فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷

رئیس جمهور فرانسه: به اتفاق آلمان به سوی هدف اروپای مستقل تر حرکت می کنیم

امانوئل مکرون: ما در ماه های اخیر اروپای حامی و محافظ را تقویت کردیم و می خواهیم یه طور مشترک به پیش برویم و اروپایی را درست کنیم که هماهنگ تر در قبال مهاجرت عمل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز؛ رئیس جمهور فرانسه در جریان نشست خبری مشترک با صدراعظم آلمان گفت آنچه ما (آلمان و فرانسه) درباره اروپا به دنبال آن هستیم رسیدن به یک اتحادیه اروپا با حاکمیت و وحدت بیشتر است، اروپایی با مشخصه های بالای دموکراتیک.  
امانوئل مکرون افزود ما در ماه های اخیر همین هدف را دنبال کردیم و اروپای حامی و محافظ را تقویت کردیم و می خواهیم یه طور مشترک به پیش برویم و اروپایی را درست کنیم که هماهنگ تر در قبال مهاجرت عمل کند، اروپایی که در زمینه دفاعی خودکفاتر است، همین طور در حوزه های دیجیتال، زیست محیطی، در باب موضوعات سرمایه گذاری و اقتصادی و توسعه خودکفاتر و مستقل تر باشد. وقتی ما درباره این اهداف اشتراک نظر داشته باشیم راهکارهای رسیدن به آنها را نیز راه اندازی می کنیم.

00:0001:57


رئیس جمهور فرانسه که در پاریس اظهار نظر می کرد افزود فکر می کنم این هدف اهمیت دارد و درباره ابزار رسیدن به آن می توان به نتیجه رسید. ما احتیاج داریم که در قالب این سیاست های مشترک حرکت و اقدام کنیم تا به یک اروپای با حاکمیت و استقلال عمل بیشتر دست یابیم. ما نیاز داریم که برخی امور و برنامه های مربوط به منطقه پولی یورو را به نتیجه برسانیم و در این راستا باید همگرایی اقتصادی بیشتری را ایجاد کنیم و در این زمینه هم اکنون و در ماه های آینده به شیوه های اجرایی آن می اندیشیم تا برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و درازمدت را تدوین کنیم تا به اهداف اعلام شده برسیم. 
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در ادامه افزود درک من از سخنرانی رئیس جمهور ( فرانسه) در سوربون عبارت است از یک طرح بزرگ درباره آن چیزی که برای اروپا و در اروپا نیاز هست، اروپایی با اعتماد به نفس، اروپایی که اعتماد برانگیز و رضایت بخش برای شهروندانش خواهد بود. در این زمینه هیچ اختلافی بین ما درباره این اهداف نیست. ما اروپایی می خواهیم که سیاست خارجی مشترک داشته باشم، دارای دیدگاه ها راهبردی مشترک باشد، سیاست توسعه مشترک، سیاست دفاعی مشترک، و اروپایی که از نظر اقتصادی قوی باشد و بتواند خیلی سریع تر و قطعی تر درباره سرمایه گذاری های راهبردی تصمیم بگیرد بالاخص در حوزه تبدیل دیجیتال؛ زمینه های زیادی هستند که آلمان و فرانسه می توانند در آنها به جلو حرکت کنند. به عنوان مثال وضع یک مالیات مشترک برای شرکت ها بر پایه مالیاتی مشترک؛ وقتی واکنش برخی کشورها را مشاهده می کنیم به این نتیجه می رسیم که این طرح چقدر فوریت دارد و برای این هدف باید یک منطقه یوروی باثبات و همینطور حافظت مطمئن از مرزها، و همه اینها به سیاست کمک های توسعه ای ما مربوط می شود. 
مرکل افزود دو تحول در گذشته در اروپا اتفاق افتاده است که به اندازه کافی اروپا را ایمن نکرده است. اینها تحولاتی اساسی بود مانند پول مشترک و گردش آزاد در متن اتحادیه اروپا؛ اما مشکل ایمنی مرزهای اتحادیه اروپا به طور کامل مرتفع نشده است و امروز ما باید با سیاست هایی مانند سیاست مشترک در باب اعطای حق پناهندگی، به این موضوع واکنش نشان دهیم و از مرزهایمان محافظت کنیم؛ واقعیت این است که منطقه یورو برای بحران های جهانی آماده نبوده است و ما در بخش های مختلف کار می کنیم مانند اتحاد بانکی و خلاصه همه کارهایی که به همگرایی اقتصادی اروپا کمک می کند و منطقه یوروی مستحکمی داشته باشیم. چندین سال پیش ژاک دولور گفت برای داشتن پول واحد مستحکم سیاست مالی مشترک کافی نیست و باید همگرایی اقتصادی نیز اتفاق بیفتد، باید مزیت رقابتی داشت و درباره همه اینها و تا ماه مارس گفتگو می کنیم و اسناد و مدارک اولیه را آماده می کنیم تا درباره مسائل و موضوعات با حاشیه مانور مناسب با فرانسه رایزنی کنیم تا به یک توافق مشترک برسیم و مطمئن هستم که این مهم متحقق خواهد شد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی