فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

دلسوزی هدف دار رسانه های فرانسوی درباره ناآرامی خرمشهر

تهران -ایرنا-ناآرامی شب گذشته در خرمشهر که شبکه های خارجی مدعی کشته شدن یک نفر در آن شده اند سوژه ای برای دلسوزی هدفدار بسیاری از رسانه های فرانسوی زبان از جمله رادیو بین المللی فرانسه شد.

سیاوش قاضی خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ایران در این باره مدعی شد: شهر خرمشهر شب گذشته صحنه درگیری میان نیروهای امنیتی و مردم این شهر بود. مردم این شهر در اعتراض به نبود آب آشامیدنی به خیابان ها آمدند که با برخورد نیروهای نظامی و امنیتی روبرو شدند.
به ادعای این رسانه، درحالی که بسیاری از گزارش ها و تصاویر حاکی از کشته شدن یک نفر در این خشونت هاست، اما وزیر کشور ایران آن را رد کرده است.
وزیر کشور ایران درباره تجمعات اخیر در برخی شهرهای ایران در اعتراض به گرانی و مسائل دیگر گفت که با بررسی این اعتراضات، وزارت کشور به این نتیجه رسیده که ' بهره‌برداران یک حوزه پس از اینکه مطالبات‌شان به نتیجه نرسیده و رضایت به دست نیاوردند به خیابان‌ها آمدند مثل بازاری‌ها، کامیون‌داران یا همین مساله اخیر آب.'
خبرگزاری فرانسه نیز روز یکشنبه به پخش تصاویری از این تجمعات از شبکه 'العربیه' اشاره کرده که در آن از کشته شدن 4 نفر خبر داده شده است.
علاوه بر انتشار اخبار مربوط به اعتراض مردم خرمشهر نسب به وضعیت آب ، امروز برخی رسانه های داخلی ایران نیز از مسموم شدن یکصد و 80 نفر در خوزستان به دلیل آشامیدن آب آلوده خبر دادند.
اکثر این افراد در شهر رامهرمز و اطراف آن بوده‌اند.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی یکشنبه در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که گفته می شود چند نفر در ناآرامی های شب گذشته شهر خرمشهر کشته شدند، افزود: در این حادثه در اثر تیراندازی تنها یک نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.
وی با تاکید بر اینکه موضوع امنیت برای وزارت کشور اصل است، گفت: اصلی‌ترین وظیفه این وزارتخانه برقراری امنیت است. مجوز تجمع اگر پاسخگو باشند و امنیت را برقرار کنند، هیچ مشکلی نداریم.
گفتنی است که به مناسبت روز جهانی کارگر در روز اول ماه می ( 11 اردیبهشت 97) شهرهای مختلف فرانسه شاهد اعتراض های کارگری و مقابله پلیس با معترضان بود.
در این ارتباط خبرنگار و تصویربردار دفتر خبرگزاری صداوسیما برای پوشش خبری این تظاهرات در میدان ایتالی پاریس مستقر شده بودند که با خشونت پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه مجروح شدند.
رامین توحیدیان تصویربردار براثر اصابت گلوله پلاستیکی پلیس فرانسه از ناحیه سر مجروح شده و شهسوار حسینی هم به علت استنشاق گازهای سمی در بیمارستان'اوپیتال' پاریس بستری شدند.
خبرنگار صدا و سیما حتی از بازجویی غیررسمی خود نیز خبر داده بود.
پلیس نیز از تهیه خبر و گرفتن عکس و تصویر از گروه خبری صدا وسیما در بیمارستان پاریس جلوگیری کرد.
تظاهرات گرامیداشت روز جهانی کارگر در پاریس همواره با حمله پلیس به خشونت کشیده می شود که از جمله آنها می توان به استفاده از ماشین‌ های آبپاش و گاز اشک آور اشاره کرد که گواه آن زخمی و بازداشت شدن 500 نفر در درگیری های روز کارگر امسال است.
از سوی دیگر در حالی رسانه های فرانسوی به شبکه العربیه وابسته به عربستان سعودی استناد می کنند که سعودی ها در سرکوب و به خاک و خون کشیدن شهروندان معترض خود ید طولایی دارند.
ماه‌ها پس از آغاز نارضایتی در نواحی شرقی عربستان سعودی، مقامات این کشور به قصد پیدا کردن بهانه برای سرکوب بیشتر مخالفان مدعی شدند که این نارضایتی‌ها به سمت مبارزه مسلحانه سوق پیدا کرده است. 
از دهم ماه می ۲۰۱۷ میلادی و با تخریب منازل شیعیان و کشتار آن‌ها به بهانه‌هایی مانند نوسازی بافت فرسوده، مبارزه با تروریسم و دیگر موارد مطرح شده از سوی آل سعود، سرکوب اقلیت شیعه‌ی عربستان شکل تازه‌تری به خود گرفت و جنایات عربستان ابعاد وسیع‌تری پیداکرد. 
شبک**اروپام**9041**1392

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی