فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۵۴ ب.ظ

ماکرون: حجاب با تمدن سازگار نیست


 

ماکرون: حجاب با تمدن سازگار نیست

دانش آموزان و کارکنان مدارس فرانسه اجازه استفاده از نشانه های مذهبی در موسسه های آموزشی دولتی را ندارند. به‌علاوه کارمندان دولت هم براساس رویه قضایی این کشور در محیط کار نمی‌توانند از نمادهای مذهبی، به‌ویژه حجاب استفاده کنند.

تاریخ انتشار: ۰۲:۰۲ - ۲۸ فروردین ۱۳۹۷   پ

رییس جمهوری فرانسه: حجاب با تمدن سازگار نیست امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید حجاب زنان با معیارهای متمدنانه مطابقت ندارد.

به گزارش عصر ایران، دانش آموزان و کارکنان مدارس فرانسه اجازه استفاده از نشانه های مذهبی در موسسه های آموزشی دولتی را ندارند. به‌علاوه کارمندان دولت هم براساس رویه قضایی این کشور در محیط کار نمی‌توانند از نمادهای مذهبی، به‌ویژه حجاب استفاده کنند.

رییس جمهوری فرانسه: حجاب با تمدن سازگار نیست امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید حجاب زنان با معیارهای متمدنانه مطابقت ندارد.

به نقل از یورونیوز، رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه شب در جریان مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه «ب اف ام» و پایگاه اینترنتی «مدیاپار» پوشش زنان محجبه در این کشور را با روابط موجود بین زنان و مردان در جامعه فرانسه ناسازگار دانست.

امانوئل ماکرون اظهار داشت: «ما به ایده برابری بین زنان و مردان که بسیار جمهوریخواهانه و حتی انقلابی است وابسته ایم در نتیجه نمی توانیم بفهمیم که چنین تفاوت، فاصله و جدایی [بین زنان و مردان] وجود داشته باشد

رئیس جمهوری فرانسه در عین حال افزود که تمایلی به وضع قانون برای ممنوعیت حجاب در خیابان ندارد. امری که به گفته وی «غیرسازنده» خواهد بود.

امانوئل ماکرون همچنین در مورد حجاب مادران دانش آموزان هنگام همراهی آنها در برنامه های خارج از مدرسه تاکید کرد که این مادران به عنوان «شهروند» می توانند از پوشش مورد علاقه خود استفاده کنند. با این حال به گفته وی مادران محجبه اگر از طرف مدارس مسئولیت همراهی دانش آموزان را برعهده باشند باید به قوانین مدارس لائیک فرانسه احترام بگذارند.

دانش آموزان و کارکنان مدارس فرانسه اجازه استفاده از نشانه های مذهبی در موسسه های آموزشی دولتی را ندارند. به‌علاوه کارمندان دولت هم براساس رویه قضایی این کشور در محیط کار نمی‌توانند از نمادهای مذهبی، به‌ویژه حجاب استفاده کنند.

++++++++++++++

اظهارات فاشیستی مکرون: حجاب زنان مسلمان با معیارهای متمدنانه، مطابقت ندارد

امانوئل مکرون؛ رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی فاشیستی و اسلام ستیزانه، ادعا کرده است که حجاب زنان مسلمان با معیارهای متمدنانه، مطابقت ندارد.

رئیس جمهوری فرانسه، یکشنبه شب پوشش زنان محجبه در آن کشور را با روابط موجود بین زنان و مردان در جامعه فرانسه ناسازگار دانست.

مکرون اظهار داشت: ما به ایده برابری بین زنان و مردان که بسیار جمهوری خواهانه و حتی انقلابی است وابسته ایم در نتیجه نمی توانیم بفهمیم که چنین تفاوت، فاصله و جدایی [بین زنان و مردان] وجود داشته باشد.

رئیس جمهوری فرانسه در عین حال افزود که تمایلی به وضع قانون برای ممنوعیت حجاب در خیابان ندارد. امری که به گفته وی غیر سازنده خواهد بود.

او همچنین در مورد حجاب مادران دانش آموزان هنگام همراهی آنها در برنامه های خارج از مکتب تاکید کرد که این مادران به عنوان شهروند می توانند از پوشش مورد علاقه خود استفاده کنند. با این حال به گفته وی، مادران محجبه اگر از طرف مکاتب مسؤولیت همراهی دانش آموزان را برعهده گرفته باشند باید به قوانین مکاتب لائیک فرانسه احترام بگذارند.

دانش آموزان و کارکنان مکاتب فرانسه اجازه استفاده از نشانه های مذهبی در مؤسسه های آموزشی دولتی را ندارند.

واکنش مسلمانان فرانسه به سخنان رئیس جمهور این کشور

حوزه/سرپرست شورای دینی مسلمانان در فرانسه در مصاحبه، رئیس جمهور این کشور را به عدم دخالت در امور مسلمانان توصیه کرده و گفت آخرین چیزی که مسلمانان نیاز دارند این است که دولت نقش قیّم را بازی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، یکی از نمایندگان جامعه اسلامی در فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را به عدم دخالت در امور مسلمانان توصیه کرد.

این نماینده جامعه اسلامی در واکنش به گفته های چند روز پیش رئیس جمهور فرانسه بود که اعلام کرد می خواهد اسلام را دوباره در این کشور سازماندهی کرده و روابط دین اسلام و دولت را از نو تعریف کند،

احمد اگراس رئیس شورای دینی مسلمانان در فرانسه در مصاحبه ای گفت: هر کسی باید نقش خودش را ایفاء کند. دین اسلام مذهبی است که می تواند به امور خودش بپردازد، آخرین چیزی که به آن نیاز داریم این است  که دولت نقش قیّم را بازی کند.

لازم به ذکر است کشور فرانسه که اکثریت جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می دهند، محل سکونت اجتماعات بزرگ مسلمانان و یهودیان نیز است.  که 5 میلیون نفر از جمعیت 67 میلیونی آن را مسلمانان تشکیل می دهند، نخستین کشور پرجمعیت مسلمان نشین اروپایی محسوب می شود. دولت فرانسه به شدت سکولار می باشد و جدایی دین از حکومت در این کشور محدودیت هایی را برای جامعه ایجاد کرده است، به عنوان مثال حجاب اسلامی برای زنان مسلمان در مدارس و مراکز عمومی ممنوع می باشد.

+++++++++++++++

ماکرون: از ممنوعیت حجاب در فرانسه حمایت نمی‌کنم

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که از ممنوعیت حجاب در کشورش حمایت نمی‌کند و به آزادی عقاید باید در راستای حفظ اتحاد احترام گذاشته شود.

به گزارش«شیعه نیوز»،  در شرایطی که جبهه‌گیری در برابر حجاب و نیز استفاده از روبنده در اروپا شدت گرفته است، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از آزادی‌های مذهبی حمایت کرد تا به این وسیله اتحاد در سطح جامعه حفظ شود.

بنابر گزارش شبکه خبری «العربیه»، ماکرون در جریان کنفرانسی خبری اعلام کرد که با ممنوعیت استفاده از روسری در فرانسه موافق نیست و در پاسخ به پرسشی در همین زمینه گفت: «من به همه زنانی که روسری بر سر دارند احترام می‌گذرام و فرانسه هم باید اینچنین رفتار کند. من حامی ممنوعیت استفاده از روسری (حجاب) نیستم

رئیس‌جمهور فرانسه که با خبرنگاران شبکه PFM و یک سایت خبری صحبت می‌کرد گفت: «اسلام در پی ورود موجی از پناهجویان به فرانسه در این کشور رو به گسترش است. امروز شمار فرانسوی‌های مسلمان بین 4.5 تا 6 میلیون برآورد می‌شود.اسلام در فرانسه پدیده‌ای جدید است و بسیاری از شهروندان ما از اسلام می‌ترسند و من به آنها می‌گویم که آزادی عقیده باید در راستای متحد بودن ما محترم شمرده شود

ماکرون گفت که ترس از اسلام ناشی از رشد افراط‌گرایان و تندروهاست و اسلام واقعی به معنی افراط‌گرایی نیست.

این موضع‌گیری در شرایطی است که فرانسه نخستین کشور اروپایی بود که در آوریل سال ۲۰۱۱ استفاده از روبنده را اجرایی کرد.

منبع: فارس

+++++++++++++++

اظهارات مکرون دررابطه با دین اسلام در فرانسه

16/04/2018

 اظهارات مکرون دررابطه با دین اسلام در فرانسه

رئیس جمهور فرانسه درخصوص مسلمانان و حجاب در این کشور اظهار داشت، امروز 4.5 تا 6 میلیون مسلمان شهروند فرانسه هستند و باید آزادی‌های دینی واعتقادی را به رسمیت بشناسیم .

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهورفرانسه درگفتگوی تلویزیونی با شبکه BFMTV –  این کشوردرپاسخ به سؤال درخصوص مسلمانان و حجاب با اشاره به گسترش اسلام در فرانسه گفت : “امروز 4.5 تا 6 میلیون مسلمان شهروند فرانسه هستند. در طول تاریخ، فرانسه با یهودیان، پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها ارتباط داشت، ولی اسلام دین جدید در فرانسه است .

وی افزود: “به دلیل وجود برخی گرایشهای افراطی، بسیاری از شهروندانمان ازذهنیت جدید ترس وهراس دارند واگر خواهان اتحاد هستیم، باید آزادیهای دینی واعتقادی را به رسمیت بشناسیم.”

رئیس جمهور فرانسه درپاسخ به سؤال خبرنگار مبنی براینکه “وقتی یک زن محجبه را می بینید چه احساسی پیدا می کنید؟” گفت : “به وی احترام می گذارم. فرانسه نیز باید به این مسئله احترام بگذارد.”

مکرون همچنین گفت: “ازقانونی که حجاب را درفرانسه ممنوع می کند، حمایت نخواهم کرد.”

-------------------م


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۸
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی