فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

فرانسه چگونه ۸۹ میلیون گردشگر جذب می‌کند؟

برج ایفل



کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷ نیز توانست با جذب ۸۹ میلیون گردشگر، جایگاه خود را در رتبه نخست پربازدیدترین کشورهای جهان حفظ کند.

به گزارش ایسنا به نقل از لوکال، شمار گردشگران بین‌المللی که در سال ۲۰۱۷ وارد خاک فرانسه شدند، پس از دو سال رکودی که به سبب حملات تروریستی سه سال پیش تجربه کرد با هشت درصد رشد نسبت به ۲۰۱۶ همراه بوده است، اما این کشور اروپایی چگونه سالانه ۱.۵ برابر جمعیت خود توریست جذب می‌کند؟

پاریس، پایتخت فرانسه بدون شک جذاب‌ترین مقصد گردشگری این کشور برای گردشگران خارجی است که به تنهایی سالانه از ۳۰ میلیون گردشگر میزبانی می‌کند، که این میزان گردشگر در میان سایر شهرهای جهان بی‌نظیر است.

تصویر رومانیک این شهر، معماری شگفت‌انگیز، موزه لوور، برج ایفل و کافه‌های معروف از مهمترین جاذبه‌های پاریس هستند؛ البته نباید دیزنی‌لند پاریس را فراموش کرد که به تنهایی سالانه ۱۵ میلیون گردشگر را جذب می‌کند تا مهمترین جاذبه توریستی کل اروپا باشد.

بسیاری از فرانسوی‌ها هم به جای سفر به کشورهای دیگر ترجیح می‌دهند در خود فرانسه سفر کنند چرا که این کشور همه چیز از جمله سواحل زیبای شنی، کوه‌های پوشیده از برف و همچنین حومه بسیار وسیعی برای میزانی از توریست‌ها دارد. در واقع هر شهر فرانسه ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که این امر برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار جذاب است، از پاریس گرفته تا لیون و مارسی و ... .

فرانسه برای انواع توریست‌های خارجی چیزی برای عرضه دارد؛ به عنوان مثال آلمانی‌ها برای استفاده و لذت بردن از سواحل می‌آیند، بریتانیایی‌ها عاشق حومه و ییلاقات فرانسه هستند و آمریکایی‌ها نیز بیشتر مجذوب خانه‌های تاریخی و فرهنگ فرانسه هستند.

در سال گذشته میلادی آلمانی‌ها با ۱۳ درصد، بیشترین سهم را در میان گردشگران خارجی ورودی به فرانسه داشتند اما همه این گردشگران تنها برای بازدید از فرانسه به این کشور سفر نمی‌کنند. موقعیت جغرافیایی فرانسه به گونه‌ای است که بسیاری از افراد برای رسیدن به مقاصدشان باید از این سرزمین عبور کنند. بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر از شمار گردشگران سالانه فرانسه کسانی هستند که در مسیرشان به سمت ایتالیا و اسپانیا از این کشور نیز دیدن می‌کنند.

حدود ۸۰ درصد از کشور فرانسه را مناطق غیرشهری و حومه‌شهر تشکیل می‌دهد که جدا از پاریس، این بخش‌ها محبوب‌ترین مناطق نزد توریست‌های داخلی و خارجی هستد که از آن جمله می‌توان به دره لویر یکی از زیباترین مناطق فرانسه اشاره کرد. دره لویر بزرگترین منطقه در فرانسه است که تاکنون در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

غذاها، فرهنگ و تاریخ فرانسه نیز از جمله دیگر جاذبه‌هایی است که سالانه میلیون‌ها نفر را به فرانسه می‌کشاند.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی