فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

فرصت نجات میراث علمی اسلام را در آفریقا از دست ندهیم



عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:هزاران کتاب و نوشته خطی در قاره آفریقا وجود دارد ولی متاسفانه استعمار نوین فرانسوی و انگلیسی برای نابود کردن این میراث تلاش های عظیمی کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شیخ مرتضی مرتضی امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در قم گفت: میراث اهل بیت(ع) در طول دوران گذشته شاهد مصیبت های فراوانی بوده است و این بلایا باعث شد که مسایل دیگری را از دست دادیم.

وی افزود: آنچه که اکنون در دست خود ما وجود دارد اندک و کم نیست؛ اگر در مراکز کتابخانه‌های دنیا گردشی داشته باشیم گنجینه های فراوانی در خواهیم یافت که دست یابی به آنها ممنوع است؛ مناطق و کشورهای دیگری نیز وجود دارد که در این زمینه باید مورد بررسی قرار گیرد.

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: آفریقا امروز مظلوم واقع شده است؛ از زمان مهاجرت به حبشه در زمان پیامبر و تا زمان فرار سادات علوی از دست خلفای بنی امیه و عباسی که در مناطق مختلف آفریقا سکنی گزیدند، شاهد حضور بزرگان در این منطقه بوده ایم.

وی گفت: مسلمانان و علوی‌ها با سایر آحاد مردم آفریقا علاقات و ارتباطات گستردهای پیدا کردند؛ این مساله نشانگر عمق مناسبات موجود بین سادات و علوی ها با مردم آفریقا است. مسلمانان باقی مانده در آفریقا بسیاری از آداب و رسوم خود را مطابق با احکام فقه و منتسب به اهل بیت(ع) انجام می دهند.

وی افزود: قاره آفریقا دارای میراث زیادی است که برای بسیاری از ما مجهول است.

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: آنها از جایی به جای دیگر می‌گشتند و هر نسخه خطی که پیدا می‌کردند را می خریدند و به کشور خود می بردند؛ همچنین آنها از ابتدا سعی کردند که زبان‌های آفریقایی را مسخ کنند تا این زبان از حروف عربی به حروف لاتینی تغییر کند و از این رهگذر میراث های گذشت این ملت را از بین بردند.

وی گفت: این کار باعث شد که نسخ خطی از بین برود و با هزینه ناچیز به غربی‌ها فروخته شد ولی همچنان این میراث را در جای جای آفریقا شاهد هستیم و باید تلاشی به عمل بیاید که این میراث را زنده کنیم؛ آفریقا بر گردن ما حق دارد زیرا قاره ای است که مروج اسلام بوده و علی رغم همه جنایات وهابی تا به امروز نتوانسته اند به شکل گسترده بر ذهنیت مسلمانان آفریقا اثرگذار باشند.

شیخ مرتضی اظهار کرد: اگر کاری برای نجات این مستندات نکنیم شاید در آینده فرصتی برای حل این مشکل و رسیدن به این نسخ خطی نداشته باشیم.
انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی