فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

حضور مرکل در اجلاس داووس، صحنه تقابل آلمان و فرانسه با آمریکا خواهد بود

ک خبرگزاری غربی نوشت که حضور احتمالی صدراعظم آلمان در نشست هفته آتی داووس به همراه رئیس جمهور فرانسه می‌تواند زمینه را برای تقابل مقامات اروپایی با رئیس‌جمهور آمریکا فراهم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی گزارش‌ها حاکی از این است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان قصد دارد در نشست هفته آینده مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس شرکت کند. حضور وی به همراه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه می‌تواند به زمینه‌ای برای تقابل دیدگاه‌ها با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شود.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، در شرایطی که مرکل همچنان در زمینه تشکیل دولت ائتلافی به نتیجه قطعی نرسیده است به نظر می‌رسید که وی برای سومین بار از حضور در نشست داووس صرف‌نظر کند اما دستیابی به توافقی مقدماتی با سوسیال دموکرات‌ها در روز جمعه باعث شد تا زمینه برای حضور وی در اجلاس داووس فراهم شود. از این رو می‌توان انتظار داشت که این دیدار به تقابلی جدی میان مرکل و ترامپ منتهی شود.

این خبرگزاری انگلیسی نوشت که حضور مرکل در نشست داووس می‌تواند پیامی باشد مبنی بر اینکه مرکل بار دیگر پس از گذشت چندین‌ماه به صورت قدرتمند وارد عرصه سیاسی شده است. چنین فرصتی به وی و ماکرون این امکان را خواهد داد تا بار دیگر بر سیاست های خود مبنی بر اینکه قصد دارند در پی برگزیت، اصلاحاتی در اتحادیه اروپا ایجاد کنند، تاکید کند. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که ترامپ با سیاست آمریکا در وهله نخست، خود را در برابر سیاست‌های اروپایی قرار داده است.

با این حال مقامات آلمان گفته‌اند که تصمیم نهایی درباره اینکه مرکل قطعا در این نشست حضور خواهد داشت، گرفته نشده است. این موضوع از این جهت مطرح است که یکشنبه آینده حزب سوسیال‌دموکرات در شهر بن نشستی خواهد داشت و احتمال دارد که مرکل منتظر تصمیم این مذاکرات باشد تا در نهایت بتواند درباره آینده دولت ائتلافی این کشور تصمیم بگیرد.

انتهای‌پیام/م

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی