فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
جمعه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۲۷ ق.ظ

گزارش جالب خبرگزاری فرانسه از روز قدس

۱۳۹۷/۰۳/۲۵ :: ۰۰:۰۳

33 سال پیش در چنین روزی

گزارش جالب خبرگزاری فرانسه از روز قدس

خبرگزاری فارس: گزارش جالب خبرگزاری فرانسه از روز قدس

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: فریادها به قدری کرکننده بودند که اغلب تظاهرکنندگان متوجه نشدند که تهران هدف حمله هوایی عراق قرار گرفته است.

رخدادهای 25 خرداد 64

چکیده:

  • هاشمی: برای کشوری مثل ما که دشمن زیاد دارد استفاده از موشک یک ضرورت غیرقابل اجتناب است.

 

  • بغداد به تلافی حملات دیروز عراق به شهرها صبح امروز هدف موشک ایران قرار گرفت.

 

  • خبرگزاری فرانسه: فریاد مردم در تظاهرات روز قدس به قدری کرکننده بود که اغلب تظاهرکنندگان متوجه نشدند تهران هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

 

  • فرودگاه های ایران به روی هواپیمای ربوده شده آمریکا بسته شد.

 

دیدار اعضای یگان موشکی سپاه با هاشمی

اعضای یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار مسئولان یگان موشکی گزارشی از وضعیت یگان مربوطه را ارائه کردند. آقای هاشمی در این دیدار گفت: ما در دنیایی که کسی به تعهدات و عرف های بین المللی در جنگ ها پایبند نیست نمی توانیم از مسئله موشک غفلت کنیم و کشوری که مثل ما دشمن زیاد دارد این یک ضرورت غیرقابل اجتناب است.

آقای هاشمی افزود: باید خیلی تلاش کنیم که در مسائل اصولی مستقل باشیم و روی پای خود بایستیم. امیدوارم این وسیله بازدارنده و دفاعی باشد که کسی جرات تجاوز به ما را نکند و برای جلوگیری از هر گونه تجاوزی مفید باشد.(1)

 

حمله موشکی ایران به بغداد

 بغداد به تلافی حملات موشکی و هوائی عراق به شهرهای کشورمان سحرگاه امروز هدف یک موشک زمین به زمین دیگر قرار گرفت.

گزارش های رسیده از شهرهای کشورمان حاکیست دیروز همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس 18 شهر هدف حملات موشکی و هوائی عراق قرار گرفت اما این راهپیمائی ها علی رغم این حملات وحشیانه با شور امت حزب الله ادامه یافت. در واکنش به این حملات شهر بغداد مقارن ساعت 5 بامداد امروز هدف یک موشک زمین به زمین قرار گرفت. به دنبال این حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد عملیات مقابله به مثل تا تسلیم دشمن جنایتکار و خودداری از حمله به مناطق مسکونی و با کمال قدرت ادامه خواهد یافت. بر اساس این گزارش در ادامه استراتژی انهدام مواضع دشمن رزم آوران سلحشور اسلام با اجرای یک عملیات شبیخون در محور فکه ضربات سنگینی به مواضع متجاوزین بعثی وارد کردند. در این شبیخون بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ده ها تن از قوای دشمن بعثی کشته و زخمی شدند. در این عملیات همچنین یک انبار ذخیره مهمات که از قبل توسط گروه های ویژه رزمی مورد شناسائی قرار گرفته بود منهدم شد. با روشن شدن هوا هلیکوپترها و آمبولانس های دشمن بعثی به تخلیه کشته ها و مجروحین خود پرداختند.(2)

 

گزارش خبرگزاری فرانسه از راهپیمایی روز قدس تهران

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در مورد راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران نوشت: جمعیت قابل ملاحظه ای که در تظاهرات روز جهانی قدس و حمایت از ادامه جنگ تا سرکوبی متجاوز در تهران شرکت کردند نشانگر موفقیت بی چون و چرای ایران در جنگ روانی است.

در بخش دیگری از گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: فریادها به قدری کرکننده بودند که اغلب تظاهرکنندگان متوجه نشدند که تهران هدف حمله هوایی عراق قرار گرفته است و انفجار دو بمب در دوردست هنگامی که تظاهرکنندگان به یاد شهادت امام علی سینه می زدند کاملا نامحسوس بود.(3)

 

بسته شدن فرودگاه های کشور بر روی هواپیمای ربوده شده آمریکایی

یک هواپیمای مسافربری آمریکایی که به هنگام پرواز در مسیر آتن–رم ربوده شده بود دیروز ساعت 12 و 20 دقیقه به وقت تهران در بیروت بر زمین نشست. این هواپیما 150 مسافر دارد. هواپیماربایان 25 زن و کودک مسافر را در بیروت آزاد کردند. هواپیماربایان خواستار آزادی زندانیان عرب در زندان های اسرائیل و آزادی 2 تن از دوستان خود در یونان و قبرس می باشند بر اساس گزارش ها هواپیماربایان یک تفنگدار دریایی آمریکا را به قتل رساندند. جهاد اسلامی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است در این هواپیماربایی دخالتی ندارد.

از سوی دیگر یک مقام آگاه در سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: در یک اقدام پیشگیرانه کلیه فرودگاه های ایران بر روی هواپیمای ربوده شده آمریکایی بسته شد. به گفته وی این تصمیم با توجه به این که گفته می شود هواپیمای مزبور فرودگاه بیروت را به سوی منطقه خلیج فارس ترک کرده اتخاذ شده است. وی تاکید کرد به هواپیمای ربوده شده مطلقا اجازه فرود در هیچ یک از فرودگاه های کشور داده نخواهد شد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 25 خرداد 64، ص 3
2. کیهان، 25 خرداد 64، ص 1 و 2
3. اطلاعات، 25 خرداد 64، ص 3
4. اطلاعات، 25 خرداد 64، ص 20

انتهای متن/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۱)

حقیقت داره؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی