فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

فاصله گرفتن کشورهای اروپایی از ضرب الاجل ترامپ در باره ایران

تهران - ایرنا - برخی روزنامه های فرانسوی در روزهای گذشته به بررسی ضرب الاجل رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران پرداختند و از فاصله گرفتن کشورهای اروپایی با تهدیدهای ترامپ در این باره خبر دادند.

دراین گزارش آمده است، رئیس جمهور آمریکا سابق بر این دو بار به رغم میل قلبی اش، تعلیق تحریم ها علیه تهران را پذیرفته است ولی در اکتبر 2107 اعلام کرده بود که توافق هسته ای ، در راستای منافع آمریکا نبوده است.
ترامپ، در سخنان روز جمعه خود جان هسته ای ایران را نگرفت، ولی بیشتر از 120 روز هم برای آن مجال حیات نگذاشته است. از نظر وی ،بعد از این مهلت، می بایست توافق برجام که تحریم های بین المللی علیه ایران را بر می دارد قویا مورد بازنگری قرار گیرد. 
بر اساس گزارش لوفیگارو، برلین ،پاریس و لندن به سخنان ترامپ در باره بیرون رفتن از توافق بین الملل در موضوع هسته ای ایران واکنش نشان دادند. 
لوفیگارو نوشت:امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روزشنبه ( 23 دی ماه 1396 ) در تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو که او را به ' بازنگری در توافق ' تشویق کرده بود از ' ضرورت احترام از سوی همه طرف ها از توافق هسته ای ایران ' دفاع کرد. 
الیزه دراین باره خاطرنشان کرده است که ' رئیس جمهور بر اهمیت حفظ توافق هسته ای ایران و ضرورت احترام از سوی همه طرف ها و تعهدات شان در قالب توافق را یادآوری کرده است '. رئیس جمهور فرانسه، همچنین قبل از این در تماس تلفنی خود با ترامپ در روز پنجشنبه اهمیت احترام از سوی همه طرف های امضاء کننده توافق هسته ای به آن را ' به دونالد ترامپ یادآوری کرده بود.
سایمون گس، مذاکره کننده سابق انگلیس در زمینه توافق هسته ای با ایران روز شنبه به روزنامه ' گاردین ' گفته است که مذاکراتی از چند هفته پیش میان اروپایی ها و آمریکایی ها در این باره وجود داشته است و ارزیابی وی این است که دشوار هست'شکافی را یافت که از طریق آن بتوان ضمن احترام به برجام، به نگرانی های ترامپ هم پاسخ داد'.
به گزارش لوفیگارو، تهران هرگونه تغییر در این توافق هسته ای را رد کرده و از حمایت همه شرکای این توافق نامه یعنی انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و اتحادیه اروپا، بجز آمریکا برخوردار است. 
برلین و پاریس که غروب جمعه از توافق هسته ای حمایت کرده بودند، خیلی با احتیاط گفته بودند که می خواهند با شرکای اروپایی شان مذاکره کنند. رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با ترامپ در روز پنج شنبه از حفظ پای بندی خود به توافق صحبت کرده بود. 
روزنامه لوپاریزین نیز در مطلبی نوشت:در حالیکه آمریکا و اسرائیل بر مذاکره مجدد روی توافق هسته ای فشار می آورند، پاریس سعی دارد در جایگاه مدافع این توافق، ظاهر شود متن امضاء شده محترم شمرده شود. 
این روزنامه با اشاره به موضع گیری ایران و روسیه علیه ترامپ، خاطر نشان می کند که در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است که ایران از یک سال پیش اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و مردمش را دنبال می کند و در خصوص تصمیم کاخ سفید برای قراردادن نام رئیس قوه قضایه در فهرست افراد تحریم شده نیز پاسخی جدی به این موضوع خواهد داد. 
اروپام**9041**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی