فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۲۳۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

کد خبر: 82170114 (5474150) | تاریخ خبر: 10/05/1395 | ساعت: 15:23|

مسیحیان و مسلمانان در کلیسای جامع شمال فرانسه گرد هم آمدند

تهران- ایرنا- نزدیک به دو هزار نفر که حدود صد تن از آنان مسلمان بودند برای گرامیداشت یاد کشیش «ژک امل» (Jacques Hamel ) که در شمال فرانسه کشته شد، در کلیسای جامع «روآن» گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از روآن، پیروان ادیان مختلف برای مراسم گرامیداشت یاد ژک امل که توسط «دومینیک لوبرن» (Dominique Lebrun) برگزار شد، شرکت کردند.
حدود یکصد مسلمان نیز به فراخواندن شورای مسلمانان فرانسه که از مسئولان مساجد و نهادهای اسلامی و نیز سایر مسلمانان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود، پاسخ دادند.
لوبرن در این مراسم با اشاره به حضور مسلمانان، گفت: از سوی مسیحیان از شما سپاسگزارم. شما نشان دادید که قتل و خشونتی که به نام خدا صورت می گیرد، نمی پذیرید. همانگونه که شما گفته اید و ما صادقانه می دانیم، این (تروریسم) اسلام نیست.
عصر دیروز ( شنبه ) نیز صدها تن از مسلمانان، مسیحیان برای نشان دادن «اتحاد خود در برابر تروریسم»، «راهپیمایی برادرانه» ای را در شهر «لیون» در شرق فرانسه برگزار کردند.
شرکت کنندگان پارچه نوشته هایی با شعار «با برادری پیروز خواهیم شد»، «این یک جنگ مذهبی نیست» و «ما همه خواهر و برادریم» را با خود حمل می کردند. 
سه شنبه گذشته دو تروریست مسلح به سلاح سرد در کلیسای «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Etienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه اقدام به گروگانگیری کرده و کشیش این کلیسا را کشتند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
مسلمانان فرانسه که از این اتفاق حیرت زده و شوکه شده بودند به سرعت در پیام هایی این اقدام را «وحشیانه و بزدلانه» توصیف و محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.
اروپام ** 9053**1856

انتهای پیام /*
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۴
علیرضا آیت اللهی
کد خبر: 82170046 (5474064) | تاریخ خبر: 10/05/1395 | ساعت: 14:44|

نخست وزیر فرانسه: اسلام جایگاه خود را در فرانسه یافته است

تهران- ایرنا- «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه در مورد وضعیت دین اسلام با توجه به شرایط حال حاضر و حملات افراطگرایان در این کشور، گفت: اسلام جایگاه خود را در فرانسه یافته است.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای هفته نامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش»، والس معتقد است که اسلام با وجود حملات مکرر پوپولیستی حزب راستگرا و راست افراطی که در مورد حملات تروریستی انگشت اتهام را به سمت این دین می گیرند، جایگاه خود را در فرانسه پیدا کرده است.
وی همچنین اقدامات و اظهارات ضد اسلامی را همانند اقدامات و اظهارات ضد یهودی و ضد مسیحی، غیر قابل تحمل خواند و بر ضرورت «مقابله با آن با بیشترین قوا» تاکید کرد.
نخست وزیر فرانسه در این یادداشت مفصل که تنها بخش کوتاهی از آن در تارنمای ژورنال دو دیمانش قرار گرفت، به «ژرف اندیشی در مورد افزایش افراطگرایی»، فراخواند و افزود: این مساله مسلمانان فرانسه را نیز به گروگان گرفته است. 
وی در این یادداشت، بر «ضرورت کمک به اسلام برای رهایی از افرادی که آن را از درون تضعیف می کنند»، تاکید وعنوان کرد: همه سلفی ها افراطی نیستند اما همه افراطی ها سلفی هستند. این مکانیزم شرور سبب می شود تا برخی از جوانان از زن و مرد و تازه مسلمان، سلاح در دست گرفته و آن را علیه کشور خودشان بکار برند.
وی با اشاره به بسیج بی سابقه نیروهای فرانسه در مبارزه با «افراط گرایی»، نوشت: فرانسه باید به دنیا نشان دهد که اسلام با دمکراسی سازگار است.
نخست وزیر فرانسه که پیشتر در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لو موند» برای ممنوعیت موقت کمک مالی خارجی به مساجد فرانسه، ابراز تمایل کرده بود، عنوان کرد: ده سال از تاسیس یک نهاد با موضوع اسلام و به منظور شفاف سازی در مورد تامین منابع مالی مراکز اسلامی می گذرد. این نهاد کاملا شکست خورده اما نباید ناامید شد. باید ظرفیت های تامین مالی در فرانسه را مجددا ایجاد کرد.
سه شنبه گذشته دو تروریست با سلاح سرد در کلیسای «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Etienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه اقدام به گروگانگیری کرده و کشیش این کلیسا را کشتند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
مسلمانان فرانسه که از این اتفاق حیرت زده و شوکه شده بودند به سرعت در پیام هایی این اقدام «وحشیانه و بزدلانه» را محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.
اروپام ** 9053**1485

انتهای پیام /*
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۴۵
علیرضا آیت اللهی

ما همه خواهر و برادریم


 تاریخ خبر: 10/05/1395 | ساعت: 9:39|

 

راهپیمایی برادرانه مسلمانان و مسیحیان در شرق فرانسه


تهران- ایرنا- صدها تن از مسلمانان و مسیحیان برای نشان دادن «اتحاد خود در برابر تروریسم»، دیروز (شنبه) «راهپیمایی برادرانه» ای را در شهر «لیون» در شرق فرانسه برگزار کردند.

راهپیمایی برادرانه مسلمانان و مسیحیان در شرق فرانسه

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، 400 نفر در راهپیمایی سکوت دیروز که با فراخوان موسسات مسیحی و مسلمان برنامه ریزی شد و مورد حمایت شورای مسلمانان فرانسه قرار گرفت، شرکت کردند.

شرکت کنندگان که عصر دیروز (شنبه) در میدان «بلکور» (Bellecour ) در مرکز شهر لیون سومین شهر بزرگ فرانسه تجمع کردند، پارچه نوشته هایی با شعار «با برادری پیروز خواهیم شد»، «این یک جنگ مذهبی نیست» و «ما همه خواهر و برادر هستیم» را با خود حمل می کردند. این راهپیمایی بدون خشونت و درگیری پایان یافت.

«عبدالقادر بندیدی» رئیس دفتر منطقه ای شورای مسلمانان فرانسه در این باره گفت، پس از فاجعه قتل کشیش کلیسای سن ماریتیم، مهم آن بود که جایی برای تسلیم، کینه و هراس باقی نگذاریم و در عوض اقدامی برای انسجام، ترغیب به صلح و همزیستی مسالمت آمیز صورت دهیم.

«عزالدین گاسی» خطیب مسجد «ویلوربان» (Villeurbanne) نیز در این تجمع اعلام کرد: متحد و همبسته باقی بمانیم. به نوبه خود تسلیم نفرت نشویم تا پیروزی دیگری را نصیب هراس و وحشت نکنیم.

«ژانین» و «فرانسوآ مار» از نهاد آموزش های کاتولیک نیز گفتند: ما اینجا هستیم تا همبستگی خود را به نمایش گذاشته و نشان دهیم که پیروان سه مذهب اهل کتاب می توانند در کنار هم زندگی کنند.

شورای مسلمانان فرانسه همچنین، مسلمانان را به حضور در مراسم امروز (یکشنبه) کلیساها فراخوانده است. هدف از این اقدام اعلام حمایت مسلمانان از جامعه کاتولیک فرانسه اعلام شده است.

سه شنبه گذشته دو تروریست مسلح به سلاح سرد در کلیسای «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Etienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه اقدام به گروگان گیری کرده و کشیش این کلیسا را کشتند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

مسلمانان فرانسه که از این اتفاق حیرت زده و دچار شوک شده بودند، به سرعت در پیام هایی این اقدام «وحشیانه و بزدلانه» را محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.

اروپام ** 9053**1485

انتهای پیام /*


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۲
علیرضا آیت اللهی

۹۵/۰۵/۰۹ :: ۱۱:۱۴

خبرگزاری فارس: دمشق: 

بمباران غیر نظامیان سوری توسط جنگنده‌های آمریکا و فرانسه واکنشی به تحولات حلب است

۹۵/۰۵/۰۹ :: ۱۱:۱۴

 دمشق: بمباران غیر نظامیان سوری توسط جنگنده‌های آمریکا و فرانسه واکنشی به تحولات حلب است

خبرگزاری فارس: دمشق: بمباران غیر نظامیان سوری توسط جنگنده‌های آمریکا و فرانسه واکنشی به تحولات حلب است

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از حمله جنگنده‌های ائتلاف به افراد غیر نظامی در این کشور، تأکید کرد تغییر نام «جبهه النصره» تلاش مذبوحانه برای محو جنایات این گروه و به منزله حمایت علنی کشورهای غربی از تروریسم در سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دمشق به شدت هدف قرار دادن افراد غیر نظامی و زیرساختهای اقتصادی این کشور توسط جنگنده‌های ائتلاف آمریکا را شدیدا محکوم کرد و توقف چنین جنایاتی را خواستار شد.

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نسبت به تغییر نام گروه تروریستی «جبهه النصره» به «جبهه فتح الشام» واکنش نشان داد و آن را تلاش مذبوحانه برای محو جنایات این گروه دانست و تأکید کرد که این مسئله تداوم حمایت فرانسه، آمریکا، انگلیس، ترکیه، عربستان و قطر برای حمایت از گروههای تروریستی موسوم به «میانه رو» است و به منزله حمایت علنی از تروریسم در سوریه قلمداد می‌شود.

این نهاد سوری با اشاره به حملات ائتلاف آمریکا به روستای «الغندوره» و کشته شدن 45 غیر نظامی، تصریح کرد که این بمباران در راستای شیوه مستمر جنگنده های ائتلاف است که چندی پیش روستای «طوخان الکبری» را هدف قرار دادند که در پی آن 300 غیر نظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «سانا»، بمباران جنگنده های آمریکا و فرانسه، شبیه به جنایات گروههای تروریستی در سوریه است که این مسئله نیز در واکنش به تحول بزرگی است که ارتش سوریه با بیرون راندن تروریستها از بخشهایی از شهر حلب آن را رقم زده است.

دمشق با تأکید بر اینکه تنها راه مبارزه با تروریسم، هماهنگی با دولت سوریه و در چارچوب حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است، تصریح کرد که چنین اقدامات تروریستی مانع از آن نخواهد شد که دمشق به وظیفه خود در مبارزه با تروریسم عمل نکند.

انتهای پیام/


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۶
علیرضا آیت اللهی
کد خبر: 82168389 (5471743) | تاریخ خبر: 08/05/1395 | ساعت: 15:33|

نخست وزیر فرانسه: باید از اسلام تعریف جدیدی ارائه کنیم

تهران – ایرنا – مانوئل والس نخست وزیر فرانسه روز جمعه بر ضرورت تعریف جدید از اسلام در کشورش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، والس پس از رشته حملات در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی که گروه های تروریستی، مسئولیت آن را به عهده گرفته اند و به علت نگرانی هایی در باره بروز تنش های مذهبی در این کشور غیرمذهبی در پی قتل یک کشیش در کلیسایی در فرانسه، گفت: این کشور باید روابط تازه ای با اسلام برقرار کند.
وی با اعلان موافقت با ممنوعیت موقت تامین هزینه های ساخت مسجدهای این کشور از خارج، افزود: با این نظر موافق است که برای دوره ای که مدت آن هنوز تعیین نشده است، تامین هزینه های ساخت مسجدها در داخل فرانسه از خارج این کشور، ممنوع شود.
وی همچنین درخواست کرد که پیش نمازهای این مسجدها به جای کشورهای دیگر، در داخل فرانسه آموزش ببینند.
والس و برنار کازنوو وزیر امور داخلی فرانسه به علت اشتباهات امنیتی و ناتوانی در جلوگیری از سه حمله عمده تروریستی در 18 ماه اخیر در خاک فرانسه، مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند.
شبک **اروپام**1486** 1917

انتهای پیام /*
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۵۷
علیرضا آیت اللهی
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ب.ظ

هشدار گروه جدایی طلب کرس فرانسه به دولت این کشور

کد خبر: 82167875 (5471062) | تاریخ خبر: 07/05/1395 | ساعت: 18:31|

هشدار گروه جدایی طلب کرس فرانسه به دولت این کشور

تهران – ایرنا – شاخه ای از جدایی طلبان کرس در فرانسه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای به پاریس هشدار داد که از دخالت نظامی در کشورهای دیگر پرهیز کند تا حوادث تلخ 'مانند بومرنگ به خاک فرانسه برنگردد'.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه موسوم به 'FLNC- 22 اکتبر' در بیانیه خود همچنین خواستار شکست کامل داعش شد.
در بیانیه این گروه که در روزنامه 'کُرس ماتین' نیز منتشر شد، از مسلمانان در جزیره کرس و سراسر فرانسه خواسته شده است تا علیه افراط گرایان بایستند و جوانانی که ممکن است در خطر افراط گرایی باشند را زیر نظر بگیرند.
گروه FLNC-22 اکتبر که شاخه ای تندرو از 'جنبش جدایی طلب FLNC' است، همچنین هشدار داد که اعضای این گروه به هرگونه حمله افراط گرایانه به خاک کرس، بی درنگ پاسخ خواهند داد.
در یکی از حمله های اخیر داعش به خاک فرانسه، مردی با کامیون به جمعیت حاضر در جشنی در شهر نیس حمله کرد و دست کم 84 نفر را کشت.
کرس (Corsica) جزیره ای بزرگ در دریای مدیترانه است و بیش از 320 هزار نفر جمعیت دارد.
اروپام**9163*شبس*1613

انتهای پیام /* 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۶
علیرضا آیت اللهی

07 : 17 . 07 / 05 / 95

 در کنفراس خبری با وزیر خارجه فرانسه 

خبرگزاری فارس: 

جانسون: داعش تهدیدی مستقیم برای بریتانیا و فرانسه است

وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در پاریس، بر «تهدید مستقیم» داعش برای این دو کشور اروپایی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در پاریس درباره داعش اظهارنظر کرد.

«بوریس جانسون» در ادامه سفرهایش به عنوان وزیر خارجه جدید انگلیس به کشورهای مختلف، امروز پنجشنبه به پاریس رفته و با مقامات فرانسوی دیدار کرد.

وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت که داعش تهدیدی مستقیم برای هر این دو کشور اروپایی است.

جانسون همچنین تاکید کرد که ایدئولوژی داعش هیچ ارتباطی به آموزه‌های دین اسلام ندارد و اینکه اعضای آن تروریست هستند.

انتهای پیام/


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۵
علیرضا آیت اللهی
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ق.ظ

لیبی از فرانسه درباره حضور نظامیانش توضیح خواست

لیبی از فرانسه درباره حضور نظامیانش توضیح خواست

تهران – ایرنا –دولت وحدت ملی لیبی سفیر فرانسه را به خاطر حضور نظامیان این کشور در شرق لیبی احضار کرد و خواستار توضیح رسمی پاریس در این خصوص شد.

12:26 - 1395/05/06

فام : فرانسه کشوری متکی و معتاد بر استعمار و استعمار گری است که هنوز هم مستعمرات رسمی و غیر رسمی و کشورهای تحت نفوذ متعددی دارد ؛ و بیشترین مسائل و مشکلاتش در میان آنها با کشورهای اسلامی ، به ویژه کشورهائی است که تحت تاثیر ظهور امام خمینی ( ره ) به آزادیخواهی برخاسته اند ؛ و حال می خواهد با کاهش قدرتشان آنها را همچنان به صورت مناطق سلطه نسبی و نفوذ خود حفظ کند .

از همین کشورها و مناطق چون سوریه - لبنان ، مغرب بزرگ عربی ( مغرب - الجزایر - تونس - لیبی ) و... نیز گروهی به فرانسه مهاجرت کرده اند که بر خلاف سایر مهاجران ( مثل پرتغالی ها - ایتالیائی ها - لهستانی ها - ویتنامی ها - چینی ها و... ) ، به دلایلی که شاید اصلی ترینش مذهب اسلام - تسنن باشد ، حاضر به همرنگ شدن با فرانسوی ها و تحلیل رفتن در آنها نشده اند و « ظاهرا" ، وحدت آن کشور را به مخاطره انداخته اند ؛ به علاوه اینکه اگر به عنوان کارگر کاملا" مطیع و بهره ده وارد شده اند حال دارای فرزندانی هستند که شناسنامه فرانسوی دارند ، تحصیلکرده اند ؛ خود را کمتر از فرانسویان نمی بینند ؛ و با این وجود عملا" فرانسوی درجه ی دو تلقی می شوند ؛ و بیشتر به بهانه ی دین و مذهبشان تحت تحقیر قرار میگیرند که کاریکاتوری از مجلٌه شارلی هبدو سمبل و شاید جرقٌی تنازع برخوردهای مذهبی ودر واقع نژادی و از نوع راسیسم میان مسلمانان فرانسه با فرانسویان اصیل است . 

سیاست فرانسه در تصرف مجدد لیبی - تونس - سوریه - لبنان و.... ( به عنوان را حلٌی در برون رفت از بحران اقتصادی یا لااقل تخفیف آن ) بحران سیاسی - نظامی - تروریستی کنونی را به وجود آورده و در واقع تقویت کرده است .

دولت سوسیالیس فرانسه ، نمیخواهد  ، یا ( بنا بر فشار گروههای راست افراطی چون گروه لوپن ) ضرورت انعطاف در برابر واقیت تغییر را بپذیرد ؛ و از زمان ریاست جمهوری نخست میتران ، و بیشتر با چشمداشتی به اسرائیل ، سیاستی تهاجمی در خاورمیانه و شمال آفریقا ، به مرکزیت کردستان عراق پیش گرفته است که آن را روز به روز درمخاطراتی بیش و بیشتر وارد می کند . 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۱۰
علیرضا آیت اللهی
کد خبر: 82165968 (5468396) | تاریخ خبر: 06/05/1395 | ساعت: 11:15|

مسلمانان فرانسه حمله «تروریستی وحشیانه» به یک کلیسا را محکوم کردند

تهران- ایرنا- روزنامه فرانسوی «لاکروآ» نوشت: مسلمانان فرانسه که از حمله به یک کلیسا در شمال فرانسه و کشته شدن یک کشیش توسط مهاجمان شوکه شده اند، از زبان مسئولان نهادهای اسلامی این «اقدام وحشیانه» را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای این روزنامه فرانسوی افزود: مسلمان فرانسه که در پی گروگانگیری در کلیسایی در «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Étienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه حیرت زده و شوکه شده اند، این اقدام «وحشیانه و بزدلانه» را محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.
«محمد کارابیلا» رئیس شورای مسلمانان فرانسه در منطقه، رئیس انجمن مذهبی استان «اوت نرماندی» و مسئول مسجد شهر سن اِتییِن دو روورای، به شدت از گروگانگیری که در جریان آن کشیش «ژک امل» (Jacques Hamel) در کلیسای خود و هنگام مراسم مذهبی کشته شد، آشفته به نظر می رسید.
وی با یادآوری آخرین نشستی که چند ماه پیش با حضور کشیش «ژک امل» و مسئولان گروه های یهودی، مسلمان، کاتولیک و اعضای جامعه مدنی منطقه برگزار شده بود، گفت: ما در شهرمان طرح گفت و گوی میان مذاهب و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر را اجرا می کردیم تا پیام صلح را انتقال دهیم.
کارابیلا پس از تماس تلفنی با اسقف منطقه «روآن»، گفت: گویی نتیجه یک تلاش از بین رفته باشد. متوجه نمی شویم. احساس ضعف و بیهودگی می کنیم. 
وی شب گذشته (سه شنبه) جلسه اضطراری با اعضای شورای مسلمانان فرانسه را در دفتر خود در مسجد شهر برگزار کرد که هدف آن اعلام همدردی با جامعه کاتولیک و محکوم کردن اقدامات وحشیانه و بزدلانه ای بود که فرانسه را تهدید می کند.
مسئولان نهادهای اسلامی منطقه در بیانیه ای با بزرگداشت یاد قربانیان و همدردی با خانواده آنان بر اهمیت «تداوم زندگی مسالمت آمیز» پیروان ادیان گوناگون در کنار هم تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، دیگر مسئولان نهادهای اسلامی فرانسه نیز که پیشتر حمله تروریستی «نیس» را محکوم کرده بودند، پیام هایی در محکومیت اقدام اخیر، صادر کردند.
شورای مسلمانان فرانسه که «انور کبیبش» ریاست آن را برعهده دارد، به شدت «حمله تروریستی بزدلانه و سبوعانه ای را که بار دیگر فرانسه را تنها چند روز پس از کشتار نیس، متاثر ساخت»، محکوم کرد.
این بیانیه با اعلام «همدردی عمیق با خانواده قربانیان و همبستگی کامل با جامعه مسیحیان فرانسه»، ملت فرانسه را به «وحدت و همبستگی» فراخواند.
در این بیانیه آمده است: اقدامات تروریستی پیاپی در طول این تابستان مرگبار بار دیگر لزوم بسیج کامل توان و انسجام همه اجزای جامعه را برای غلبه بر مصیبت تروریسم، اثبات کرد.
«بن عیسی شانا» رئیس شورای مسلمانان در منطقه «رون آلپ» نیز تاثر عمیقش را از آنچه بر سر «برادران مسیحی» اش آمده، ابراز کرد و گفت: عاملان این حمله ها در پی ایجاد بی ثباتی و به راه افتادن جنگ داخلی و مذهبی در کشور هستند. ما تسلیم نمی شویم و به مبارزه با این افراد متعصب ادامه می دهیم.
وی که در حال اجرای طرحی برای مبارزه با تبلیغات سلفی گری در منطقه «لیون» است، شب گذشته (سه شنبه) به مسجد جامع لیون رفت تا با «کامل کبتان» خطیب این مسجد در مورد اقدام تروریستی شمال فرانسه گفت و گو کند.
شانا پیشتر در اظهاراتی بر تداوم مبارزه با ایدئولوژی گروه تروریستی «داعش» در «مساجد و رسانه ها» برای نشان دادن همبستگی با «همه همنوعان» تاکید کرده بود. 
«دلیل بوبکور» خطیب مسجد جامع پاریس و رئیس افتخاری شورای مسلمانان فرانسه در بیانیه ای «حمله بزدلانه، وحشیانه و جنایتکارانه ای که جامعه کاتولیک و ملت فرانسه را در روز جهانی جوانان و گرامیداشت عشق و صلح، عزادار کرد»، به شدت محکوم کرد.
وی با اعلام تسلیت به کلیسای کاتولیک فرانسه، اطمینان داد: مسلمانان در برابر این دیوانگی مرگبار که دمکراسی فرانسوی را هدف قرار داده است، برای دفاع از فرانسه پشت سر دولت ایستاده اند.
روز گذشته (سه شنبه) در گروگانگیری 40 دقیقه ای با سلاح سرد، کشیش کلیسایی در شمال فرانسه به دست دو گروگانگیر کشته شد. یکی از مهاجمان سابقه همکاری در گروه های تروریستی فعال در سوریه را داشته است. گروه داعش مسئولیت این حمله را پذیرفت. 
فرانسه که پیشتر دو حمله تروریستی را در سال 2015 میلادی شاهد بود، چندی پیش در جشن روز ملی (14 ژوئیه / 24 تیر) هدف اقدام تروریستی دیگری در شهر توریستی «نیس» (جنوب فرانسه) قرار گرفت. این حمله نیز که گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفت، 84 را به کام مرگ کشاند.
اروپام ** 9053**1572

انتهای پیام /*
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۱۲
علیرضا آیت اللهی
کد خبر: 82165008 (5467078) | تاریخ خبر: 05/05/1395 | ساعت: 16:12|

یک سال مذاکره میان سایپا و سیتروئن

فرانسوی ها رویکردهای گذشته را کنار گذاشتند

تهران- ایرنا- هفته گذشته خبر امضا قرارداد گروه خودروسازی سایپا و شرکت سیتروئن منتشر شد؛ قراردادی که مذاکرات آن حدود یک سال طول کشید و در نهایت، فرانسوی ها مجبور شدند رویکرد گذشته خود در همکاری های خودرویی با ایران را کنار بگذارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مذاکرات سیتروئن و سایپا از یک سال پیش در حالی آغاز شد که در ابتدا طرف فرانسوی به خیال خود دست بالا را برای امتیازگیری از سایپا داشت اما با گذر زمان و با بررسی شرایط شرکای آماده به همکاری با سایپا، رفته رفته کفه ترازو به سمت طرف ایرانی سنگین شد.
فرانسوی ها در گذشته فکر می کردند با خودروسازی ضعیف، طرف خواهند بود و خود را در قامت ناجی می پنداشتند که فقط بازمانده نجات دهندگان صنعت خودرو هستند اما در مذاکرات رودرو متوجه شدند که دیگر همانند گذشته نمی توانند شرایط خود را تحمیل کنند؛ و پذیرفتند که باید شرایط خودروسازان ایرانی را بپذیرند که کوچکترین آن امضاء قرارداد در جمهوری اسلامی ایران بود. 
وضعیت مذاکرات در ابتدا به گونه ای بود که فرانسوی ها تمایل داشتند امضای قرارداد در آن کشور برگزار شود اما مسئولان ایرانی آن را نپذیرفتند و سرانجام طرف فرانسوی به ایران آمد.
یکی از دیگر امتیازاتی که سایپا در این قرارداد توانست کسب کند، سرمایه گذاری طرف فرانسوی در ایران بود؛ در واقع آنها با توجه به شرایط موجود ناچار شدند سرمایه گذاری کلانی در یکی از شرکت های زیرمجموعه سایپا یعنی سایپا کاشان انجام دهند.
با توجه به تجربه سالهای گذشته، شرایط در مذاکرات به گونه ای پیش رفت که آنها فهمیدند که برای همکاری با ایران باید رویکردهای گذشته خود را کنار بگذارند.
به گزارش ایرنا، شرکت های خودروسازی سایپا و سیتروئن که همکاری خود را 50 سال پیش با تولید ژیان آغاز کرده بودند، هفته گذشته با امضای قرارداد تاسیس شرکت مشترک سایپا و سیتروئن همکاری خود را از سر گرفتند؛ سرمایه گذاری در این همکاری قرار است 50-50 باشد و نخستین محصول مشترک تا پایان سال 2017 به بازار عرضه شود.
آورده شرکت سایپا 50 درصد سهام سایپا کاشان است و به این ترتیب 50 درصد سهام شرکت سایپا کاشان به قیمت کارشناسی رسمی جمهوری اسلامی ایران به شرکت سیتروئن واگذار شد. این قرارداد، شامل قطعه سازی داخلی، طراحی داخلی و توسعه محصول و صادرات 30 درصدی در شبکه سیتروئن خواهد بود.
فرجام سخن اینکه، حال صنعت خودروی ایران امروز بهتر از سال های پیش است؛ بعد از برجام، مذاکرات و همکاری های خودروسازان داخلی و خودروسازان اروپایی و آسیای شرقی آغاز شده و تاکنون دو شرکت مشترک میان خودروسازان بزرگ کشورمان و خودروسازان بزرگ اروپایی تشکیل شده است؛ امسال نخستین محصول این همکاری های بین المللی وارد بازار می شود و سال آینده نیز باید چشم انتظار خودروی تولید مشترک سایپا و سیتروئن باشیم.
اقتصام**9189** 2023

انتهای پیام /* 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۶:۲۰
علیرضا آیت اللهی