوص شبکه های قاچاق انسان تمایل دارد.
وزیر خارجه فرانسه امروز همچنین دیداری با ژنرال خلیفه حفتر داشت و از او خواست به روند صلح که سازمان ملل در حال پیشبرد آن است، احترام بگذارد.
لودریان در خصوص این دیدار گفت: 'به ژنرال حفتر گفتم هیچ جایگزینی برای طرح سازمان ملل نیست شما باید در خدمت کشورتان باشید.' 
«امانوئل مکرون » رئیس جمهوری فرانسه تابستان گذشته و در پی دیدار فایز السراج و ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش لیبی از پاریس و جلسه مشترک این دو اعلام کرد در خصوص برگزاری انتخابات در لیبی در بهار 2018 توافق حاصل شده است.
لودریان امروز صبح در راس هیاتی وارد طرابلس شد.وی ماه سپتامبر گذشته نیز از این کشور نفتی دیدار کرده بود.
لیبی از زمان سقوط حکومت قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد. 
اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی(دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی » . ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی است.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی