فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

پیشنهاد وزیر خارجه انگلیس برای احداث پل ارتباطی با فرانسه

لندن - ایرنا - منابع انگلیسی روز جمعه گزارش دادند که بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس به امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه پیشنهاد کرده به‌منظور افزایش ارتباطات حمل‌ونقلی میان دو کشور در دوره پسا برگزیت، پلی ارتباطی بر فراز کانال مانش احداث شود.

به گزارش ایرنا، گاردین در گزارشی نوشت: بوریس جانسون این پیشنهاد را در جریان نشست دیروز رهبران انگلیس و فرانسه در شهر سندهرست انگلیس مطرح ساخته و گفته است: انگلیس و فرانسه جزو بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان هستند، اما فقط از طریق تونل راه‌آهن به یکدیگر متصل هستند.
به گفته این روزنامه انگلیسی، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز از این طرح استقبال کرده است.
پیش‌ازاین بوریس جانسون طرح احداث راه‌آهن دیگری را میان دو کشور مطرح کرده بود اما اکنون به نظر می‌رسد که طرح احداث پل ارتباطی را از صنعت عمران ژاپن الهام گرفته است.
او پیشتر، زمانی که شهردار لندن بود تل کابینی را در شرق لندن بر فراز رودخانه تایمز با حمایت مالی شرکت هواپیمایی امارات به ارزش 60 میلیون پوند احداث کرد، اما با استقبال زیادی از سوی مردم پایتخت و گردشگران مواجه نشد.
جانسون شامگاه گذشته تصویری از خود در کنار امانوئل مکرون را منتشر کرد و نوشت: گروهی از کارشناسان دو کشور قرار است در رابطه با پروژه های بزرگ با یکدیگر گفت وگو کنند. موفقیت اقتصادی ما به زیرساخت های خوب و روابط مطلوب بستگی دارد.
رئیس‌جمهوری فرانسه بعدازظهر دیروز (پنجشنبه) به‌وقت محلی برای دیدار با ترزا می نخست‌وزیر انگلیس و شرکت در نشست سران دو کشور در انگلیس وارد لندن شد.
در جریان این ملاقات طرفین در رابطه با مجموعه‌ای از مسائل دوجانبه با محور گسترش همکاری‌های امنیتی گفت‌وگو کردند.
اروپام ** هـ ن **3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی