فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹

وزیر کشور فرانسه: مبارزه با مهاجرت غیرقانونی مبارزه با تروریسم است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ وزیر کشور فرانسه گفت: مبارزه با قاچاق مهاجران از آفریقا مبارزه با تروریسم نیز هست و ما با کشورهای آفریقایی این مسیر همکاری می کنیم. 
روزلین فوبور فرستاده فرانس 24 به نیامی از وزیر کشور فرانسه سوال کرد: ما اکنون در نیجر به سر می بریم که یکی از اصلی ترین کشورهای محل عبور مهاجران از آفریقا به سمت اروپا است. شما با همتاهای خود در آفریقا از جمله کشورهای گروه پنج کشور ساحل ( شامل موریتانی، نیجر، مالی، چاد و بورکینا فاسو) و کشورهای دیگر و کشورهای اروپایی در چارچوب کنفرانسی به منظور مبارزه با قاچاقچیان مهاجران در اینجا حضور دارید و چند روز قبل در فرانسه علیه این قاچاقچیان اعلام جنگ کردید. چگونه می توان در این جنگ و با چه اقدامات عینی و با چه متحدانی می شود پیروز شد؟
ژرار کولومب که در نیامی پایتخت نیجر به سر می برد در مصاحبه اختصاصی با فرانس 24 گفت: نخست باید بگویم که نیجر یک کشور نمونه است. می دانیم که این کشور وسیع یکی از محل های عبور اصلی مهاجران است که قاچاقچیان در این جا مهاجران اقتصادی را ابتدا از کویر عبور می دهند که خیلی از آنها می میرند و بعد به لیبی و از آنجا از طریق مدیترانه وارد اروپا می کنند. نیجر از دو سال قبل قانون مقابله با قاچاقچیان را تصویب کرد و از این جهت کنفرانس فعلی خیلی مهم است. 
خبرنگار پرسید: فقط نیجر نیست. کشور های دیگری هم هستند. چگونه می توان اقدام کارا کرد و آیا این کشورها دارای امکانات لاز م هستند؟
وزیر کشور فرانسه: ویژگی کنفرانس امروز این بود که هم در آن کشورهای مبدا مهاجران مانند مالی، سنگال و ساحل عاج حضور داشتند، همچنین نمایندگان کشورهای ترانزیت مانند نیجر و کشورهای مقصد مانند ایتالیا و اسپانیا و آلمان و فرانسه نیز حاضر بودند. این کنفرانس از این جهت نیز ممتاز بود که در بیانیه نهایی تمامی شرکت کنندگان بر اراده مشترک جهت اقدام مشترک علیه قاچاقچیان مهاجران و مهاجرت غیرقانونی اعلام کردند. 
خبرنگار فرانس 24: زمانی که برده داری مهاجران در لیبی علنی شد در کنفرانس مشترک اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در ابیجان ( ساحل عاج) به موضوع اصلی تبدیل شد و در همان زمان رئیس جمهور مکرون از تشکیل یک نیروی واکنش سریع برای مقابله با شبکه های قاچاق مهاجران و انسان ها خبر داد. در این مورد پیشرفتی حاصل شده است؟

وزیر کشور فرانسه: بله. برخی از افرادی که در لیبی بوده اند به نیجر منتقل شده اند. اینها می توانند در ادامه به کشورهای مبداشان برگردند. برخی دیگر می توانند در اروپا و فرانسه مستقر شوند. 

خبرنگار فرانس 24: در همین اجلاس اعلام شد که هفتصد هزار مهاجری که در لیبی گرفتار شده اند به کشورهای زادگاهشان بر می گردند اما این اتفاق برای ده تا پانزده هزار نفر افتاده است. 
وزیر کشور فرانسه: همین هم به نسبت گذشته پیشرفت است. زیرا افرادی که در لیبی بوده اند ماه به ماه افزایش می یافته اند. و همواره تعداد بیشتری می شده اند. اما الان این طور نیست و نه تنها میزان مهاجران گرفتار شده در لیبی افزایش نمی یابد بلکه رو به کاهش گذاشته است. این روند طولانی است و البته هدف کنفرانس امروز نیز این بود که این روند تسریع شود. 

خبرنگار فرانس 24: آیا می توان بین تروریست های افراط گرا و قاچاقچیان انسان و مهاجران پیوندی برقرار کرد؟
وزیر کشور فرانسه: روسای دولتی که در اینجا از آفریقا حضور داشته اند به ما گفتند که این چنین است و بسیاری از افراط گرایان تروریست در کار قاچاق مهاجران نیز هستند. امروز همزمان شاهد قاچاق مهاجر، اسلحه و مواد مخدر هستیم و مثلا وزیر کشور نیجر به من گفت که در گذشته قاچاقچیان آدم ها را تا لیبی می برده اند و از آنجا با اسلحه بر می گشتند. یعنی مبارزه با قاچاق مهاجران مبارزه با تروریسم نیز هست. 
خبرنگار فرانس 24: چند شبکه قاچاق انسان در فرانسه از بین رفته است؟ 
وزیر کشور فرانسه: سال گذشته حدود سیصد و از آغاز امسال حدود بیست شبکه منهدم شده است. اینها قاچاقچیانی بودند که با شبکه بین المللی قاچاق نیز در ارتباط بودند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی