فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴ ق.ظ

تلگرام بستر اقدامات تروریستی و قابل نفوذ است

کارشناسان فرانسوی و محققین مؤسسه فناوری ماساچوست آمریکا:

تلگرام بستر اقدامات تروریستی و قابل نفوذ است

یکی از دلایل اقبال عمومی تلگرام این بود که سرور آن آمریکایی نبود، اما پس از ایران و روسیه این‌بار کارشناسان فرانسوی اعلام کردند که تلگرام بستری برای فعالیت‌های تروریستی است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز، پس از آنکه یکی از دلایلی که تلگرام توانست با وجود دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان از اقبال عمومی نسبتاً خوبی برخوردار شود این بود که کاربران تقریباً مطمئن بودند که اطلاعات آنها در اختیار سازمان‌های جاسوسی آمریکایی قرار نمی‌گیرد.

تا پیش از تلگرام نرم‌افزارهایی Whatsapp و سیگنال برای کاربران روسی و اروپایی از محبوبیت خوبی برخوردار بودند اما پس از آنکه فیس‌بوک اقدام به خرید Whatsapp کرد نگرانی کاربران نسبت به دسترسی سازمان‌های جاسوسی آمریکا به اطلاعات آنها افزایش یافت، از سوی دیگر تلگرام به آنها این اطمینان را داد که این نرم‌افزار آمریکایی نیست.

طی هفته‌های گذشته ابتدا روسیه و سپس ایران اقدام به فیلتر کردن این نرم‌افزار کردند، هر دو کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل مسدود کردن تلگرام را مناسب بودن برای استفاده برای عملیات‌های تروریستی عنوان کرده‌اند.

اخیراً کارشناسان فرانسوی نیز اعلام کردند که تلگرام می‌تواند زمینه مناسبی را برای هماهنگی برای فعالیت‌های تروریستی آماده کند. فشار دولت‌ها به تلگرام حتی باعث شد که گروه مدیریت تلگرام اقدام به مسدود کردن کانال‌های مرتبط با گروه داعش کند. 

تا پیش از این حتی رئیس‌جمهور روسیه نیز در تلگرام عضویت داشت، اما پس از آنکه تلگرام درخواست سازمان‌های امنیتی این کشور برای ارائه کدگذاری‌های امنیتی این پیام‌رسان را رد کرد، از سوی روسیه و بسیاری از اشخاص حقیقی و سازمان‌های ایرانی کنار گذاشته شد.

چیزی که تلگرام را از برنامه‌هایی نظیرWhatsapp و سیگنال متمایز می‌کرد این بود که همه این نرم‌افزارها برای انتقال اطلاعات کاربران بین یکدیگر از سیستم رمزنگاری استفاده می‌کرد به‌گونه‌ای که یک سرور به صورت واسطه پیام‌ها را به رمز تبدیل می‌کرد تا کسی نتواند با نفوذ به این نرم‌افزارها به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند، اما تلگرام در این زمینه از یک سیستم رمزنگار خاص خود بنام  MTPROTO بهره می‌گیرد که تقریباً جز مدیریت تلگرام کسی از عملکرد آن اطلاعی ندارد.

پاوول دوروف نیز که مؤسس تلگرام به حساب می‌آید یکی از افرادی بود که تا پیش از خروج از روسیه محبوبیت زیادی در این کشور داشت و عملاً مارک زوکربرگ روسیه محسوب می‌شد.

وی در سال ۲۰۰۶ شبکه اجتماعی دیکنتاکت، چیزی شبیه فیس‌بوک با محبوبیت بیشتر در روسیه را تأسیس کرد، اما در سال ۲۰۱۴ این شبکه اجتماعی را ۳۰۰ میلیون دلار فروخت و از روسیه خارج شد و اقدام به تأسیس تلگرام کرد.

بنا به اعلام محققین مؤسسه فناوری ماساچوست آمریکا، تلگرام دارای حفره‌های امنیتی ساده و جدی است و هر کسی که در زمینه فناوری اطلاعات دانش کافی دارد می‌تواند به آن نفوذ کند.

انتهای پیام/ک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۴
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی