فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها


تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
فرانس24:

وضعیت بد آوارگان در فرانسه به دلیل سرمای قطبی و نبود امکانات

مراکز پذیرش افراد بی خانمان مملو از جمعیت است و دیگر قادر به پذیرش مهاجران بیشتر نیستند. از این رو بسیاری از مهاجران در خیابان ها روزگار می گذرانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ سرمای قطبی سراسر فرانسه را در بر گرفته است. برودت هوا در استراسبورگ به هشت درجه زیر صفر رسیده است. دمای مارسی نیز بسیار سرد شده است. در برخی مناطق سرمای هوا به دلیل وزش باد، هجده درجه زیر صفر احساس می شود. مراکز پذیرش افراد بی خانمان مملو از جمعیت است و دیگر قادر به پذیرش مهاجران بیشتر نیستند. از این رو بسیاری از مهاجران در خیابان ها روزگار می گذرانند. 

گزارشگر این شبکه گفت: این مهاجران افغان که در تصویر مشاهده می شوند از هجده روز پیش در خیابان و زیر یک پل می خوابند و برای گرم شدن آتش روشن می کنند. برودت هوا شب گذشته پنج درجه زیر صفر بود، از این رو دیشب یکی از سخت ترین شب ها برای مهاجران قلمداد می شود. احمد شریفی آواره افغان به رغم خستگی زیاد، دیشب نتوانست بیشتر از یکی دو ساعت بخوابد. 
احمد گفت: هوا سرد است و در چادرها از سرما بیدار می شویم. تحمل این وضع خیلی سخت است. 
یکی از همقطاران احمد شریفی در حالی که یک پتو را به گزارشگر نشان می داد، گفت: نگاه کنید. می توانید پتو را لمس کنید، یخ زده است.

00:0001:52

گزارشگر در ادامه افزود: اکثر این آوارگان نمی دانند که چه سرنوشتی در انتظارشان است. تمامی مراکز پذیرش آوارگان، همانند مرکزی که در تصویر مشاهده می شود، مملو از آواره است. در پی سرد شدن هوا، آوارگان از چند روز پیش به این مراکز یورش آورده اند. دیروز در این مرکز دو برابر روزهای عادی یعنی دویست غذا سرو شده است. داوطلبان از آوارگان پذیرایی می کنند. اما ارائه خدمات بیشتر برای این داوطلبان ممکن نیست. 
یک داوطلب بشردوست گفت: ما تمامی تلاش مان را می کنیم. اما غذا دادن به هفتصد و یا هشتصد آواره ممکن نیست. توان مالی ما برای تامین نیاز آوارگان کافی نیست.

گزارشگر افزود: در فهرست غذایی آوارگان نوشیدنی گرم مشاهده نمی شود. به این آوارگان بی سرپناه، پیش از بازگشت به خیابان اندکی غذا داده می شود. گزارشگر ادامه داد: به گفته مقامات، سیصد مرکز وی‍ژه پذیرش آوارگان در پاریس وجود دارد. اما اکثر این مراکز در طول روز تعطیل هستند. هم اکنون بیشتر آوارگان فقط از کمک های سازمان «امداد شهروندی» برخوردار هستند. 
یکی از امدادگران گفت: «در حال حاضر خدمات ما به دادن یک قهوه گرم و کمی گپ زدن خلاصه می شود.

گزارشگر افزود: داوطلبان برای کمک به آوارگان کار زیادی نمی توانند انجام بدهند، اما اوضاع در آینده نزدیک بهبود نخواهد یافت. بنا بر پیش بینی هواشناسی هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سردتر خواهد شد. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی