فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دفتر نخست وزیر انگلیس از اعطای کمک ۶۱ میلیون دلاری این کشور به فرانسه برای افزایش امنیت مرزهای دو کشور و جا به جایی پناهجویان مستقر در کاله به نقاط دیگر فرانسه خبر داد.
کد خبر:۷۶۵۶۳۳
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲18 January 2018

دفتر نخست وزیر انگلیس از اعطای کمک ۶۱ میلیون دلاری این کشور به فرانسه برای افزایش امنیت مرزهای دو کشور و جا به جایی پناهجویان مستقر در کاله به نقاط دیگر فرانسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی دیدار امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با ترزا می نخست وزیر انگلیس در لندن و بحث بر سر موضوع پناهجویان مقیم در جنگل های کاله واقع در مرز فرانسه و انگلیس، دولت انگلیس از قبول پرداخت کمک ۶۱.۶ میلیون دلاری خود به فرانسه برای افزایش کنترل مرزی میان دو کشور توسط پاریس و جلوگیری از تبدیل شدن جنگل کاله به جنگل پناهجویان خبر داد.

بر اساس این گزارش، دفتر ترزا می با اعلام این خبر، کمک اعطایی به دولت فرانسه را برای ساخت سیم خاردار و انتقال پناهجویان از جنگل کاله به بخش های دیگر فرانسه اعلام کرده است.

سخنگوی ترزا می در خصوص این توافق گفت: این (کمک مالی) برای سرمایه گذاری و تجهیز امکانات امنیتی در مرز با انگلیس است. ازآنجا که ما برای تمام مرزهای خود در سرتاسر انگلیس هزینه می کنیم، این را مد نظر داریم که هر کاری می توانیم برای کنترل مرزهای میان انگلیس و فرانسه و بلژیک انجام دهیم تا از امنیت آنها مطمئن شویم.

گفته می شود انگلیس از سال ۲۰۱۶ تاکنون مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند برای ساماندهی به وضعیت امنیتی جنگل کاله، به فرانسه کمک کرده است.

اعطای این کمک های مالی نهایتا منجر به ساخت یک دیوار مرزی محکم برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک انگلیس از طریق جنگل های کاله شده است.

+

نگاه جالب کاریکاتوریست گاردین به سفر مکرون به بریتانیا

شناسه خبر: 123190سرویس:تصویرجمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶, ۴۰ : ۱۲ : ۰۰
نگاه جالب کاریکاتوریست گاردین به سفر مکرون به بریتانیا
روزگذشته، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای گفتگو با مقامات دولت بریتانیا به لندن سفر کرد و به گفته منابع دولتی، انتظار می‌رود در گفتگو با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، توافق دو کشور برای همکاری نزدیکتر نظامی در مناطقی از جهان را اعلام کند.
۵۵آنلاین :

روزگذشته، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای گفتگو با مقامات دولت بریتانیا به لندن سفر کرد و به گفته منابع دولتی، انتظار می‌رود در گفتگو با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، توافق دو کشور برای همکاری نزدیکتر نظامی در مناطقی از جهان را اعلام کند. گفته می‌شود که ملاقات مکرون و می در محل دانشکده نظامی سندهرست صورت خواهد گرفت. در همین رابطه گاردین با انتشار کاریکاتوری در صفحه اول روزنامه خود، به رئیس جمهور فرانسه خیرمقدم گفته است.
 

برچسب ها
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی