فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۴۲ ق.ظ

مکرون ضیافت شام مسلمانان فرانسه را تحریم کرد؟

رئیس جمهوری فرانسه در ضیافت سالانه شام شورای مسلمانان فرانسه با مسلمانان شام نخورد و ادوار فیلیپ نخست وزیر این کشور حاضر به سخنرانی نشد.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای مسلمانان فرانسه تاکید کرد غیبت امانوئل مکرون در ضیافت سالانه شام در عصر روز سه شنبه، از نظر جامعه مسلمانان تحریم قلمداد شده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در ضیافت سالانه شام شورای مسلمانان فرانسه با مسلمانان شام نخورد و ادوار فیلیپ نخست وزیر این کشور حاضر به سخنرانی نشد.

احمد اوگراس رئیس شورای مسلمانان فرانسه تاکید کرد غیبت امانوئل مکرون در ضیافت سالانه شام در عصر روز سه شنبه، از نظر جامعه (مسلمانان تحریم قلمداد شده است.

ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه اعلام کرده بود در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. اما وی نیز به دلیل فشار برنامه های کاری در این مراسم سخنرانی نکرد. لو پاریزین گفت: شورای مسلمانان فرانسه روز سه شنبه طبق روال مراسم سالانه افطار برگزار کرد. امانوئل مکرون دعوت به شرکت در این ضیافت را رد کرد و ادوار فیلیپ ساعت بیست و سه و پانزده دقیقه در این مراسم حاضر شد. وی بر خلاف برنامه، در این ضیافت سخنرانی نکرد.

احمد اوگراس ضمن ابراز تاسف از غیبت امانوئل مکرون در این مراسم گفت: وی نماینده فرانسه است، او رئیس بزرگ است! غیبت وی از نظر جامعه مسلمانان تحریم قلمداد می شود. جامعه مسلمانان می خواهد مورد احترام باشد و به عنوان فرزند جمهوری پذیرفته شود.

به نوشته روزنامه لوفیگارو، یکی از مشاوران کاخ الیزه خاطر نشان کرده است که رئیس جمهور قصد ندارد همه ساله در این مراسم شرکت کند. این یک اجبار نیست. 

لو پاریزین تاکید کرد که الیزه هم اکنون روی طرح بازسازی اسلام فرانسوی کار می کند و ریاست جمهوری ترجیح می دهد پیش از به نتیجه رسیدن و اتمام کار در این ضیافت شام شرکت نکند.

انتهای پیام
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۴
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی