فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

لوموند: بازی با ایران برای ترامپ به آسانی کره‌شمالی نیست

یک نشریه فرانسوی در گزارشی به نقل از یک تحلیگر آمریکایی نوشت که بازی با ایران برای رئیس جمهور آمریکا به آسانی بازی با کره شمالی نیست.

لوموند: بازی با ایران برای ترامپ به آسانی کره‌شمالی نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه فرانسوی لوموند گزارشی را درباره اظهارات مقامات آمریکا نوشته است. در این گزارش آمده است: سازش پس از تهدیدها. هشت روز پس از توئیت شدید اللحن با رئیس جمهور ایران، دونالد ترامپ پیشنهاد ملاقات «بدون پیش شرط» را به وی می دهد، در حالی که امریکا در ماه مه از توافق هسته ایران خارج شده است. او در حاشیه ملاقات با نخست وزیر ایتالیا، گفت: «با مقامات همه کشورهای جهان ملاقات می کنم، اگر آنها بخواهند. این ملاقات برای ما، برای آنها و برای جهان خوب خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، دوشنبه شب بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت«مذاکره با امریکای کنونی و سیاست های آن غیرممکن است. امریکایی ها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند.»

لوموند نوشت: آمریکایی ها در ماه مه از توافق هسته ای ایران خارج شدند، در حالی که ایران به این توافق پایبند است، آنها تحریم ها را بر ضد تهران اعمال کردند و شرکای خود را وادار کردند از هم اکنون تا چهارم نوامبر دیگر از ایران نفت خریداری نکنند. بهرام قاسمی گفت: «بنابراین تصور می کنم شرایط برای چنین ملاقاتی وجود ندارد.»

«ایران کره شمالی نیست»

بر اساس این گزارش، ترامپ در هفدهم ژوئیه گفته بود: «خروج از توافق و اجرای تحریم ها بر ضد تهران تاثیر مهمی بر ایران گذاشته است و به طور قابل توجهی آن را تضعیف کرده است.»

این نشریه فرانسوی نوشت: آیا این راهبرد «اعمال حداکثر فشار» برای تکرار اظهارات مایک پمپئو به اندازه کافی با سازش فاصله دارد؟ فرد کاپلان در مقاله طولانی در اسلیت به ترامپ یادآوری کرد که «ایران کره شمالی نیست» و بازی به آن اندازه آسان نخواهد بود.

لوموند افزود: بهبود روابط کره شمالی و واشنگتن میانجی گر، یعنی کره جنوبی، و حامی، یعنی چین، را داشت، اما چنین شرایطی در مورد ایران وجود ندارد: اروپایی ها با خروج یک جانبه ترامپ از توافق تحقیر شدند، باید دانست آیا ولادیمیر پوتین می تواند نفوذ داشته باشد، رئیس جمهور امریکا تاکید کرد که در مورد این موضوع با وی صحبت کرده است.

گزارش فوق ادامه داد: باید بدانیم آیا نشست با کره شمالی به نتیجه رسیده است: عده ای معتقدند که کیم جونگ خواسته تا رئیس جمهور امریکا به جایگاه قدرت هسته ای این کشور بدون تعهد اجباری اذعان کند، در حالی که سازمان های سری امریکا می گویند پیونگ یانگ همچنان موشک های جدید تولید می کند. جناح ترامپ می گوید که تهدید به گونه ای قابل توجه کاهش یافته است. در مورد ایران در وضعیت بهتری از قبل قرار ندارد.

انتهای پیام/.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی