فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۲۶ ب.ظ

حضور فرانسوی ها در روز نهم

تاریخ انتشار : ۱۱:۰۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 18 January 2018

برنامه نهمین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در حالی اعلام شد که هنوز خبری از جزییات اجرای ویژه تالار رودکی در این روز منتشر نشده است.
به گزارش فانوس،  برنامه نهمین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در حالی اعلام شد که هنوز خبری از جزییات اجرای ویژه تالار رودکی در این روز منتشر نشده و مسئولان برگزاری این رویداد فقط به درج عنوان «اجرای ویژه» در جدول برنامه اکتفا کرده اند.

بر اساس اعلام جدول سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه ۲۸ دی برنامه های زیر در تالارهای مختلف اجرا می شوند.

تالار وحدت: ساعت ۱۸:۳۰ مائو کچه (جَز درامز) از فرانسه/ ساعت ۲۱:۳۰ ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی.

تالار رودکی: ساعت ۱۸:۳۰ : اجرای ویژه/ ساعت ۲۱:۳۰ گروه «مهتاب» به سرپرستی احسان ذبیحی فر و خوانندگی مجتبی عسگری.

برج آزادی: ساعت ۱۸:۳۰ گروه «گره» و ۲۱:۳۰ گروه «دال».

فرهنگسرای نیاوران: ساعت ۱۸:۳۰ گروه بربت نوازی شهرام غلامی/ ساعت ۲۱:۳۰ گروه «مهرنیا» به سرپرستی مهران مهرنیا.

سالن همایش ایرانیان: ساعت ۱۹ علیرضا طلیسچی/ ساعت ۲۲ امیرعباس گلاب.

موسسه «اکو»: ساعت ۱۱ تا ۱۳ کارگاه سنتور نوازی معاصر با محور پاسچر به مدیریت اردوان کامکار.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا روز شنبه ۳۰ دی به مدیریت حمیدرضا نوربخش توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران برگزار می شود.
+

آغاز جشنواره تئاتر فجر با غافلگیری گروه فرانسوی

منزل به منزل

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اجرا یک نمایش محیطی از کشور فرانسه کار خود را در روز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، نمایش «منزل به منزل» به نویسندگی و کارگردانی گیل شایلات و رامونا پونارو از کشور فرانسه که در بخش مسابقه خارج از صحنه سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد به عنوان اولین تئاتر و شروع‌کننده جشنواره تئاتر فجر اجرای خود را با استقبال خوبی از طرف مخاطبان آغاز کرد.

سبک تئاتر «منزل به منزل» که ایده اولیه آن الهام‌گرفته از یک فیلسوف است، به گونه‌ای است که گروه اجرایی تعدادی جعبه‌های مقوایی را آماده کرده‌اند و به کمک مردم و با قوانین خاصی خانه‌ها و یا کلبه‌هایی را می‌سازند؛ به نحوی که هر کس این اجازه و اختیار را دارد که به شیوه خود عمل کند و در مدت ۱۰ روز جشنواره تئاتر این بناها به مرور تکمیل شده و در روز آخر نمایشی در همین سازه برگزار خواهد شد.

این نمایش به نوعی می‌خواهد به همکاری، همراهی و با هم بودن آدم‌ها اشاره کند و در هر شکل و راهی تلاش می‌کند آن‌ها را در کنار هم قرار دهد و بگوید چگونه در یک جا همه با هم زندگی کنیم.

در این مدت، این گروه اجرایی که از کشور فرانسه به جشنواره دعوت شده‌ با برگزاری چند ورکشاپ و آموزش بازیگران تئاتر خود را اجرا خواهد کرد.

روند ساختن این بنا تا حدود ساعت ۱۴ هر روز با کمک مردم و مخاطبان ادامه پیدا می‌کند.

کلبه‌ای که اکنون به مناسبت جشنواره فجر در محیط تئاتر شهر بنا شده است نیز حاصل فعالیت این گروه فرانسوی است و در نتیجه مذاکره با مسئولان جشنواره ساخته شده است تا آغازی باشد برای جشنواره تئاتر فجر و معرفی این نمایش در باغ کتاب.

کارگردان تئاتر «منزل به منزل» در گفت‌وگو با ایسنا از حضورش در ایران و این جشنواره اظهار خرسندی کرد و گفت: استقبال مردم در همین اولین روز بسیار خوب بوده به طوری که ما شش‌هزار تعداد جعبه با خودمان آوردیم ولی با این میزان همکاری و استقبال نمی‌دانم تا روز آخر جعبه خواهیم داشت یا نه، به صورت کلی ساخت این سازه‌ها پایانی ندارد و می‌توان آن را بدون هیچ محدودیتی ادامه داد.

گیل شایلات بیان کرد: این نمایش را در کشورهای مختلفی مثل آلمان و رومانی هم اجرا کرده‌ایم و اکنون به دعوت مسئولین جشنواره به ایران آمده‌ایم. تاکنون از شرایط راضی بوده‌ایم. سال‌ها بود که دوست داشتم به ایران بیایم و کتابی دارم که با آن درحال آموختن زبان فارسی هستم و دوستان ایرانی نیز دارم.

لیلی رشیدی بازیگر سینما و تئاتر نیز برای بازدید از این پرفورمنس حضور پیدا کرد و به نوعی باعث شد تا مردم و خانواده‌ها به این نمایش و همکاری برای ساختن این کلبه‌ها توجه بکنند.

در مدت زمانی که گروه اجرایی فرانسوی مشغول ساختن این کلبه‌ها بودند، استقبال مخاطبان حاضر در محوطه باغ کتاب قابل توجه بود و والدین همراه با کودکان خود به ساخت این کلبه‌های مقوایی می‌پرداختند. آن‌ها باید در ابتدا قوانین ساخت را از روی کاغدهایی که بر روی ستون‌های مقوایی قرار داشت، می‌خواندند و سپس کلبه‌های دلخواه خود را می‌ساختند.

البته‌ باید به این‌ نکته هم توجه کرد که هیچ نوع تبلیغات، نشانه و راهنمایی از برگزاری جشنواره تئاتر فجر که باعث شود مخاطب بتواند به راحتی این گروه را پیدا کند وجود نداشت. همچنین این‌ نمایش کاتالوگ و یا توضیحاتی برای ارائه نداشت.

تئاتر «منزل به منزل» هر روز تا پایان جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ اجرا می‌شود.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۸
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی