فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

خبرگزاری فرانسه: تهدید آمریکا برای مردم ایران بی مفهوم است

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه در گزارشی نوشت: در حالی که برخی مقام های آمریکا امیدوارند اقدامات ستیزه جویانه شان، انقلابی جدید را در ایران رقم زند، بعید است این اقدامات مورد توجه مردم عادی در بازار تجریش تهران قرار گیرد.

براساس این گزارش، واکنش به سخنان تهدید آمیز «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، با بی تفاوتی (در این بازار) توام بود.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پس از چند ساعت گفت و گو با مردم در بازار تجریش تهران، حتی یک ایرانی سخنرانی پمپئو را تماشا نکرده بود. 
شهروندان تهرانی پس از اطلاع از بخش های مهم سخنان وزیر امور خارجه آمریکا، این سخنان را همان لفاظی های همیشگی دانستند که طی دهه ها از سوی آمریکا شنیده شده است.
یک فرد بازنشسته در این بازار گفت: آمریکایی ها فکر می کنند که مالک دنیا هستند و می خواهند برای دیگر کشورها همان طور که دوست دارند، تصمیم گیری کنند. 
وی افزود: آنها همه چیز را با هم می خواهند و حتی خواستار انرژی هسته ای و بمب های اتمی بیشتری از ذخایر کنونی شان هستند. اما در عین حال می خواهند کشورهای مخالف شان، هیچ چیز نداشته باشند. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تهدید پمپئو برای اعمال فشار بر ایران با تحریم ها، موجب نگرانی هایی به ویژه در میان افرادی که از ارتباطات تجاری با جهان خارج برخوردارند، شده است. اما تحریم ها نیز در ایران، مساله ای آشناست و بسیاری از آن سرپیچی می کنند. 
یک کارمند دولت در این خصوص گفت: تحریم ها در طول 30 سال گذشته برقرار بوده است. وی افزود: اگر قرار بود تحریم ها تاثیری داشته باشد، در این مدت بر ما تاثیر گذاشته بود. ایران هرگز به تحریم ها توجهی نداشته و روی پاهای خود ایستاده است.
یک دستفروش خیابانی نیز گفت که آمریکا طی 40 سال گذشته ثابت کرده است که نسبت به ما موضعی خصمانه دارد. 
براساس این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که خواستار توافقی جدید با ایران است، اما مطالبات 12 گانه اش از سوی دولت ایران، بیهوده تلقی می شود.
«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری ایران در واکنش به سخنان پمپئو در پیامی توییتری نوشت: وزیر امورخارجه ترامپ 40 سال از زمان عقب است. ملت ایران انقلاب کرد تا کسی نتواند به آنها امر و نهی کند. 
وی افزود: دولت ترامپ بالاخره مجبور خواهد شد با این واقعیت کنار آید که با مردم ایران باید با زبان ادب و منطق سخن گفت، نه با زبان تهدید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی