فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۱۶۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۴۰ ب.ظ

بیشترین فعالیت اینترنتی جوانان ایرانی

مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی عنوان کرد؛

بیشترین فعالیت اینترنتی جوانان ایرانی/۲۸ میلیون نفر عضو تلگرام

فضای مجازی
شناسهٔ خبر: 3768912 - 
مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به استفاده جوانان ایرانی از فضای مجازی، گفت: در ایران جوانان دنبال دوست ‎یابی و تعاملات مجازی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی فتوره چی در نشست «شبکه های مجازی، دانشگاه و سیاست های فرهنگی» با اشاره به تفاوت استفاده ایرانی ها و فرانسوی ها از شبکه های اجتماعی افزود: کشور فرانسه بین کشورهای اروپایی جایگاه چهارم را از لحاظ تعداد کاربران و نحوه استفاده از شبکه های مجازی دارد. شاید دو سوم مردم فرانسه از اینترنت برای انجام امور روزمره استفاده می کنند و حدود ۹۰ درصد دانش آموخته ها از اینترنت با کارکردهای مختلف استفاده می کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد کاربردهای فرهنگی مثل استفاده از موسیقی یا استفاده از بازی های مجازی، در اولویت کاربران نوجوان است.کاربردهای ارتباطی بین جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال بیشتر است و بیشترین وابستگی کاربران نوجوانان فرانسوی مربوط به بازی های خلاقانه است اما در ایران جوانان دنبال دوست یابی و تعاملات مجازی هستند.

مدیر گروه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت شرایط در کاربری اینترنت عنوان کرد: کاربری اینترنت بسته به اینکه در چه جامعه و در چه شرایط فرهنگی هستند، متفاوت است. یک نظریه پرداز معتقد است هر جامعه ای برای کاربردهای جدید ارزش خاصی قائل می شود و به سمت کاربری های جدید می رود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال های آینده وضعیت بهتری داشته باشیم اما در سالهای گذشته بیش از یک میلیون کاربر ایرانی از سایت های غیر اخلاقی بازدید کرده اند.

۲۸ میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند

در ادامه این نشست محمد آقاسی مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران درباره شبکه های اجتماعی عنوان کرد: یکی از مسائلی که باعث می شود احساس کنیم شبکه های اجتماعی افکار خود را به مردم ارائه می دهند و تحمیل می کنند این است که اخبار زودتر از مطبوعات از طریق این شبکه ها منتشر می شود.

وی ادامه داد: همزمان با ورود تلگرام کمپین های مجازی شکل گرفت و ۵۰ درصد مردم گفتند که از وجود کمپین ها مطلع شده ایم که ۴۰ درصد مربوط به شبکه های اجتماعی است. وقتی دانشگاهیان را بررسی می کنیم ۴۷ درصد و دانشجویان ۵۲ درصد با این شبکه ها مرتبط هستند.

مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه ما، بین عضویت در شبکه های اجتماعی و استفاده از آن تفاوت قائلیم، خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی که انجام داده ایم ۵۳ درصد مردم عضو شبکه های اجتماعی هستند و تلگرام بیشترین محبوبیت را دارد که چیزی برابر ۲۸ میلیون نفر می شود. از هر ۱۰۰ مرد ایرانی ۵۵ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۵۱ نفر عضو شبکه های اجتماعی هستند.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۴۰
علیرضا آیت اللهی

چهارشنبه، 24 شهریور 1395 - 13:04
خبرگزاری فرانسه:
عدم تمایل غرب برای تعامل با ایران سیستم بانکداری ایران را فلج کرده است
دولت بهار: خبرگزاری فرانسه گزارش داد، علیرغم کورسوی امید برای رشد اقتصاد ایران بعد از رفع تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای، بانکهای بزرگ غربی همچنان از ترس تحریم‌های آمریکا تمایلی به تعامل با ایران ندارند.
  

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به عدم تمایل غرب برای تعامل با ایران اشاره کرد و نوشت، علیرغم امیدها برای طلوع جدید در اقتصاد ایران بعد از لغو تحریم‌های هسته‌ای، بانک‌های مهم غرب از ترس مجازات آمریکا، تمایلی به تجارت با جمهوری اسلامی ایران ندارند.

این گزارش ادامه داد، «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران گفته است ایران به منظور رسیدن به هدف رشد هشت درصدی مورد نیاز برای مدرنیزه کردن بخش صنعتی و راه‌اندازی مجدد اقتصاد فلج خود، به 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال نیاز دارد دارد اما بدون حضور بانک‌های بزرگ خارجی، تحقق این مسئله غیرممکن به نظر می‌رسد.

«پرویز عقیلی» رئیس بانک خصوصی خاورمیانه در تهران می‌گوید: «در حال حاضر، بانک‌های کوچک اروپایی برای همکاری با ما موافقت کرده‌اند».

وی بدون نام بردن از این بانک‌ها گفت که این بانک‌ها از کشورهای ایتالیا، اتریش، سوئیس، آلمان و بلژیک می‌باشند.

عقیلی در ادامه افزود: «اما هیچ بانک متوسط یا بانک مهم و بزرگی تابحال با همکاری با ما موافقت نکرده است».

خبرگزاری فرانسه سپس با اشاره به این موارد، گزارش کرد، یک چالش بزرگ این است در حالیکه تحریم‌های هسته‌ای در ماه ژانویه طبق برجام لغو شد، اما آمریکا همچنان طیف دیگری از تحریم‌های مرتبط با آزمایش موشک بالستیک و آنچه که نقض حقوق بشر در ایران نامیدند را همچنان حفظ کرده است.

آمریکا حدود 180 شخصیت و نهاد ایرانی و همچنین شرکت‌های دفاعی ایران و دو خط هوایی و چندین بانک را در لیست تحریم‌های خود حفظ کرده است.

«امیرحسین زمانی نیا» معاون وزیر نفت اخیراً به وب‌سایت «میدل ایست آی» گفته است که آمریکایی‌ها «یک نوع ایران هراسی را تغذیه می‌کنند به طوریکه هیچ‌کس در عمل با ایران همکاری نکند».

طبق این گزارش، شمار محدودی از مؤسساتی که با جمهوری اسلامی ایران تعامل دارند شامل، بانک «رایفایزن» و «ارست» اتریش، «مدیوبانکا» و «بانکو پوپولار» ایتالیا، بانک‌های EIH، KfW و AKA آلمان، KBC بلژیک، ING هلند و «هالک» ترکیه می‌شود.

طبق گفته کارشناسان ایرانی، این بانک‌ها روابط کاری با بانک‌های ایرانی به منظور افتتاح اعتبارنامه برای مبالغ اندک 10، 20 یا 50 میلیون دلاری برقرار کردند.

طبق گفته کارشناسان ایرانی، این بانک‌ها روابط کاری با بانک‌های ایرانی به منظور افتتاح اعتبارنامه برای مبالغ اندک 10، 20 یا 50 میلیون دلاری برقرار کردند اما این بانک‌ها فاقد منابع برای تأمین بودجه پروژه‌های بزرگ همچون توافقاتی است که بین ایران و ایرباس برای فروش 118 هواپیما به ایران برقرار شد یا اینکه فاقد منابع برای تأمین بودجه پروژه‌های توسعه نفت و گاز می‌باشند.

طبق این گزارش، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا که به وزارت خزانه‌داری آمریکا وابسته است هنوز فروش 100 هواپیمای بوئینگ که اوایل امسال مورد توافق قرار گرفته بود را تأیید نکرده است یا حتی فروش 118 هواپیمای ایرباس به ایران را نیز تأیید نکرده است زیرا برخی از قطعات این هواپیما آمریکایی است.

«هنری اسمیت» تحلیلگر امور ایران می‌گوید: «بانک‌ها می‌بایست هویت هر شرکت یا افرادی که در یک معامله خاص مشارکت دارند و هرگونه فرد ایرانی ذی‌نفع در معاملات را مورد ارزیابی قرار دهند و این به واسطه محدودیت‌هایی است که تحریم‌های باقیمانده سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا برای معامله با ایران قائل می‌شود».

 این محدودیت‌هایی که آمریکا به وجود آورده است موجب ناراحتی برخی دولت‌های اروپایی شده است به طوریکه «سیگولن رویال» وزیر محیط زیست فرانسه ماه گذشته در تهران در اینباره گفت: «این کاملاً غیرقابل پذیرش است. این یک مشکل واقعی است. این نگرانی توسط وزرای ایران و تاجران فرانسوی مطرح شده است.»

خبرگزاری فرانسه نوشت، برای آنهایی که امید داشتند برجام به تعامل گسترده‌تر بین ایران و غرب منجر شود، شواهد و علائم تأسف‌بار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۳۷
علیرضا آیت اللهی
با حضور ۹۰ نفر محقق بین المللی؛

سمپوزیوم بین المللی «ژنتیک ایران و فرانسه» آغاز به کار کرد

ژنتیک
شناسهٔ خبر: 3768918 - 
سمپوزیوم علمی بین المللی «ژنتیک ایران و فرانسه» امروز با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این سمپوزیوم دو روزه ، با هماهنگی اداره کل امور بین الملل وزارت بهداشت با مراکز معتبر علمی و تحقیقاتی کشور فرانسه ، پشتیبانی سفارت این کشور در ایران و به همت گروه آموزشی و مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شده است.

حدود ۹۰ نفر از دانشمندان، محققان و مسئولان مراکز معتبر علمی و تحقیقاتی کشور فرانسه و جمهوری اسلامی ایران در این سمپوزیوم بین المللی شرکت دارند.

ارائه آخرین یافته های علم ژنتیک و کاربرد آن در پیشگیری و تشخیص بیماری ها و معلولیت ها از جمله اهداف  این سمینار علمی است که «بیماری های خونی، بیماری های ایمنی، بیماری های نادر ژنتیکی، بیماری های عضلانی و تکنیک های جدید در تشخیص بیماری های ژنتیکی و ژن درمانی» از جمله  مباحث مهم آن است.

در روز اول سمپوزیوم ، سخنرانی های دانشمندان ایرانی و فرانسوی در خصوص مباحث مختلف حوزه ژنتیک انجام می شود و در روز دوم نیز، جلسات با شرکت گروه های تخصصی مشترک دانشمندان دو کشور بصورت بحث و تبادل نظر علمی در زمینه موضوع های خاصی از حوزه ژنتیک و همچنین، برای تبادل تجربه ها و مهارت های علمی و تحقیقاتی برگزار خواهد شد.

در پایان سمپوزیوم نیز، دانشمندان و محققان علم ژنتیک دو کشور ایران و فرانسه ، نتیجه گیری و برنامه ریزی برای تحقیقات مشترک در جهت پیشگیری از بیماریها و معلولیت ها ، و در نهایت، ارتقای سطح سلامت جامعه را خواهند داشت.

دکتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ارائه آخرین یافته های علم ژنتیک و کاربرد آن در پیشگیری و تشخیص بیماری ها و معلولیت ها را از جمله اهداف  این سمینار علمی بیان کرد.

وی اظهارداشت: مقدمات برقراری ارتباط  و همکاری های مشترک علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مراکز تحقیقات پزشکی فرانسه ، ماهها پیش طی نشستی با حضور  مدیرکل امور بین الملل  وزارت بهداشت ، رییس انجمن همکاری های پزشکی ایران و فرانسه و مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی در محل این دانشگاه ، فراهم شد.                           

محسنی افزود: برقراری همکاریهای مشترک علمی دانشگاه علوم بهزیستی و مراکز تحقیقات پزشکی فرانسه در پی سفر اخیر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به فرانسه و معرفی هریک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور به عنوان مراکز نمونه تحقیقاتی در برخی از تخصص های پزشکی انجام شده است.

وی گفت: پتانسیل تخصصی و امکانات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به ویژه مرکز تحقیقات و گروه آموزشی ژنتیک و فعالیت های تشخیصی و تحقیقاتی مرکز، حضور دانشمندان برجسته و تمرکز بر موضوع های خاص مورد نیاز جامعه مانند ناتوانی ها ، بیماری های روانی ، سایکولوژی ، آلزایمر و سرطان ها سبب شد این سمپوزیوم با همکاری این مرکز برگزار شود.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی  به بیماری های ژنتیکی ، به عنوان علت ۵۰ درصد معلولیت ها و  به نقش ژنتیک در ابتلای انسان به بیماری ها اشاره کرد و افزود: دانشمندان ایرانی و فرانسوی با برگزاری این سمپوزیوم و تحقیقات مشترک ، تلاش می کنند تا به راهکارهای علمی این حوزه در جهت پیشگیری از بیماریها و معلولیت ها دست یابند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۱۰
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۰۲ ب.ظ

فرانسوی‌ها به دنبال خرید MCI

تاریخ انتشار: 05:55 - 13 شهریور 1395 - 2016 September 03


فرانسوی‌ها به دنبال خرید MCI


خبرگزاری میزان- شرکت فرانسوی اورنج در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار ایران برای خرید بخشی از سهام این شرکت است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سخنگوی اوپراتور تلفن همراه اورنج فرانسه گفت: «این اپراتور فرانسوی در زمینه تعدادی از حوزه های احتمالی همکاری و موضوعات تجاری در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار ایران است.»

وی در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرد، افزود: «ما پیش بینی می کنیم که این مذاکرات در چند ماه آینده به نتیجه برسد.»

وی بدون رد یا تایید اخبار منتشره در مورد این مذاکرات در رسانه ها، اضافه کرد: «همانند بسیاری از اپراتورهای بین المللی دیگر، اورنج در حال بررسی فرصت های موجود در بازار ایران به دنبال اجرای توافق هسته ای است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در حال انجام مطالعات امکان سنجی برای فهم و دستیابی به آنچه در این فضای پیچیده ممکن است، هستیم به ویژه با اینکه برخی تحریم های اقتصادی خاص هنوز در مورد ایران اجرا می شود.»

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داده بود که شرکت اورنج در مرحله ابتدایی مذاکرات با ایران برای خرید سهام ام سی آی به همراه انعقاد یک توافقنامه تجاری و فنی است.

23 درصد سهام این اوپراتور فرانسوی به دولت فرانسه تعلق دارد.

انتهای پیام/

+

کد خبر: 079792سه شنبه، 23 شهریورماه 139515:50September 13, 2016

تمایل غول مخابراتی فرانسه به حضور در ایران

منبع: مهر

شرکت اورنج فرانسه که سال‌ها در تدارک ورود به بازار ایران بوده است، اعلام کرده  مطالعات امکان سنجی برای سرمایه‌گذاری در شرکت ارتباطات سیار ایران را انجام داده است.

منابع متعددی به وال استریت ژورنال اظهار کرده‌اند اورنج تمایل دارد در شرکت ارتباطات سیار ایران سهمی خریداری کند.این شرکت فرانسوی در بیانیه‌ای به وال استریت ژورنال گزارش‌های مذکور را تأیید و اعلام کرد بررسی‌هایی را برای خرید سهم در شرکت ارتباطات سیار انجام داده زیرا با توجه به برخی از تحریم‌های اقتصادی که هنوز علیه ایران وجود دارد، فضای کنونی پیچیده است.

به گفته منابع آگاه، اورنج که بزرگترین شرکت مخابرات فرانسه است یکی از شرکت‌های اروپایی متعددی محسوب می‌شود که برای سرمایه‌گذاری در شرکت مخابرات ایران مذاکره کرده‌اند. اورنج در این باره به رویترز اعلام کرد پیش‌بینی می‌کنیم این مذاکرات تا چند ماه آینده نهایی شود.

فرانسه که در زمان مذاکرات هسته‌ای قدرت های جهانی با ایران موضع سختگیرانه‌ای را اتخاذ کرده بود پس از برداشته شدن تحریم‌ها در تلاش بوده تا شرکت‌های فرانسوی از فرصت‌هایی که در بازار ایران وجود دارد بهره‌مند شوند.

یک مقام وزارت اقتصاد فرانسه در این باره گفته بود برداشته شدن تحریم ها، فرصت های قابل ملاحظه‌ای را برای شرکت‌ها بخصوص شرکت‌های مخابراتی به منظور شراکت و رشد در ایران فراهم می‌کند.

در این زمینه از آرشیو ایستنا:

اورنج فرانسه خواستار خرید سهام شرکت ارتباطات سیار ایران شد

با تصویب مجمع عمومی فوق العاده/ شرکت مخابرات ایران یکپارچه شد

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خبر داد: برنامه‌ریزی برای ادغام همراه اول و مخابرات/ مخابرات استانها ادغام شدند

انحلال شرکت‌های مخابراتی استانی تصویب شد

۵ سرویس مخابراتی در تله کام رونمایی می شود

ضریب نفوذ تلفن ثابت در دوره سه ساله دولت یازدهم به بیش از 38 درصد رسید

شرکت مخابرات استان تهران: اعتبار کارت های 20 هزار ریالی تلفن همگانی تا پایان سال 95

حضور شرکت مخابرات استان تهران با معرفی 5 سرویس جدید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۰۲
علیرضا آیت اللهی
با پایان لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران؛

گیمرهای ایرانی عازم مسابقات جهانی بازی‌های فرانسه می‌شوند

اختتامیه لیگ بازی های رایانه‌ای ایران
شناسهٔ خبر: 3768381 - 
مرحله نهایی و مراسم اختتامیه لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با حمایت کامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار و مسافران لیگ جهانی بازی‌های رایانه‌ای فرانسه مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرحله نهایی و مراسم اختتامیه لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران شامگاه یکشنبه ۲۱ شهریورماه در برج میلاد برگزار شد و برندگان این دوره از مسابقات که برای شرکت در مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای فرانسه حضور خواهند داشت، مشخص شدند.

در این مراسم که سجادی، معاون ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای و سلجوقی، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران حضور داشتند، نوید برهانی مرند با شکست حریفش مهران علیزاده، قهرمان رشته فیفا و به عنوان نماینده ایران در این رشته برای مسابقات ESWC معرفی شد.

لازم به یادآوری اسن نوید برهانی در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان در رشته فیفا شده بود.

محمد کمالی قهرمان ایران در رشته PES شد و تیم GEX قهرمان رشته کانتراستریک شدند. در رشته کلش رویال نیز ۲ جوان ۱۶ ساله، امیر حسین اسدی از تهران و پارسا صادقی از اهواز به همراه تیم قهرمان بازی کانتراستریک مسافر فرانسه شدند.

لازم به ذکر است لیگ بازی‌های رایانه‌ای با حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد و جوایز برندگان آن و هزینه سفر آنها به کشور فرانسه را این بنیاد به گیمرهای ایرانی اهدا کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۱۷
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۳۸ ب.ظ

شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو قطعه هم صادر می‌کند

مدیرعامل ساپکو خبر داد

شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو قطعه هم صادر می‌کند

شناسه خبر: 1184816 سرویس: اقتصادی
همایش مشترک قطعه‌سازان ایران خودرو و پژو فرانسه

مدیرعامل ساپکو از صادرات قطعات محصولات ایکاپ خبر داد و گفت: طبق قرارداد با پژو ٣� درصد محصولات صادر خواهد شد و با این اقدام صادرات قطعات نیز انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژان کریستف کمار، قائم مقام اجرایی پژو در منطقه خاورمیانه و آفریقا، اظهارداشت: شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو(ایکاپ) با حمایت کامل از قطعه‌سازان ایرانی، به دنبال تولید باکیفیت و قیمت رقابتی است. پس باید همان چیزی که به مشتری وعده داده‌ایم را عرضه کنیم.

وی، ایجاد شرکت ایکاپ با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد یورویی را گام مهمی در توسعه همکاری‌های صنعتی دو کشور عنوان کرد و افزود: پژو و ایران‌خودرو مایل هستند به عنوان هاب منطقه‌ای برای تولیدات مشترک، فعالیت کنند و طبق قرارداد، 30 درصد از محصولات در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رسید.

وی بازارایران را درحال تحول توصیف و تصریح کرد: ما محصولات جدید و به روز را به بازار ایران معرفی و آن را تولید خواهیم کرد؛ به طور قطع محصولات پژو جایگاه ویژه‌ای را میان مشتریان از نظر کیفیت و قیمت کسب خواهد کرد.

همچنین، حسن نجاری گفت: کیفیت، بهینه‌سازی تولید، بهره‌وری بالا و همچنین ارایه خدمات مناسب، شاخص‌های اصلی برای همکاری ساپکو با تامین‌کنندگان است و دراین میان آنها باید بتوانند برای افزایش ظرفیت، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از فن‌آوری‌های نوین، تأمین مالی کنند.

مدیرعامل ساپکو با تاکید بر رعایت برنامه زمان‌بندی عرضه محصول افزود: اگر تامین، با تاخیر مواجه شود، هزینه گزافی بر زنجیره تولید وارد خواهد شد و این موضوع قابل قبول نخواهد بود؛ در این میان باید بهبود دایمی فرآیندهای لجستیک تامین‌کنندگان در نظر گرفته شود و آنها هم برای سرشکن کردن استاندارد هزینه‌ها، از روش‌های نوآورانه استفاده کنند .

وی تصریح کرد: همه سازندگان باید در مسیر اهداف ساپکو و ایکاپ حرکت کنند و با ارایه محصول باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی، در مسیر خودروساز شدن ایران‌خودرو گام بردارند. در این میان، فرآیندهای داخلی ساپکو را بازنگری کرده و کمیته مشترکی را با ایکاپ ایجاد کرده‌ایم که مامور ارزیابی و انتخاب شرکت‌های قطعه‌ساز برای تولید محصولات مشترک شده است.

مدیرعامل ساپکو از صادرات قطعات محصولات ایکاپ خبر داد و گفت: طبق قرارداد با پژو ٣� درصد محصولات صادر خواهد شد و با این اقدام صادرات قطعات نیز انجام خواهد شد.

محمدرضا معتمد، مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو نیز، نشست مشترک قطعه سازان ایرانی و فرانسوی را فرصتی برای تقویت و توسعه همکاری‌ها در تولیدات مشترک دانست و گفت: ایران‌خودرو و پژو ارتباط طولانی با هم داشته‌اند و ما درحال برنامه‌ریزی برای همکاری‌های آینده هستیم.

وی با تاکید بر عرضه محصول با کیفیت و قیمت رقابتی افزود: ما به هیچ وجه از کیفیت و هزینه‌های خود تخطی نمی‌کنیم و این دو عامل باید به عنوان مزیت رقابتی ایکاپ مطرح باشد.

معتمد با اشاره به سهم فعلی پژو در بازار خودرو ایران گفت: ایکاپ با تکیه بر منابع تولید و فن‌آوری و استفاده از پتانسیل‌های موجود در دو شرکت مادر و بهره‌برداری از توان کارشناسان خبره به دنبال افزایش سهم بازار و سودآوری است.

وی با بیان اینکه مدل‌های مختلف پژو با سطح کیفیت برابر با کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد، افزود: ظرفیت تولید سالانه محصولات پژو 200 هزار دستگاه در ایکاپ خواهد بود؛ در این میان صادرات 30 درصد تولیدات مشترک در شبکه صادراتی پژو از اهداف همکاری ها است.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۳۸
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹ ب.ظ

کارگردان پرحاشیه، میان سینمای ایران و فرانسه

.

کارگردان پرحاشیه، میان سینمای ایران و فرانسه


سایت بیوگرافی،زندگینامه مشاهیربیوگرافی کارگردان های بزرگ

روزنامه شرق: عبدالرضا کاهانی از جمله فیلمسازانی است که به‌دلیل رفتارهای مدیران سینمایی دوره قبل با مشکلاتی مواجه شد، ‌به طوری که چالش‌ها و جدل‌هایشان شکلی صریح پیدا کرد و حتی مجادله‌های لفظی هر دو طرف در رسانه‌ها منعکس شد. معمول شده بود که هر جا بحث ممیزی پیش می‌آمد، فیلمی از کاهانی در آن فهرست جای می‌گرفت و نکته جالب هم این بود که این فیلمساز با تمام توان در برابر این شرایط ایستادگی می‌کرد. 

به هر شکل داستان به گونه‌ای پیش رفت که کاهانی از ایران رفت و مجبور شد مدتی از فضای هنری کشور دور بماند. اما حالا که شرایط سینما عوض شده، ‌لحن او هم در فراسوی مرزها تغییر کرده است. از لابه‌لای کلماتش در گفت‌وگو متوجه می‌شویم که او هم مثل هر فیلمسازی دوست دارد بدون «دردسر» فقط فیلم بسازد و به حیات فرهنگی خود ادامه دهد.

عبدالرضا کاهانی,عبدالرضا کاهانی آن جا,عبدالرضا کاهانی پرویز پرستویی,[categoriy]

عبدالرضا کاهانی,عبدالرضا کاهانی آن جا,عبدالرضا کاهانی پرویز پرستویی,عبدالرضا کاهانی ویکی,عبدالرضا کاهانی فیلم هیچ,عبدالرضا کاهانی فیلم ها,عبدالرضا کاهانی رضا عطاران,عبدالرضا کاهانی فرانسه,عبدالرضا کاهانی فیلمساز,ارتباط با عبدالرضا کاهانی,بیوگرافی کارگردان های بزرگ

 فیلم جدیدتان با عنوان «وقت داریم حالا» کاملا در کشور فرانسه ساخته شده است، علتش چیست؟ آیا به‌علت موانع سازمان سینمایی دولت قبل بوده؟ چرا کشور فرانسه را انتخاب کردید؟

پس از فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» شرایط برای کارکردن فراهم نبود و ترجیح دادم تجربه‌ای جدید در محیطی جدید کسب کنم؛ یک فیلم ساده و جمع‌وجور که شرایط ساختش راحت‌تر شکل بگیرد. چون برای ساخت یک فیلم با پروداکشن بزرگ در فرانسه لااقل سه‌سال زمان نیاز است، در حالی که هم من آدمی نیستم که سه‌سال برای ساخت یک فیلم صبر کنم و هم جنس فیلم‌هایم احتیاج به چنان پروداکشنی ندارد.

 به‌نظر می‌رسد شکل‌گیری فعالیت‌های فیلمسازی شما یکی از عجیب‌ترین نمونه‌هاست. در مدت کوتاه - سه‌سال - به شهرت رسیدید و عین حال فیلم‌هایتان با سانسور مواجه شدند. دو فیلم نخست‌تان اکران نشد و هریک از فیلم‌های بعدی‌تان دچار سرنوشت غمناک و دست‌کم پرتلاطم شدند. ظاهرا تنها فیلم خوش‌عاقبت‌تان «بیست» بود. به‌نظر شما چرا اینگونه است؟

خیلی دوست ندارم درباره گذشته حرف بزنم و فکر می‌کنم کسانی که سینما را به‌شکل جدی پیگیری می‌کنند، اطلاعات کافی دارند. اساسا دوری کوتاه‌مدت من از سینمای ایران برای جلوگیری از تنش بیشتر بود تا بتوانم در محیطی آرام و به دور از حاشیه فیلم بسازم. برای همین هم - با توجه به قصه - شهری کوچک در فرانسه را برای فیلمبرداری انتخاب کردم.

 چرا آقایان سجادپور و شمقدری با شما و نوع فیلمسازی شما همراه نبودند. به‌طوری که این مساله کاملا در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده بود. تحلیل‌تان از این قضیه چیست؟

با خیلی از مسایل همراه نبودند، یکی هم من.

 از اینکه حوزه هنری فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» را در سالن‌های خود اکران نکرد و فیلمتان جزو شش فیلم تحریمی بود، چه تحلیلی دارید؟

اشتباه کردند. می‌توانستند در سود فروش فیلم شریک باشند.

راستی اگر بار دیگر جایزه گرفتید به آقایان شمقدری و سجادپور تقدیم می‌کنید؟

آنها برای فیلم‌های قبلی خیلی «زحمت» کشیده بودند. جایزه‌های بعدی را باید به کسانی تقدیم کنم که برای فیلم‌های بعدی زحمت بکشند!

الان که کلا مدیران سازمان سینمایی عوض شده‌اند، تمایل بازگشت به ایران و فیلمسازی در کشور خودتان ندارید؟

من در سنی هستم که دوست دارم مرتب کار کنم. بنا بر این به‌جایی آمدم که برای ساخت فیلم مجوز نخواهد. حالا دوباره دلم برای مجوز تنگ شده و در صورت دریافت آن، فیلم جدیدم را بهار در ایران خواهم ساخت. ضمن اینکه ترجیح می‌دهم خیلی از این تعبیر «رفته‌اند» و «آمده‌اند» استفاده نکنم. به‌هرحال این هم برایم خوب و مفید بود که فیلمسازی در شرایطی متفاوت را تجربه کنم.

 درباره موضوع فیلم جدیدتان بگویید. چگونه توانستید تهیه‌کننده پیدا کنید؟

دوستانی داشتم که حاضر بودند به من کمک کنند تا فیلم بسازم. با توجه به شرایطی که در ایران داشتم، احساس کردم زمان مناسبی برای همکاری است. مساله را با آنها در میان گذاشتم و فیلم حامیان خوبی پیدا کرد و به‌سرعت وارد مرحله تولید شد.

اولین نکته درباره فیلم‌هایتان انتخاب عناوین است. انگار هیچ ربطی به موضوع فیلم ندارد. به نظرم این مساله از یک ذهنیت خاص برمی‌آید. چرا اسم‌های فیلم‌هایتان اینگونه است؛ «هیچ»، «اسب حیوان نجیبی است»، «بی‌خود و بی‌جهت» و...؟

البته اسم‌ها بی‌ربط نیست، ممکن است فقط در ظاهر بی‌ربط به‌نظر برسد که این هم به سلیقه من برمی‌گردد. معمولا اسامی را از مکالمات ساده روزمره پیدا می‌کنم. در زبان محاوره سادگی وجود دارد و من هم سعی می‌کنم فیلم‌هایم ساده باشد.

 بازیگران فیلم «وقت داریم حالا» را چگونه انتخاب کردید؟

تست گرفتم. به یک دختر 17ساله فرانسوی نیاز داشتم و یک پسر 20ساله ایرانی. تا جایی که زمان داشتم، آدم‌های مختلفی را دیدم و در نهایت به گزینه‌های موردنظر رسیدم.

عبدالرضا کاهانی,عبدالرضا کاهانی آن جا,عبدالرضا کاهانی پرویز پرستویی,[categoriy]

 فیلمسازی در فرانسه برای یک خارجی چگونه است؟

به‌طور خلاصه می‌توانم بگویم فیلمسازی در فرانسه هم مثل همه‌جا سخت است و پروسه‌ای طولانی دارد. برای یک خارجی علاوه بر این موارد، مشکل در تسلط بر زبان و شناخت از فرهنگ هم هست.

 معمولا فیلم‌هایتان به‌دلیل تصمیم‌گیری مسوولان با منع نمایش در جشنواره‌های خارجی مواجه شدند، این مساله تاثیری روی فیلم‌ساختن در خارج از کشور نداشت؟

طبیعی است که دوست داشته باشم فیلم‌هایم هر چه بیشتر دیده شود. من این حق را بعد از فیلم «بیست» دیگر نداشته‌ام. البته امیدوارم با ساختن این فیلم جبران مافات کرده باشم. وقتی شما برای نمایش خارجی فیلم‌ها محدود شوید، روابط هم محدود خواهد ماند.

 چه تعداد از عوامل فیلمتان ایرانی هستند؟

از ایران – به‌جز خودم و شیما منفرد که مثل همیشه تدوینگر فیلمم بود - فیلمبردارم (معین مطلبی) ایرانی است. این فیلمبردار جوان را به‌تازگی پیدا کرده‌ام و به کارش بسیار علاقه‌مندم. بعضی از دوستان ایرانی دیگری هم که در فرانسه داشتم به کمکم آمدند. در بخش تولید و پست پروداکشن همه عوامل فرانسوی بودند و البته برخی عوامل صحنه.

پخش‌کننده فیلمتان چه کسانی هستند؟ و اساسا از نظر آنها فیلمتان ایرانی است یا فرانسوی؟ چون ظاهرا این موضوع برای فیلم‌هایی که خارج از کشور ساخته می‌شوند، در ایران به معضلی تبدیل شده است؛ همچون فیلم «گذشته» آقای فرهادی؟

در مورد پخش‌کننده می‌توانم بگویم که مشغول مذاکرات نهایی هستیم و البته فیلم هنوز آماده نشده که تحویلشان بدهیم. فیلم درواقع محصول ایران و فرانسه است، چون فیلم هم سرمایه‌گذار ایرانی دارد و هم حامیان فرانسوی.

 اولین اکران فیلمتان در کجا خواهد بود؟

نمی‌دانم. ظرف دو ماه آینده فیلم را تحویل خواهم داد و تمرکزم را به‌جای زمان و مکان اکران، متوجه فیلم بعدی‌ام خواهم کرد.

گردآوری بیوگرافی آکاایران


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۴۹
علیرضا آیت اللهی

روز گذشته انجام شد

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و فرانسه در زمینه تست و بازرسی خودرو

شناسه خبر: 1184636 سرویس: اقتصادی
رونمایی از خودروی ساندرو - کرج

سه شرکت «بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه های خودرو ایران (ITRAC) و یوتاک سرام فرانسه (UTAC CERAM)» برای همکاری در تست و بازرسی کیفی و ایمنی خودروها، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به دنبال همکاری های خودرویی شرکت های سایپا و ایران خودرو با رنو و پژو فرانسه، موسسه های فعال در زمینه بازرسی و نظارت بر اجرای استانداردهای خودرویی دو کشور نیز با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند.
«اشکان گلپایگانی» مدیرعامل شرکت های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران یکشنبه در آیین امضای این قرارداد، ارتقای استانداردهای تست و آزمایش های فنی، زیست محیطی و آلایندگی را از جمله اهداف این همکاری بیان کرد و گفت: تدوین استانداردهای جدید در حوزه تست و بازرسی برای اجرا در داخل کشور، تشکیل کنسرسیوم قابل اعتماد در راستای توسعه روابط تجاری با کمپانی های رنو و پژو، افزایش توان در حوزه تست و بازرسی خودرو در سطوح داخلی و بین المللی و همچنین انتقال دانش روز تست و بازرسی به داخل کشور از دیگر از اهدافی است که در این همکاری دنبال می شود.
وی ادامه داد: براساس این قرارداد، متخصصان داخلی با استفاده از دانش متخصصان طرف خارجی آموزش می بینند و الزامات و استانداردهای تست و بازرسی، مطابق با استانداردهای اروپایی به روز می شود؛ در این همکاری همچنین گسترش حوزه بازرسی های جدید، سرمایه گذاری مشترک در حوزه های تست و بازرسی و اعتبار بخشی به مراکز تست و آزمایشگاه های داخلی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
گلپایگانی در ارتباط با دامنه همکاری این قرارداد مشترک گفت: انجام فعالیت های تست و بازرسی همچون تایید نوع برای خودروهای داخلی و وارداتی، انجام فعالیت های تطابق تولید در شرکت های خودروساز ایرانی، همکاری در زمینه تایید و تصویب فنی همه برندهای خودرو در ایران و صدور گواهینامه ای.مارک (E_MARK) در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، افزود: سه شرکت در زمینه توسعه ایمنی خودرو، توسعه مراکز و تجهیزات تست و بازرسی خودرو، آموزش، توسعه بازار تست و بازرسی در کشور همکاری خواهند کرد.

** تست و بازرسی خودرو، حلقه مفقوده همکاری های خودرویی ایران و فرانسه
«احمد قلعه بانی» مشاور رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز در این نشست به همکاری های خودرویی ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته بیشترین قراردادها و واردات خودرو از فرانسه بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین تنوع قراردادها با دو شرکت پژو و رنو فرانسه بوده است، گفت: بعضی قطعه سازان فرانسوی با قطعه سازان داخلی شرکت های مشترک تشکیل داده اند.
قلعه بانی به نارضایتی مصرف کنندگان خودرو در ایران اشاره کرد و گفت: موضوع تست و بازرسی خودرو یک حلقه مفقوده میان همکاری های خودرویی ایران و فرانسه بود که امیدوارم این قرارداد در آستانه تولیدات مشترک جدید، موانع موجود را برطرف کند.

** جبران خلا موجود در ارزیابی کیفی
«امیرحسین قناتی» مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: توسعه مراکز تست و آزمون یکی از مباحث مورد توجه سند اهداف سیاست های خودرو است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه از یک طرف بسیاری از پلت فرم های ما ریشه فرانسوی دارد و از طرفی فرانسوی ها در بخش ارزیابی کیفی سابقه خوبی دارند، قرارداد سه جانبه امروز در زمینه تست و بازرسی کیفی و ایمنی خودروها به امضا رسید.
قناتی گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی های خودرو بطور مداوم جدید می شود، نیاز است روش های آزمون نیز به روز شود؛ امیدواریم با این قرارداد که امروز به امضا رسید، خلا موجود در ارزیابی کیفی جبران و درارزیابی خودرو، از به روزترین دستاوردها از در بخش نرم افزاری و سخت افزاری استفاده شود.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) نهادی غیردولتی است که وظیفه بازرسی و نظارت بر اجرای استانداردها به منظور ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، مهندسی فرآیند، نصب و راه اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی، نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی، و ایجاد ارتباط و همکاری با موسسه ها و سازمان های ذیربط را باهدف تدوین استانداردهای مورد نیاز به عهده دارد.
شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه خودرو (ایتراک) نیز براساس تفکر راهبردی ستاد سیاستگذاری صنعت خودرو درسال 1376 با مشارکت 80 شرکت طراحی و مهندسی و سازنده قطعات ومجموعه های خودرو به عنوان مرکز ملی جامع آزمایشگاهی در صنعت خودرو، فعالیت خود را آغاز و اکنون با 18 آزمایشگاه فعال و بیش از یک هزار عنوان آزمون فعالیت می کند.
براساس این گزارش، شرکت یوتاک سرام فرانسه (UTAC CERAM) با حدود 70 سال سابقه، در حوزه تست، تایید نوع خودرو، صدور گواهینامه، آموزش و مشاوره فعالیت می کند.
این شرکت، دارای بزرگترین مرکز آزمون کشور فرانسه و مجهز به دو سایت آزمون جاده ای است؛ این شرکت اکنون در کشورهای روسیه و چین دفتر دارد و به عنوان همکار بسیاری از برندهای خودروساز جهان، در 40 کشور دنیا فعالیت می کند.
براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارسال 976 هزار و 836 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که از این میان بیش از 892 هزار و 600 دستگاه، از نوع سواری بود.
پارسال همچنین خودروسازان کشور 9 هزار و 842 دستگاه کامیون، 73 هزار و 187 دستگاه وانت، 511 دستگاه مینی بوس و 696 دستگاه اتوبوس تولید کردند.
براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو کشور در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یک سوم آن صادر شود.

انتهای پیام /

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۴
علیرضا آیت اللهی

جزئیات جدید از ماجرای فیلمبرداری مسئولان سفارت انگلیس و فرانسه از پادگان های غرب کشور 

 توقیف دیده بانان داعش . تابناک


به گزارش نامه نیوز، روز سه شنبه برخی منابع خبری از یک اتفاق عجیب و قابل تامل در استان کردستان خبر دادند.  براساس گزارش این منابع، 2 دیپلمات انگلیسی و فرانسوی در مناطق مرزی استان کردستان اقدام به فیلمبرداری از پادگان های نظامی کردند. روز گذشته اما اطلاعات جدیدتری از ماجرای فیلمبرداری دیپلمات های فرانسوی و انگلیسی از مراکز نظامی ایران در استان کردستان منتشر شد.  سپاه استان کردستان که پس از اقدام این دیپلمات ها به فیلمبرداری از پادگان های نظامی، دوربین این دیپلمات ها را ضبط کرده است، درباره این ماجرا اطلاعیه ای صادر و توضیحات جدیدی درباره این ماجرا ارائه کرد.   براساس این اطلاعیه، در پی متوقف کردن خودرویی مشکوک توسط نیروهای اطلاعات سپاه کردستان در شهرستان سقز، مشخص شد سرنشینان آن 2 تبعه و دیپلمات برجسته فرانسوی و انگلیسی در ایران هستند.  یک مقام اطلاعات سپاه کردستان با اعلام این خبر گفت: 23 مرداد نیروهای امنیتی سپاه کردستان رفتار مشکوک یک خودروی پاجرو با پلاک سیاسی را در شهرستان سقز زیر نظر گرفتند که در نهایت این خودرو در نزدیکی روستای «ایرانخواه» سقز متوقف شد.  وی در تشریح این خبر افزود: نیروهای سپاه سقز فیلمبرداری های مشکوک این خودرو از مجموعه های نظامی را زیر نظر گرفته بودند و هنگامی که دستور ایست به خودرو دادند، از محل فیلمبرداری متواری شدند.  مقام اطلاعات سپاه ادامه داد: در طول مسیر، این خودرو 3 ایست بازرسی را بدون توقف رد کرد که در نهایت در نزدیکی روستای ایرانخواه سقز در تور امنیتی اطلاعات سپاه گرفتار شد و سرنشینان مجبور به متوقف کردن خودرو شدند.  وی تصریح کرد: پس از بررسی های اولیه مشخص می شود سرنشینان خودروی توقیف شده یک مرد به نام «سباستین سورن» و یک زن به نام «شارلوت لوپز وارونه والر» هستند که به ترتیب رایزن سیاسی فرانسه و دبیر دوم سفارت انگلیس در تهران هستند که بدون هماهنگی و مجوز به صورت غیرقانونی در برخی مناطق استان کردستان تردد می کنند.  وی افزود: پس از انجام استعلامات از استان و تهران مشخص شد این خودرو و افراد تنها مجوز اقامت در هتل آذربایجان و هتل شادی سنندج را داشته اند و انجام فیلمبرداری از مجموعه های نظامی ارتش و سپاه و رودخانه های مرزی غیرقانونی و نامحسوس بوده است که پس از متوقف کردن خودروی آنها توسط نیروهای امنیتی سپاه، دوربین آنها ضبط شد.   این مقام اطلاعات سپاه، امنیت کردستان را خط قرمز سپاه خواند و تاکید کرد: سربازان گمنام اطلاعات سپاه کردستان همواره در راستای تامین امنیت استان تلاش کرده و با هرگونه عامل مخل امنیت برخورد جدی خواهند کرد.چرا  فیلمبرداری؟

چرا 2 دیپلمات ارشد انگلیسی و فرانسوی در نقاط مرزی استان کردستان اقدام به فیلمبرداری پنهان و غیرقانونی از پادگان ها و مراکز نظامی کرده اند؟ چرا هنگامی که نیروهای سپاه خواستار توقف آنها شدند، اقدام به فرار کردند؟ و سوال دیگر اینکه محتوای دوربین این دیپلمات ها چیست؟ سوالات مهم دیگری نیز در این باره مطرح است و یکی از این پرسش ها این است که براساس پروتکل های دیپلماتیک، وضعیت عبور و مرور دیپلمات ها بویژه در استان های مرزی چگونه است و اگر این دیپلمات های انگلیسی و فرانسوی از این مقررات تخطی کرده اند، آیا این تخطی را باید در قالب ماجرای مشکوک فیلمبرداری از پادگان های نظامی بررسی کرد؟ کردستان طی ماه های اخیر شاهد یک سلسله عملیات خرابکاری از ناحیه تروریست های اجیر شده عربستان سعودی بوده است.  وضعیت امنیتی در این استان، ویژه است و بازرسی ها و بازدید مقامات ارشد نظامی ایران از نقاط مرزی این استان نشان می دهد مقامات امنیتی و نظامی نیز حساسیت ویژه ای روی این استان دارند.  با این حال اما چرا 2 دیپلمات ارشد آن هم وابسته به کشورهای متخاصم انگلیس و فرانسه در این استان دست به این اقدام مشکوک زده اند؟ سیدقاسم جاسمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره گفت: منافع ملی کشور هرگز قابل مسامحه نیست و وزارت امور خارجه باید درباره تردد اتباع بیگانه در سطح کشور توجه بیشتری کند.  سیدقاسم جاسمی به دانا گفت: این دو نفر در شهرستان های مختلف استان کردستان و بخش هایی از مرزهای غربی حضور یافتند در حالی که مجوز آنها فقط برای حضور در شهرستان سنندج بوده است. وی افزود: تصویربرداری از قسمت های نظامی و پادگان های کشور ممنوع است که توسط این دو تبعه فرانسه و انگلیس به شکلی مشکوک انجام گرفته است. نماینده مجلس تصریح کرد: مباحث و موضوعاتی که مربوط به امنیت کشور است قابل مسامحه نیست و باید از بروز چنین اتفاقاتی که ممکن است حوادث ناگوار بعدی را در پی داشته باشد جلوگیری کرد. جاسمی با بیان اینکه هوشیاری نیروهای اطلاعات سپاه مانع سوءاستفاده این افراد شده است، ادامه داد: سربازان گمنام سپاه کردستان رفتار مشکوک این افراد را رصد کرده و با متوقف کردن اتومبیل، دوربین تصویربرداری آنها را ضبط کرده اند.  وی اضافه کرد: صدور چنین مجوزهایی از سوی وزارت امور خارجه کشور برای اتباع کشورهایی که انواع مشکلات را برای ما در صحنه های داخلی و بین المللی رقم می زنند با منافع ملی کشور سازگار نیست. جاسمی بر توجه بیشتر وزارت امور خارجه برای صدور مجوز مسافرت اتباع خارجی در داخل کشور تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده مقامات سفارت انگلیس در بسیاری از موارد برخلاف منافع ملی کشور فعالیت کرده اند لذا اجازه تردد آزادانه بویژه در مناطق حساس مرزی برای آنها جایز نیست. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با محکوم کردن چنین اقداماتی خاطرنشان کرد: وزارت خارجه باید پیگیر این موضوع بوده و پاسخگوی این عمل باشد. جاسمی تصریح کرد: در شرایطی که ارتباط گروه های تروریستی منطقه با کشورهای اروپایی و در راس آنها فرانسه و انگلستان روشن است به هیچ وجه صلاح نیست افرادی از سفارت آنها آن هم بدون مجوز و فاقد صلاحیت جایگاهی به هر جا که می خواهند سرک بکشند و عکس بگیرند. جاسمی گفت: باید مراقب بود اجازه گردش آزادانه چشم های عاریه ای داعش و تروریست ها را در منطقه نداد.دادستان کشور: باید اخراج شوند

رفتار مشکوک دیپلمات های مشکوک آن هم در استان مرزی و حساس کردستان نگرانی و انتقاد مقامات ارشد قضایی کشور را نیز به دنبال داشته است.  روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور به این ماجرا یعنی فیلمبرداری مشکوک و غیرقانونی دیپلمات های فرانسوی در استان کردستان واکنش نشان داد و از وزارت امور خارجه خواست با این دیپلمات ها برخورد و آنها را از کشور اخراج کند.  حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این باره گفت: دشمن کوچک ترین نیت و قصدی برای اینکه بخواهد از اهدافش کوتاه بیاید ندارد. ما نمی دانیم در 2 روز اخیر عناصر سیاسی و دیپلمات های غربی چرا در غرب کشور در حال فیلمبرداری بودند.  ما نمی دانیم این سفرا و عناصر سیاسی کشورهای دیگر در غرب کشور چه ماموریتی داشتند. از وزارت امور خارجه و مقامات سیاسی می خواهیم بشدت با این مساله برخورد کنند و این عناصر را به عنوان عناصر نامطلوب هر چه زودتر از کشور بیرون کنند.در حالی سپاه کردستان از متوقف کردن خودرو و ضبط دوربین این دیپلمات ها به جهت عکسبرداری از مناطق حساس و نظامی خبر می دهد که وزارت امور خارجه به دنبال سرپوش گذاشتن بر این مساله و پاک کردن صورت مساله است. در قالب همین سناریو، یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه ضمن رد برخی اخبار مبنی بر بازداشت 2 دیپلمات اروپایی در سفر به یکی از استان های غربی کشور،  تصریح کرد: 2 دیپلمات مورد اشاره هرگز بازداشت نشده اند و سفر و دیدار آنها با اطلاع قبلی صورت گرفته است.در حالی که سپاه پاسداران اعلام کرده خودروی این 2 دیپلمات را متوقف کرده است، منبع آگاه وزارت امور خارجه ادعا کرده است: خودروی این 2 دیپلمات صرفا جهت بررسی مدارک توسط نیروی انتظامی متوقف شد و پس از شناسایی، نامبردگان به مسیرشان ادامه دادند.برخورد با دیپلمات های اروپایی خواست همگانی علمای اهل سنت

حضور دیپلمات های انگلیس و فرانسه در کردستان و فیلمبرداری از مراکز نظامی با واکنش اهل سنت این مناطق مواجه شد. امام جمعه موقت سنندج ضمن محکوم کردن حضور دیپلمات های اروپایی در مناطق کردنشین، گفت: اجازه نمی دهیم داعش به ایران راه پیدا کند. ماموستا محمدامین راستی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس ضمن محکوم کردن ورود دیپلمات های اروپایی به استان کردستان، اظهار کرد: داعش ماحصل شوم اسرائیل و اروپاست و نباید اجازه داد داعش به ایران راه پیدا کند. وی گفت: دیپلمات های اروپایی با چه رویی می خواهند به این مناطق بیایند و با چه استدلالی آمده اند در حالی که عملکرد شان دست نشاندگی صهیونیست ها است پس آنچه مشخص است اینکه «آزموده را آزمودن خطاست» پس ورود آنها هیچ توجیهی برای کردها محسوب نمی شود. وی با بیان اینکه برخورد با دیپلمات های اروپایی خواست همگانی علمای اهل سنت است، افزود: پاسداشت آنها پشت کردن به امنیت مردم است و ما این عمل آنها را محکوم می کنیم. ماموستا راستی با ابراز تاسف از پدید آمدن گروه های تکفیری و تروریستی داعش، تصریح کرد: دشمنان اسلام می خواهند بین اقوام و مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد کنند تا از این طریق به اهداف شوم خود برسند لذا ما باید به عنوان مسلمان بیدار باشیم و این بیداری را به جامعه منتقل کنیم. وی انهدام گروهک تکفیری در استان کرمانشاه را عملی انسانی خواند و گفت: گروهک تکفیری داعش قصدی جز بر هم زدن امنیت و وحدت ندارند پس انهدام شان درس عبرتی برای دیگر تروریست هاست.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۱۳
علیرضا آیت اللهی
دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷ ب.ظ

اسرار نظامی فرانسه در دست هکرها

در تازه ترین اقدامات هکرها اسرار نظامی فرانسه به سرقت رفته است.
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات فرانسوی و هندی در حال تحقیق بر روی نحوه درز اطلاعات هزاران سند متعلق به شرکت صنایع دفاعی فرانسه به نام DCNS  هستند. این شرکت قرار بود شش زیردریایی Scorpene را تا قبل از پایان سال 2016 تحویل نیروی دریایی هند دهد.

هکرهای نفوذی بیش از 22هزار صفحه سند را به سرقت بردند که اطلاعات فنی این زیردریایی را شامل می شد. اطلاعات به سرقت رفته به یک سایت خبری به نام The Australian تحویل داده شده و سایت مذکور اطلاعات را منتشر کرده است.

شرکت صنایع دفاعی می گوید از موضوع آگاه است و مقامات کشور فرانسه در حال تحقیقات هستند. برخی کارشناسان امنیتی معتقدند این اقدام با حمایت یک دولت خارجی انجام شده و یا توسط یک گروه خلافکار سازمان یافته طراحی شده است. دسترسی به این اطلاعات می تواند به نفع کشور های دشمن با هند و فرانسه و همچنین به نفع شرکت های رقیب DCNS باشد.

DCNS اخیرا بزرگترین قرارداد کاری خود را با استرالیا نیز منعقد کرد تا 12 زیردریایی را برای نیروی دریایی ارتش این کشور طراحی کند. این رویداد هکری ممکن است مقامات استرالیایی را وادار به بازنگری در قرارداد یاد شده کند.


انتهای پیام/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۰۷
علیرضا آیت اللهی