فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
وزیر کشور فرانسه: انگلیس هزینه بیشتری درباره مهاجران بپردازد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه گفت از لندن می خواهد هزینه بیشتری برای حل مسئله مهاجرانی را که می کوشند خود را از شهر بندری کاله به انگلیس برسانند، متقبل شود.
کلمب در گفتگو با روزنامه لوپاریزین که یکشنبه منتشر شد گفت برای اصلاح موافقت نامه های توکه که در سال 2003 امضا شد، و عملا مرز انگلیس با فرانسه را به بخش فرانسوی کانال مانش جابجا کرد، تلاش خواهد کرد. 
وزیر کشور فرانسه در این مصاحبه گفت: "من امیدوارم عنصر جدیدی به این موافقت نامه ها اضافه کنم و تدابیر ملموسی را در خصوص پوشش هزینه های معینی توسط انگلیس و مدیریت افراد بیشتر و پذیرش پناهجویان و کودکان بدون همراه، به آنها بیفزایم."
اظهارات کلمب در حالی مطرح می شود که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قصد دارد پیش از دیدار با ترزا می نخست وزیر انگلیس در لندن در روز پنجشنبه، روز سه شنبه از بندر کاله دیدن کند.
با گذشت بیش از یک سال از برچیدن اردوگاه موسوم به جنگل در اکتبر 2016 در بندر کاله، هنوز صدها مهاجر در نزدیکی این شهر مستقر هستند.
کلمب گفت حدود 400 نفر اکنون در این منطقه بسر می برند در حالی که این رقم یک سال قبل بیش از هفت هزار نفر بود.
او گفت :"کسانی که در بیرون می خوابند نمی خواهند خود را معرفی کنند چون آنها نمی خواهند از فرانسه پناهندگی بگیرند."
دولت فرانسه هفته گذشته اعلام کرد درخواست های پناهندگی در فرانسه پارسال به رقم بی سابقه 100 هزار نفر رسید. کلمب گفت 85 هزار نفر دیگر هم اجازه ورود به خاک فرانسه را کسب نکردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی