فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۲۰ ب.ظ

بررسی دوباره قرارداد خرید ایرباس و ای تی آر

حضور نماینده فرانسه انجام شد؛

بررسی دوباره قرارداد خرید ایرباس و ای تی آر

پرچم ایران و فرانسه
شناسهٔ خبر: 4200710 - 
در نخستین نشست کارگروه مشترک حمل‌ و نقل ایران و فرانسه، قراردادهای خرید هواپیماهای ایرباس و ای تی آر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین نشست کارگروه  مشترک حمل‌ و نقل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه به ریاست «اصغر فخریه کاشان» قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ایران و «کریستیان اسه ائی» نماینده وزیر حمل‌ و نقل فرانسه و عضو دائم شورای محیط‌ زیست و توسعه پایدار آن کشور صبح امروز ۲۵ دی‌ماه ۹۶ به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست طرفین به بحث و گفتگو حول ۱۰ محور در حوزه‌های هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای پرداختن که به شرح زیر است:

- بررسی قراردادهای خرید هواپیماهای ایرباس و ای‌تی‌آر میان طرفین و نحوه اجرای آن

- بررسی قرارداد خرید رادار بین شرکت «تالس» فرانسه و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور

- بررسی قرارداد میان سازمان‌های هواشناسی ایران و فرانسه برای خرید نرم‌افزار و ارتقا سیستم‌های هواشناسی

- همکاری آموزشی در شقوق مختلف بین وزارت راه و شهرسازی ایران و سازمان‌های فرانسوی

- همکاری‌های لجستیکی و ترانزیتی بین دو کشور به‌ منظور جابجایی کالا از شرق آسیا (چین) تا غرب اروپا و برعکس و همچنین تبدیل شدن ایران به یک «هاب لجستیکی»

- بررسی درخواست‌ها و نیازهای راه‌آهن در زمینه خرید قطعات و تجهیزات ریلی

- همکاری‌های کلی دریایی و بندری میان طرفین و تعریف زمینه‌های قابل همکاری

- مذاکره در مورد همکاری‌های فعلی و آینده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و خرید سیستم‌های اخذ هوشمند عوارض آزادراهی ETC و امکان‌سنجی همکاری با شرکت‌های مهندس مشاور فرانسوی

- همکاری شرکت‌های فرانسوی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همکاری در خصوص فرودگاه‌های شهرهای مشهد و اصفهان.

فخریه کاشان نسبت به دستیابی به نتایج اجرایی و عملیاتی از برگزاری اولین نشست کارگروه مشترک حمل‌ و نقل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه ابراز امیدواری کرد و گفت: برای سفر نماینده وزیر حمل‌ و نقل فرانسه به ایران، نقشه راهی طراحی‌شده که امیدواریم در زمان حضور هیئت فرانسوی در ایران نهایی شود.

کریستیان اسه ائی نیز از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: از طرف وزیر حمل‌ و نقل کشور فرانسه این مأموریت بر عهده من قرار گرفت تا بتوانیم برای ارتقاء سطح همکاری‌های دوطرف تلاش کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی