فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

نج شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ \ الخمیس ٢٩ جمادى الأولى ١٤٣٩ \ Thursday, February 15, 2018

نماینده مسلمانان فرانسه: دولت نقش قیم را برای مسلمانان بازی نکند!

 

 

 

واکنش مسلمانان فرانسه به سخنان رئیس جمهور این کشور

حوزه/سرپرست شورای دینی مسلمانان در فرانسه در مصاحبه، رئیس جمهور این کشور را به عدم دخالت در امور مسلمانان توصیه کرده و گفت آخرین چیزی که مسلمانان نیاز دارند این است که دولت نقش قیّم را بازی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، یکی از نمایندگان جامعه اسلامی در فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را به عدم دخالت در امور مسلمانان توصیه کرد.

 

این نماینده جامعه اسلامی در واکنش به گفته های چند روز پیش رئیس جمهور فرانسه بود که اعلام کرد می خواهد اسلام را دوباره در این کشور سازماندهی کرده و روابط دین اسلام و دولت را از نو تعریف کند،

 

احمد اگراس رئیس شورای دینی مسلمانان در فرانسه در مصاحبه ای گفت: هر کسی باید نقش خودش را ایفاء کند. دین اسلام مذهبی است که می تواند به امور خودش بپردازد، آخرین چیزی که به آن نیاز داریم این است  که دولت نقش قیّم را بازی کند.

 

لازم به ذکر است کشور فرانسه که اکثریت جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می دهند، محل سکونت اجتماعات بزرگ مسلمانان و یهودیان نیز است.  که 5 میلیون نفر از جمعیت 67 میلیونی آن را مسلمانان تشکیل می دهند، نخستین کشور پرجمعیت مسلمان نشین اروپایی محسوب می شود. دولت فرانسه به شدت سکولار می باشد و جدایی دین از حکومت در این کشور محدودیت هایی را برای جامعه ایجاد کرده است، به عنوان مثال حجاب اسلامی برای زنان مسلمان در مدارس و مراکز عمومی ممنوع می باشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی