فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۲۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۱ ب.ظ

ماکرون به دنبال تغییر شکل اروپا است

 

۹۶/۰۵/۳۱ :: ۱۳:۱۸

 رویترز: ماکرون به دنبال تغییر شکل اروپا است

خبرگزاری فارس: رویترز: ماکرون به دنبال تغییر شکل اروپا است

خبرگزاری رویترز نوشت که رئیس‌جمهور فرانسه با گرایش به سمت کشورهای اروپای شرقی، قصد دارد تا اروپا را به گونه‌ای متفاوت شکل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که بریتانیا در تلاش است تا از اتحادیه اروپا خارج شود، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که باید در راستای همگرایی هر چه بیشتر اقتصادی اقدام کرد و در این راستا به حمایت هر چه بیشتر شهروندان نیاز است. رئیس‌جمهور فرانسه با این اقدامات تلاش می‌کند تا اروپا را به گونه مورد نظر خود شکل دهد.

رویترز نوشت که فرانسه مدتهاست که از کشورهای شرق اروپا درباره مزیت ناعادلانه در زمینه بخش اشتغال انتقاد کرده است. ماکرون به تازگی در سفری 3 روزه به اروپای مرکزی و شرق اروپا تلاش کرد تا حمایت‌ها برای قوانین مربوط به بخش کار را جذب کند که به نوعی شکاف بین شرق و غرب (اروپا) منجر شده است.

این سیاستمدار 39 ساله می‌کوشد تا با اتریش ارتباط خوبی برقرار کند. اتریش کشوری است که با 4 کشور اروپای شرقی مرز دارد.همچنین سفر به رومانی، بلغارستان و اتریش و نیز دیدار با سران جمهوری چک،مجارستان، لهستان و اسلوواکی در دستور کار ماکرون قرار دارد.

در روزهای آتی، اصلاحات در منطقه یورو، همکاری دفاعی و مسئله مهاجرت دیگر مسئله‌ای است که ماکرون در دیدار با سران آلمان، اسپانیا و ایتالیا به آن خواهد پرداخت.

انتهای‌پیام/م

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۱۱
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۵۹ ب.ظ

تیم کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شد

 

۹۶/۰۵/۳۱ :: ۱۹:۱۶

 کشتی فرنگی قهرمانی جهان – فرانسه


تیم کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شد

خبرگزاری فارس:

تیم کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم کشتی فرنگی ایران عنوان دوم مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان مسابقات چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمان جهان که از ظهر امروز (به وقت ایران) در پاریس فرانسه آغاز شده است، نمایندگان کشورمان در اوزان 59، 66، 80 و 130 کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفتند که تنها الیاسی در 66 کیلوگرم موفق به حضور در دیدار رده‌بندی شد.

با توجه با هشتمی مهرداد مردانی در 59 و قوره‌جیلی در 130 کیلوگرم هر کدام از ایین نفرات 3 امتیاز بدست می‌آورند که با احتساب 24 امتیاز روز گذشته جمع امتیازات ایران 30 می شود. از طرفی با حضور محمد الیاسی در دیدار رده‌بندی وزن 66 کیلوگرم و کسب حداقل 6 امتیاز در صورت شکست در بدترین حالت ایران صاحب 36 امتیاز و حداکثر 38 امتیاز خواهد شد.

از طرفی با توجه به ناکامی کشتی‌گیران مجارستان و گرجستان در روز دوم این تیم‌ها نیز تهدید نخواهند بود و به احتمال زیاد ترکیه عنوان سوم را با توجه به حضور یک فینالیست و یک کشتی‌گیر در رده بندی و 16 امتیاز روز اول نهایتا با 34 امتیاز کسب خواهد کرد.

با توجه به حضور 2 کشتی‌گیر روسیه در دیدار رده‌بندی در روز دوم و 30 امتیاز روز اول این کشور روسیه قهرمان می‌شود و تیم ایران پس از تیم روسیه به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات خواهد رسید.

در روز اول نیز فرنگی‌کاران کشورمان در 4 وزن نخست موفق به کسب 3 مدال برنز توسط محمدعلی گرایی در 71، سعید عبدولی در 75 و حسین نوری در 85 کیلوگرم شده بودند. سیدمصطفی صالحی‌زاده نیز در وزن 98 کیلوکرم به عنوانی بهتر از دوازدهمی نرسید.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۵۹
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۵۴ ب.ظ

وظیفه «بانوی اول» فرانسه چیست؟


 کد خبر: 423615
سه شنبه، 31 مرداد 1396 - 18:42
وظیفه «بانوی اول» فرانسه چیست؟
دولت بهار: کاخ الیزه به تازگی سندی را درباره شرح وظایف، تعهدات و اختیارات بانوی اول این کشور منتشر کرده است.
  

به گزارش دولت بهار به نقل از یورونیوز، کاخ الیزه روز گذشته (دوشنبه) سندی تحت عنوان «منشور شفاف سازی جایگاه همسر رئیس جمهوری» را منتشر کرد. در این سند جایگاه، وظایف، تعهدات و اختیاراتی که در اختیار همسر رئیس جمهوری فرانسه قرار دارد، شرح داده شده است. این اولین بار است که طی نیم قرن اخیر چنین سندی منتشر می شود.

روزنامه لوموند به نقل از نزدیکان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نوشت: «این منشور ارزش حقوقی ندارد، اما تعهدی محسوب می شود که فقط به بریژیت ماکرون، همسر رئیس جمهوری حال حاضر فرانسه مربوط است. مفاد این منشور در دوران ریاست جمهوری امانوئل ماکرون اعمال خواهد شد و برای رئیس جمهوری آینده فرانسه و همسر وی الزام آور نخواهد بود».

در این سند درباره نقش آفرینی برژیت ماکرون آمده است:

  • بریژیت ماکرون در جریان نشست ها و یا اجلاس بین المللی در کنار رئیس جمهوری نماینده فرانسه خواهد بود.
  • بر روند برپایی مراسم و یا پذیرایی از شخصیت ها در کاخ الیزه نظارت خواهد کرد.
  • در مراسم خیریه و یا برنامه های فرهنگی و اجتماعی می تواند نقش آفرینی کرده و شرکت داشته باشد.
  • نقش وی در بخش کمک و رسیدگی به وضعیت افراد معلول نیز پررنگ خواهد بود.
  • رئیس جمهوری فرانسه می تواند برای تدوین برنامه های کاربردی و ارائه پیشنهادات در پروژه های مختلف به وی ماموریت ابلاغ کند.

براساس این سند، دو مشاور و یک منشی به بریژیت ماکرون کمک خواهند کرد و امنیت وی نیز برعهده بخش امنیتی کاخ الیزه است.

همچنین قرار است گزارش عملکرد، برنامه ها و پیشنهادهای وی به صورت به صورت عمومی منتشر شود.

همسر رئیس جمهوری فرانسه، در این جایگاه، حقوق و دستمزدی دریافت نمی کند و تأمین مالی فعالیت های وی در این نقش برعهده کاخ الیزه خواهد بود.

   
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۵۴
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۱ ب.ظ

سرخط روزنامه های فرانسه - سه شنبه 31 مرداد

سرخط روزنامه های فرانسه - سه شنبه 31 مرداد

تهران- ایرنا- افزایش آمار کشته های سیل جنوب آسیا، تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خارج نشدن نیروهای این کشور از افغانستان و کشته شدن عامل حمله تروریستی اسپانیا، مهمترین عنوان های خبری روزنامه های فرانسه در روز سه شنبه 31 مرداد است.

***فیگارو
- یک کشته و چند زخمی حاصل وقوع زمین لرزه ای در نزدیکی نپال
- کابل: یک راکت به منطقه دیپلماتیک اصابت کرد
- ترامپ مانع از خروج آمریکا از افغانستان شد
- بارش برف سنگین در مریخ
- روسیه: صدها نفر بر اثر وقوع آتش سوزی خانه های خود را تخلیه کردند
- فرانسه به حاشیه راندن پارلمان ونزوئلا را محکوم کرد
- افزون بر 750 نفر در سیل جنوب آسیا کشته شدند
- خورشید گرفتگی کامل؛ نمایش خورشید و ماه در آمریکا

***لوموند
- حمله بارسلون: پلیس «ابو یعقوب» راننده ون را به ضرب گلوله کشت 
- آمریکایی ها در افغانستان باقی می مانند
- زمین لرزه در ایتالیا یک کشته برجای گذاشت
- روسیه یک نظامی را به عنوان سفیر جدید این کشور در آمریکا معرفی کرد
- جایگاه «بریژیت مکرون» همسر رئیس جمهوری فرانسه اعلام شد
- 750 تن در سیل آسیا کشته شدند

***لکروا
- آزادسازی قانون کار، نخستن آزمون امانوئل مکرون
- ترامپ مانع از خروج آمریکا از افغانستان شد؛ تشدید اقدام های نظامی
- کلمبیا به دادستان پیشین و در حال فرار ونزوئلا پناهندگی می دهد
- حمله اسپانیا: چهار متهم در برابر قانون، هشت تن دیگر کشته
- زلزله در ایتالیا: یک زن کشته شد و سه کودک زیر آوار مانده زنده اند
- پلیس کاتالون متهم حمله بارسلون را کشت

***لیبراسیون
- پادشاه کار، 10 روز پرخطر (اشاره به لایحه جدید قانون کار فرانسه با تصویر رئیس جمهوری این کشور)
- «دوگان آخانلی»؛ نمادی جدید از تنش میان آلمان و ترکیه
- هفت فرانسوی قربانی حمله اسپانیا از جمله چهار کودک در شرایط بحرانی قرار دارند
- اسپانیا: به گفته پلیس راننده ون حمله بارسلون کشته شد
اروپام**2090**1572

انتهای پیام /* 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۱
علیرضا آیت اللهی

۹۶/۰۵/۳۱ :: ۱۱:۴۶

 فارس گزارش می‌دهد


پس از فاز ۱۱ توسعه لایه نفتی پارس جنوبی هم به توتال فرانسه می رسد؟


خبرگزاری فارس: پس از فاز ۱۱ توسعه لایه نفتی پارس جنوبی هم به توتال فرانسه می رسد؟

با واگذاری بخش نفت و گاز شرکت دانمارکی مرسک به توتال فرانسه که شانس اول توسعه لایه نفتی پارس جنوبی است، عملا کار توسعه لایه نفتی پارس جنوبی هم پس از فاز ۱۱ به توتال می‌رسد، این در حالی است که شرکت توتال توسعه این لایه نفتی در سمت قطر را نیز بر عهده‌ دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس روز گذشته خبری در رسانه های بین المللی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت فرانسوی توتال بخش نفت شرکت مرسک را به ارزش 7.45 میلیارد دلار خرید و اعلام کرد درآمدها و جریان درآمدی خود و چشم‌انداز سود سهامش را تقویت خواهد کرد.

در واقع شرکت دانمارکی مرسک، بخش نفت خود را به توتال فروخت تا بر دیگر فعالیت‌های خود نظیر تجارت کشتیرانیش تمرکز داشته باشد.

این خبر از آن جهت برای ایران مهم و حائز اهمیت بود که پیش‌تر قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را با کنسرسیومی به رهبری توتال فرانسه به امضا رسانده بود و قصد داشت قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی را با شرکت مرسک دانمارک که نتوانسته بود در مناقصه توسعه لایه نفتی پارس جنوبی قطر برنده شود به امضا برساند.

شرکت مرسک دانمارک پیش از واگذاری بخش نفت و گاز خود به توتال فرانسه مطالعات جامعی را روی مخزن لایه نفتی پارس جنوبی در قسمت ایرانی انجام داده بود.

غلامرضا منوچهری معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران اخیرا در خصوص آخرین وضعیت مذاکره با شرکت مرسک دانمارک برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی به خبرنگار خبرگزاری فارس گفته بود؛همانطور که می‌دانید این شرکت 20 سال در آن سوی مرزهای ایران و در کشور قطر در همین لایه نفتی فعالیت می‌کرد،اما در مناقصه جدیدی که در قطر برگزار شد شرکت مرسک ناباورانه بازنده و شرکت توتال برنده این مناقصه شد و بر این اساس این شرکت با تجربه بسیار بالا در لایه نفتی از قطر جدا شد و هم اکنون فعالیتی در این لایه در آن سوی مرز ندارد.به همین دلیل این موضوع موجب شد که انگیزه بسیار بالایی داشته باشند تا بتواند در سمت ایرانی لایه نفتی پارس جنوبی فعالیت کند.

اما ظاهرا با خرید بخش نفت و گاز این شرکت دانمارکی توسط توتال فرانسه عملا کار توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در سمت ایران نیز به شرکت توتال فرانسه واگذار خواهد شد و شرکت توتال فرانسه یکه تازه پروژه‌های نفتی و گازی در پارس جنوبی خواهد شد.

غلامرضا منوچهری در مصاحبه اخیر خود با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین جزئیات توسعه لایه نفتی پارس جنوبی گفته بود  این میدان در دو طرف شباهت بسیار زیادی به هم دارد، در گذشته تصور ما این بود که لایه نفتی در سمت ایران گستره محدودی دارد در صورتی که پس از مطالعات اولیه مشخص شد حدود 6 لایه مخزنی و با یک گستره وسیع جغرافیایی در سمت ایران است که ما فکرش را نمی‌کردیم و تصور ما فقط تولید حداکثر روزانه 30 هزار بشکه نفت از این لایه نفتی بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بر اساس تصوراتی که داشتیم تولید را آغاز کردیم اظهار می کند: در حال حاضر روزانه با نوساناتی تولید نفت از این لایه 25 هزار بشکه است که با توجه به سنگینی نفت با درجه API 19 و API20 موجب شده است که سرعت افت آن بسیار بالا رود و باید با تزریق آب و اقداماتی که انجام می‌دهیم مانع از افت تولید شویم.

*برآورد تولید 140 هزار بشکه در روز از لایه نفتی

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه مطالعاتی که شرکت مرسک انجام داد، مطالعات جامعی بود و در کمیته مشاورین عالی که بیش از 20 مشاور عالی در آن حضور دارند، مورد تأیید قرار گرفت، اظهار می کند: شرکت مرسک پیشنهاد داد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در سه فاز صورت گیرد که یک فاز در واقع حفر چاه‌های تزریق آب و حفظ همین میزان تولید و رساندن آن به حدود روزانه 30 هزار بشکه است و فاز بعد حفر چاه‌های جدید است، بعد از دو سال حفر تعداد زیادی چاه در دستور کار قرار می‌گیرد و چون گستره میدان (لایه نفتی) بسیار زیاد است و تقریباً همه فازهای گازی را در بر می‌گیرد، بنابر این آنها اعلام کردند می‌توانند بعد از یک دوره تولید نفت را از این میدان به 120 هزار بشکه و بعد به 140 هزار بشکه در روز برسانند.

*کشف افق‌های جدید در لایه نفتی

به گفته این مقام مسئول شرکت مرسک گفته است افق‌های دیگری را که در این لایه وجود دارد باید مورد اکتشاف و توسعه قرار دهد، بنابر این لایه نفتی قراردادی است که بخشی از آن توسعه و بخشی از آن اکتشاف و توسعه است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه می دهد: تصور کارشناسان این است که شرکت مرسک بهترین گزینه است و می‌تواند گزینه مناسبی با توجه به یافته‌های این شرکت از لایه نفتی در سمت قطر باشد، البته این قراردادها محرمانه است و آنها نمی‌توانند اطلاعات را منتقل کنند ولی بالاخره خودشان از این تجربه نهایت استفاده را خواهند کرد.

*مرسک معتقد است قرارداد باید 40 ساله باشد

وی تصریح کرد: نوع مدل جدید قراردادی نیز خوشبختانه به گونه‌ای است که با عمر مخزن و تولید مرحله‌ای تطابق دارد و در واقع تولید تجمعی برای ما بسیار حائز اهمیت است، ما با مشورت وزارت نفت و دولت تصمیم‌گیری می‌کنیم که این کار به صورت ترک مناقصه باشد؛ البته تصریح می‌کنم هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

منوچهری در پاسخ به پرسشی درباره طول دوره پلاتو ارائه شده از سوی شرکت مرسک برای تولید از لایه نفتی، می گوید: مرسک اعتقاد دارد این قرارداد باید 40 ساله باشد اما قانون به ما این اجازه را نمی‌دهد و ما بیش از 20 سال نمی‌توانیم با آنها قرارداد منعقد کنیم و در طول این مدت باید تولید نفت از این لایه نفتی بین 120 تا 140 هزار بشکه در روز باشد.

*شیوه بهره‌برداری از لایه نفتی به کلی تغییر می‌کند

وی با تأکید بر اینکه لایه نفتی یک نفت بسیار گران و سنگین است و هزینه تولید و بهره‌برداری آن بسیار بالاست ادامه می دهد: بر این اساس تکنولوژی بسیار بالایی نیاز است که هم چاه‌های افقی و هم چاه‌های هوشمند در این لایه حفر شود که یک کار فوق‌العاده تخصصی است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه سالانه حدود 40 تا 50 درصد تولید این میدان افت خواهد کرد، خاطرنشان می کند: بر این اساس باید مراقبت‌های جدی صورت گیرد تا جلوی سرعت افت این میدان گرفته شود، باید حجم زیادی آب به این میدان تزریق شود و تأسیسات زیادی لازم است که جلوی افت فشار گرفته شود.

وی در پایان تصریح می کند: مسائل زیست‌محیطی نیز وجود دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت که بر اساس طراحی جدید، فرآورش روی سکوی ثابت صورت می‌گیرد و نفت بر روی FSO ذخیره شده و دیگر نیازی به استفاده از کشتی‌های فرآورشی FPSO نیست.

انتهای پیام/م

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۴۲
علیرضا آیت اللهی
۹۶/۰۵/۳۱ :: ۰۰:۲۹به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس تا کنون دو بخش از مصاحبه خبرنگاران خبرگزاری فارس با معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منتشر شده است. در بخش اول که با عنوان «تضمین تولید در قرارداد با توتال وجود دارد» منتشر شد به مواردی مانند  بررسی مدل قراردادی مناطق نفت خیز جنوب، تضمین تولید توسط توتال در فاز 11 پارس جنوبی و ظرفیت تولید فاز 11 اشاره شد.

در بخش دوم مصاحبه نیز که با عنوان «برآورد ارزش قرارداد توتال دور از واقعیت نیست» در اختیار خوانندگان قرارگرفت مواردی مانند ارزش محصولات تولیدی در فاز 11،نحوه تامین مالی شرکت پتروپارس برای حضور در قرارداد فاز 11، ضریب ریسک شرکت توتال مطرح شد.

آنچه در ادامه ملاحظه می‌شود بخش سوم و پایانی مصاحبه 2 ساعته با معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص قرارداد با شرکت توتال فرانسه است. در این بخش به سوابق توتال در ایران، نحوه تقسیم فازهای پارس جنوبی و نقش شریک ایرانی در کنسرسیوم توسعه فاز 11 پرداخته شده است.

فارس: موضوع بعدی نقش پتروپارس در این پروژه است لطفا بفرمایید دقیقاً پتروپارس در این پروژه چه کار خواهد کرد و می‌شود جزئیاتی از قرارداد داخلی کنسرسیوم بین پتروپارس و توتال و چینی‌ها را بدانیم؟

منوچهری: یک قرارداد مشارکت بین شرکا وجود دارد که روی آن کار کارشناسی بسیار زیادی شد و پتروپارس توانست حقوق مهمی را برای خود بگیرد. با پشتوانه ما وارد JMC شد و این شرکت در کمیته‌های خرید و مناقصه حضور دارد. کارشناسان ارشدش دسترسی به کل اطلاعات دارند و نحوه محاسبات را می‌دانند و به نسبت سهمش می‌تواند در مدیریت حضور داشته باشد و در بخش‌های پایینی نیز می‌تواند سهم بیشتری داشته باشد.

بنابراین پتروپارس با وجود اینکه اپراتور نیست، اما در تمام مراحل درگیر است و از طرفی در مرحله بهره‌برداری حضور مستقیم دارد و در آنجا بار عمده بر روی دوش پتروپارس خواهد بود.

در ابتدای کار به نسبت تعداد قابل توجهی غیرایرانی در پروژه خواهند بود، ولی به سرعت این نفرات کم خواهند شد و کار به بدنه ایرانی واگذار می‌شود و قرار است وقتی ایرانی‌ها در مرحله بهره‌برداری، آموزش دیدند کار به ایرانی‌ها سپرده شود.

فارس: موضوع بعدی که لطفا شفاف توضیح دهید در مورد وظایفی است که برای شرکت پتروپارس در قرارداد دیده شده است. اساسا شرکت پتروپارس چه وظایفی را در این قرارداد عهده‌دار خواهد بود؟

منوچهری: من ریز وظایف را اطلاع ندارم. چون پتروپارس فعالیت‌های عمده‌ای را قبلا انجام داده است، قطعاً بخشی از اجرای پروژه در اختیار پتروپارس خواهد بود. این شرکت قطعا در قالب یک سازمان فعالیت می‌کند، که مدیریت سازمان برعهده اپراتور خواهد بود.

انتقال تکنولوژی به پتروپارس یکی از شروط قراردادی است و پتروپارس در مهندسی مخزن که مسئله بسیار مهمی است حتما حضور خواهد داشت و همین‌طور در ساختار مدیریت پروژه و آموزش نیز حضور خواهد داشت.

*پیمانکاران زیر دست توتال جریمه می‌شوند

فارس: اگر احیاناً توتال این کار را نکند آیا تنبیه و یا مجازاتی برایش پیش‌بینی شده است؟

منوچهری: در بحث ساخت داخل تنبیه دیده شده است.

فارس: چه نوع تنبیهی؟

منوچهری: در بحث ساخت داخل پیش‌بینی کردیم که در مناقصاتی که برگزار می‌شود هم شرکت‌های ایرانی و هم شرکت‌های خارجی حضور داشته باشند و یا خارجی‌ها با شریک ایرانی جوینت شوند. ما رسما گفته‌ایم که اگر شریک ایرانی داشته باشند و یا تجهیزات را از ایرانی‌ها بخرند 10 درصد امتیاز قیمتی به آنها تعلق می‌گیرد.

یعنی یک کنسرسیوم با حضوری ایرانی‌ها 10 درصد شانس بیشتری دارد تا یک کنسرسیوم بدون حضور ایرانی‌ها. دوم اینکه اگر یک کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های ایران و خارجی آمد و گفت که من تعهد می‌کنم که مثلاً 70 درصد کالای ایرانی مصرف کنم، اگر این تعهد محقق نشود برایش جریمه در نظر گرفته شده است که این جریمه قطعا جریمه مالی خواهد بود.

فارس دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

منوچهری: به این معنا که پیمانکاری تعهد می‌کند مثلا 60 درصد از خریدهای خود از ایران باشد و برنده مناقصه می‌شود. اما در حین انجام کار یا پس از کار مشخص می‌شود که 40 درصد بیشتر از تجهیزات داخلی استفاده نکرده و در واقع این پیمانکار کمتر از تعهدش از امکانات داخلی استفاده کرده است که این تبدیل می‌شود به ضریبی که در قراردادش ضرب شده و این رقم کاهش می‌یابد.

فارس: توتال که در این مناقصه‌ها شرکت نمی‌کند، اگر کسی جریمه می‌شود شرکت‌هایی است که برای توتال به عنوان پیمانکار کار می‌کنند، پس تکلیف توتال چه می‌شود؟ توتال کجا جریمه می‌شود؟

منوچهری: بله. توتال و سازندگان داخلی اینجا جریمه نمی‌شوند. پیمانکارانی که کار پروژه را انجام می‌دهند جریمه می‌شوند که درواقع همان EPCها هستند. این موضوع را در نظر بگیرید که توتال قرار نیست خودش این کار را انجام دهد. بلکه EPCها کار را انجام می‌دهند و اگر این شرکت‌ها جریمه شوند به زیان توتال خواهد بود.

فارس: بحث بعدی ورود ایرانی‌ها به بخش‌های ارشدتر پروژه است. این موضوع را داریم که در بخش‌های اصلی کار که بخش اکتشاف و توسعه است عملاً ورود ایرانی‌ها جدی نیست و به عنوان افراد مؤثر کمتر حضور دارند و زمانی ورودشان پررنگ می‌شود که به دوره بهره‌برداری رسیده‌ایم و در این دوره بعید است که تکنولوژی پیچیده‌تری در پروژه استفاده شود.

منوچهری: نکته مهمی را اشاره کردید. ما تاکنون کار مهندسی مخزن به صورت جامع انجام نداده‌ایم و همین‌طور چاه حفر کردیم و برداشت کردیم. اما اکنون زمان آن است که با یک نگرش وسیع به مهندسی مخزن بپردازیم.

به شرکت توتال در فاز 11 اطلاعات جدیدی دادیم و به هر حال باید مطالعات مخزنی عمیقی انجام شود که در همین جا چانه‌زنی کردیم که شرکت پتروپارس باید ورود پیدا کند و در دوره بهره‌برداری هم چون مخزن افت فشار دارد باید مخزن مانیتور شود.

در واقع مثل یک موجود زنده تراز آب و فشار گاز و میزان میعانات باید مدیریت شود؛ یعنی روند تولید و فعالیت مخزن باید در لحظه مورد بررسی قرار گیرد؛ قطعا به دلیل افت فشار مخزن باید چاه‌های جدید حفر شود.

فارس: در گذشته که پارس جنوبی نیازی به این حفاری‌ها نداشت و تنها در میادین بخش خشکی چنین حفاری‌هایی صورت می گرفت...

منوچهری: بله. اما الان مسئله فرق می کند، برای افزایش ظرفیت تولید، شرکت توتال می‌تواند پیشنهاد جدید بدهد چون به نفعش است و می‌تواند سودش را بالا ببرد. یعنی با همان 2 درصد بهره برای ما سرمایه‌گذاری می‌کند و این به معنی باز بودن و اکتیو بودن قرارداد است.

*نبود منابع مالی علت اپراتور نشدن پیمانکاران ایرانی

فارس: وقتی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی را بررسی می‌کنیم مثلا شرکت‌های برزیلی، چینی، مالزیایی، نروژی و غیره یک موضوع جالبی که دیده می‌شود این است که این شرکت‌ها با شرکت‌های بزرگ نفتی جوینت شده‌اند و آنهایی موفق بودند که در این جوینت‌ها شریک عامل بودند نه شریک غیر عامل. حتی این شرکت‌ها پروژه‌های اولیه و ریسک می‌پذیرفتند. وقتی ریسک پذیرفته شود باعث رشد شرکت‌ها خواهد شد. در مورد این قرارداد آیا امکان این وجود نداشت که از شرکای ایرانی به عنوان شریک عامل استفاده کنیم نه غیرعامل تا شرکت‌های ایرانی رشد کنند؟

منوچهری: در قانون و مصوبه دولت هیچ منعی وجود ندارد که ایرانی‌ها اپراتور شوند. اما شرطش این است که اگر پول داشته باشیم مثلا هزینه سرمایه گذاری  70 یا 80 یا 60 درصد پروژه را انجام دهیم آنگاه می‌توانیم اپراتور شویم. بنابراین هیچ منعی در این خصوص وجود ندارد.

ما اگر در قرارداد فاز 11 حدود 60 یا 70 درصد پول را داشتیم قطعاً اپراتور می‌شدیم. اصل اجرای پروژه همین است، یعنی کسی که پول می‌آورد خودش می‌خواهد مدیریت ریسک انجام دهد.

هرگز شرکت‌های صاحب سرمایه قبول نمی‌کنند پولشان را به اپراتوری دهند که از نظر رتبه کمتر از شرکت‌ صاحب سرمایه هستند. اگر الان پروژه‌های کوچک‌تری را تأمین مالی کنیم قطعاً شرکت‌های ایرانی نقش اپراتور خواهند داشت که البته پروژه بسیار زیاد است و هم اکنون 50 طرح روی میز داریم و 50 طرح هم در آینده می‌آید.

فارس: پس اگر ما منابع مالی داشته باشیم می‌توانیم اپراتور شویم؟ مانع اصلی فقط منابع مالی است؟

منوچهری: بله، اگر در بسیاری از جاها ما اپراتور باشیم بهتر اجرا می‌توانیم کار کنیم و سازمان مدیریت قوی‌تری خواهیم داشت. من که اینجا هستم فازهای 1، 6، 7 و 8، فاز 12 و 19 را در پتروپارس مشارکت داشته‌ام و بهترین کارکرد را هم در میان پیمانکاران داخلی همین شرکت پتروپارس داشت، یعنی طوری عمل کرد که شرکت استات اویل در فاز 6، 7 و 8 التماس می‌کرد که با ما جلسه داشته باشد و ما را قبول داشت.

*توتال راه نقل و انتقالات مالی را باز می کند

فارس: موضوع دیگر بحث پرداخت‌ها است ما هنوز در شرایط تحریم به سر می‌بریم و در شرایط  عادی نیستیم و بحث نقل و انتقالات مالی با مسائل مختلفی مواجه است؛ در پرداخت‌ها یک بخش خرید تجهیزات خواهد بود که نیاز نیست پولی جابجا شود. اما یک بخش هم هزینه‌های جاری است و سوال اینجا است که توتال چگونه می‌خواهد پول را منتقل کند و بة پیمانکاران خود پول پرداخت کند؟ نقل و انتقالات این پول قطعا هزینه‌های بالایی خواهد داشت. این هزینه‌ها ر روی دوش کدام طرف قرارداد است؟

منوچهری: این سوال را باید از توتال بپرسید. این منطقی‌تر است که بپرسیم تو که آمدی در ایران پروژه گرفتی پول را چگونه می‌خواهی منتقل کنی؟ قطعاً فکرش را کرده است.

توتال حتماً این موضوع را پیش‌بینی کرده است. حتماً با بانک‌هایی توافق کرده است و مبادی را باز خواهد کرد. یکی از مزیت‌های این قرارداد این است که توتال راه را باز می‌کند.

فارس: پس هزینه جابجایی پول روی دوش شرکت‌های ایرانی نخواهد افتاد؟

منوچهری: به هیچ وجه. ما هیچ  موضوع غیرشفافی نداریم و هیچ امتیاز ویژه‌ای به توتال ندادیم.

فارس: توتال در گذشته تجربه‌ای در کشور ما داشت که در کنار قراردادهای اصلی یک سری قراردادهای فرعی و جانبی می‌گرفت. مثلا با عنوان کردن این موضوع که برای اجرای قراداد اصلی نیاز به اجرای این قراردادهای فرعی است. به عنوان مثال قرارداد تعمیر تعدادی دکل می‌گرفت و بعد از انجام کار وقتی بررسی می‌کردند هزینه تعمیر دکل‌ها بسیار بالاتر از واقعیت بود. آیا چنین قراردادهای جانبی نیز در قرارداد فاز 11 دیده شده است؟

منوچهری: این اولین بار است که من چنین چیزی را می‌شنوم. اینجا در همه چیز اصل بر شفافیت است. خیلی بر شفافیت تأکید شده است و کنترل و نظارت بسیار زیاد است و برای ما سوال است که چرا توتال با این همه سخت‌گیری حاضر شده است در ایران فعالیت کند.

فارس: موضوع دیگر این است که شاید یکی از حساسیت‌هایی که روی توتال وجود دارد مربوط به سوابق این شرکت در ایران است. توتال در ایران به چند چیز متهم شد که خیلی حساسیت روی آنرا بالا برد. یعنی می‌شد قرارداد را با یک شرکت خوشنام‌تر منعقد کرد. مانند پرداخت‌هایی که به بعضی افراد انجام شد و اتهام مدیریت مخزن که ادعا شد شروع توسعه از فازهای مرزی نبوده است و بعضی از اطلاعات مخزن را از ایران پنهان نگه داشته است.

منوچهری: این مطلب آخر در ذهن‌ شماست.

فارس: آقای دکتر حداقل 4 اظهار نظر از کارشناسان و مسئولان صنعت نفت در این خصوص وجود دارد.

منوچهری: چه کسانی؟

*امکان ندارد توتال اطلاعات را از ما مخفی کند

فارس: مرحوم پرفسور سعیدی پدر مهندسی مخازن نفتی ایران، آقای منصور دفتریان رئیس انجمن گاز، آقای مسعود حسنی از مدیران فعلی وزارت نفت، آقای اصغر ابراهیمی اصل معاون اسبق وزیر نفت.

منوچهری: امکان ندارد چنین چیزی رخ داده باشد هرگز این بحث در طول جلساتی که داشتیم مطرح نشده است و این ساختگی است.

فارس: مثلا مرحوم سعیدی این موضوع را بارها مطرح کرده است.

منوچهری: شما بروید نفراتی را که در بخش مخزن از 20 سال قبل تاکنون فعالیت داشتند پیدا کنید و با آنها صحبت کنید.

فارس: رسما گفته شده است توتال از 4 لایه پارس جنوبی 2 لایه غیر مشترک را به ما معرفی کرده است.

منوچهری: ما حاضریم که جلسه کارشناسی تشکیل دهیم و شما این موضوع را پیگیری کنید در مورد K1 تا K4 نیز جهت‌گیری خود ما بوده که چگونه تولید کنیم.

فارس: در مورد فازهای مرزی چه طور؟

منوچهری: منظورتان چیست؟

فارس: اینکه توتال کار رو از فازهای مرزی آغاز نکره است

منوچهری:  توتال کاره‌ای نبود که بگوید از کدام بخش برداشت کنیم و یا نکنیم.

*نحوه فاز بندی پارس جنوبی توسط ترکان

فارس نه منظور ما این نیست منظور ما این است که بگوید این برداشت مطابق با الزامات فنی است یا خیر...

منوچهری: در مورد بلوک بندی توسعه ما خودمان تصمیم گرفتیم و حتی تقسیم بندی فاز ها را نیز خودمان انجام دادیم و در واقع توسط آقای ترکان انجام شد. آقای ترکان همه را خودش دستی کشید. در یک جلسه آمد و گفت 10 کیلومتر و 100 کیلومتر خوب است؟ و ایشان خط‌کش گذاشت روی نقشه میدان و خط کشید و فازها تقسیم شد. البته آقای ترکان نظرات کارشناسی را گرفته بود.

فارس: شوخی می کنید. یعنی مطالعاتی پشتش نبود؟

منوچهری: بچه‌های مخزن گفتند مثلا هر 100 کیلومتر مربع یک فاز اما چون کل مساحت 400 کیلومتر مربع بود گفتند خب استعداد همه جای مخزن یک سان نیست بنابراین شما 28 قسمتش کن. که در آخر هم 28 فاز شد.

فارس: فکر می کردیم مطالعات خیلی مفصل روی آن شده است

منوچهری: نه اصلا هم چین چیزی نبود در مورد پرداختی‌های توتال هم بگویم که اگر توتال در گذشته باجی داده باشد من اطلاعی ندارم.

خوشبختانه نفتی ها چه اعضای هیات مدیره و چه مذاکره کنندگان مشکلی نداشتند و در این قرارداد اخیر هم قید و بند زیادی بستیم و این بار خیلی حساس بودیم و تمام مذاکرات ما ضبط شده است. خیلی حساس بودیم تا حاشیه های دفعه قبل ایجاد نشود.

فارس: برای سوال آخر یک ابهامی مطرح می‌شود در مورد سکوهای تقویت فشار که البته به نظر بنده شاید خیلی دقیق هم نباشد. بعضی مهندسین مخزن می‌گویند محل فاز 11 محل پرفشاری است و نیازی به سکوی تقویت فشار ندارد و اجرای آن یک نوع امتیاز برای توتال است.

منوچهری: این موضوع را باید مخزنی‌ها توضیح دهند، اما من عکس این مطالب را شنیده‌ام یعنی فاز 11 روی مرز است و افت فشار شدید است و به این سکوی‌های تقویت فشار نیاز خواهد بود.

فارس: سکوها قطعا در ایران احداث خواهد شد؟

منوچهری: قرار است شرکت توتال یاردهای ایران را بازدید کند و در نهایت اعلام کند کدام یارد مناسب ساخت این سکوهای 20 هزار تنی است.

گفت‌وگو از علی فروزنده و محمد حسین سیف اللهی مقدم

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۱۳
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ق.ظ

تیم ملی کشتی فرنگی وارد پاریس شد+ برنامه مسابقات

کشتی قهرمانی جهان- فرانسه

تیم ملی کشتی فرنگی وارد پاریس شد+ برنامه مسابقات

شناسه خبر: 1495836 سرویس: ورزشی
کشتی فرنگی

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی کشتی، ظهر امروز وارد شهر پاریس محل برگزاری

 این مسابقات شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرنگی‌کاران کشورمان که صبح امروز (شنبه) برای حضور در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راهی کشور فرانسه شده بودند، هم اکنون در شهر پاریس پایتخت این کشور حضور دارند.

ملی پوشان چهار وزن نخست عصر فردا (یکشنبه) به روی باسکول می روند تا مسابقات خود را از ظهر روز دوشنبه (به وقت ایران) آغاز نمایند.

ترکیب تیم ایران برای حضور در این رقابت ها به شرح زیر است:

59 کیلوگرم: مهرداد مردانی
66 کیلوگرم: محمد الیاسی
71 کیلوگرم: محمدعلی گرایی
75 کیلوگرم: سعید عبدولی
80 کیلوگرم: یوسف قادریان
85 کیلوگرم: حسین نوری
98 کیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده
130 کیلوگرم: شهاب قوره جیلی
سرمربی: علی اشکانی
مربیان: محمدعلی چمیانی، مهرزاد اسفندیاری فر، داود گیل نیرنگ
سرپرست: محمد دلیریان

برنامه رقابت های کشتی فرنگی به وقت ایران به شرح زیر است:

یکشنبه 29 مرداد 1396
19:45 تا 20:15 وزن کشی اوزان 71 ، 75 ، 85 ، 98 کشتی فرنگی

دوشنبه 30 مرداد 1396
12:30 تا 19:30 مسابقات مقدماتی اوزان71 ، 75 ، 85 ، 98 کشتی فرنگی
19:45 تا 20:15 وزن کشی اوزان 59 ، 66 ، 80 ، 130 کشتی فرنگی
21:30 تا 24 مسابقات فینال و رده بندی  اوزان 71 ، 75 ، 85 ،  98 کیلوگرم کشتی فرنگی

سه شنبه 31 مردادماه
12:30 تا 19:30 مسابقات مقدماتی اوزان 59 ، 66 ، 80 ، 130 کیلوگرم کشتی فرنگی
21:30 تا 24 مسابقات فینال و رده بندی کشتی فرنگی

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۰
علیرضا آیت اللهی

چه عاملی جوانان اروپایی را به حملات تروریستی ترغیب می‌کند؟

شناسه خبر: 1497857 سرویس: بین الملل
یونس ابویعقوب عامل حمله بارسلونا

یک کارشناس ارشد مسائل تروریسم به تحلیل دلایل گرایش برخی جوانان اروپایی به گروه‌های تروریستی و انجام عملیات

 در کشورهای خودشان پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک کارشناس ارشد مسائل ضد تروریسم در فرانسه گفته که اسلام عامل انگیزش عاملان حملات تروریستی در کشورهای اروپایی نیست. 

به گزارش هاآرتص، «اولیور ری»، کارشناس فرانسوی مبارزه با تروریسم با اشاره به حمله چند ماه پیش «سلمان عابدی»، عامل انتحاری حمله منچستر که 22 نفر را کشت، می‌گوید که زندگی او با یک مزیت آغاز شد: او به همراه پدر و مادرش از چنگ حکومت «معمر القذافی»، دیکتاتور لیبی گریخت و برای یک زندگی جدید ساکن بریتانیا شد.

به گفته این کارشناس فرانسوی، همین  جابجایی مکانی بود که دو دهه بعد وی را به یک تروریست و عامل انتحاری تبدیل کرد. 

«روی» گفته حدود 60 درصد از عاملان حملات تررویستی در اروپا کسانی هستند که از کشور زادگاهشان جدا شده‌اند اما نتوانسته‌اند در جوامع غرب عجین شده و با آن یکپارچه شوند.  

وی می‌گوید آنها در معرض نوعی «فرایند فرهنگ‌زدایی» قرار می‌گیرند که باعث گسستگی‌شان هم از جوامع اروپایی و هم از فرهنگ کشور زادگاهشان می‌شود. ماحصل این فرایند، یک «خلأ هویتی» خطرناک است که با «تمایلات افراط‌گرایی خشن» پر می‌شود. 

الگویی که در میان بسیاری از عاملان حملات تروریستی دیده می‌شود سرگردانی هویتی‌شان قبل از جذب به گروه‌های خشونت‌بار است؛ آنها از یک طرف، به دلیل مهاجرت‌ از اعضای فرهنگ اولیه‌شان رانده می‌شوند و از طرف دیگر از پیوستن به فرهنگ جدید کشور غربی می‌مانند.

این تحلیل در شرایطی مطرح شده که یک جوان 22  ساله مراکشی تبار به نام «یونس ابویعقوب» روز پنجشنبه با یک وانت ون به خیابان «لا رامبلا» در شهر بارسلون اسپانیا حمله کرد. این حمله 14 کشته و بیش از 100 زخمی به جا گذاشت. 

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۳۰
علیرضا آیت اللهی
دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۳ ب.ظ

100 روز ریاست جمهوری مکرون؛ سرشار از تلاطم

100 روز ریاست جمهوری مکرون؛ سرشار از تلاطم

تهران - ایرنا - یک روزنامه آلمانی نوشت: صد روز از ریاست جمهوری امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه می گذرد اما وی هنوز در تلاطم به سر می برد و محبوبیت وی کاهش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای روزنامه برلینر سایتونگ افزود: به عنوان یک لطیفه از مکرون به عنوان پادشاه خورشید نام برده می شود که درخشش خود را از دست داده است. در حالی که رهبر جوان فرانسه در خارج از کشورجذاب به نظر می رسد، اما در وطن خود کمتر می درخشد. 
این رئیس جمهوری 39 ساله از زمان پیروزی در انتخابات ماه مه، مجبور به تحمل چندین بحران در ریاضت و اقدامات اصلاحی شد که سبب ایجاد انتقادهای زیادی از وی شد که محبوبیت وی را کاهش داد.
در واقع تصویر امیدوار کننده و پویا از وی خدشه دار شده است. جوان ترین رئیس جمهوری تاریخ فرانسه اجرای چند وعده انتخاباتی خود را از زمان به قدرت رسیدن در ماه مه تکمیل و یا آغاز کرده است. وی با عجله قانونی را برای اخلاق سیاست رسوازده فرانسه به تصویب رسانید که استخدام بستگان نمایندگان را ممنوع کرده است. وعده دیگر، ایجاد اصلاحات عمده در بازار کار است که باید از پاییز به اجرا درآید.
تارنمای این روزنامه آلمانی افزود: اما محبوبیت مکرون نزد مردم فرانسه کم است . تنها 36 درصد از مردم این کشور از کار این رئیس جمهور سوسیال لیبرال رضایت دارند. تاکنون تنها ژاک شیراک رئیس جمهوری پیشین فرانسه در سال 1995 چنین سقوط سریعی را در محبوبیت خود تجربه کرده است.
فرانک باسنر، مدیر موسسه آلمان و فرانسه در لودویک بورگ در باره مکرون می گوید: کسی که بیش از حد بالا پرواز کند، ممکن است سقوط هم بکند.
این تارنما در ادامه نوشت: مهم ترین تصمیم مکرون این بود که برای اولین بار در یک دهه بار دیگر می خواهد حد کسری اتحادیه اروپا را کم کند، حتی اگر چهار میلیارد و 500 میلیون یورو صرفه جویی مورد نیاز باشد. احتمال این حقیقت که او شمار زیادی از مردم را در مقابل خود قرار می دهد، بسیار زیاد است. 
رئیس جمهوری فرانسه در عین حال، احتمال دارد قانون کاهش استخدام را اجرا کند. ژان لوک ملانشون رئیس اتحادیه صنفی فرانسه، این اصلاحات را که از نئولیبرال ها الهام گرفته و به تخریب حقوق کارگران می پردازد، محکوم کرد.
اروپام **9419 **1486**مترجم : شیرین کسرائی**انتشار: محسن شریفی**

انتهای پیام /* 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۳
علیرضا آیت اللهی

کشف آر.پی.جی و مواد منفجره و مخدر در «سَن دنی» فرانسه

تهران- ایرنا- پلیس فرانسه از کشف و ضبط آر.پی.جی، مواد منفجره، تجهیزات پلیس و 40 کیلو حشیش در یک محل تولید مواد منفجره در «سِن- سَن دنی» واقع در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، در جریان این پرونده 2 مرد 30 و 40 ساله متهم به قاچاق اسلحه و مواد مخدر نیز دستگیر و زندانی شده اند.
به گفته پلیس فرانسه، علاوه بر آر.پی.جی و تجهیزاتی همچون چراغ قوه و جلیقه ضد گلوله پلیس؛ سه بمب انفجاری، دو قبضه تفنگ ساچمه ای، مهمات کالیبر 12 و 9 میلی متری، 40 کیلوگرم حشیش و پول نقد نیز در این محل کشف و ضبط شده است.
به گزارش ایرنا، مردم فرانسه از سال 2015 تاکنون بارها شاهد حمله های تروریستی در خاک این کشور بوده اند که بر اثر آن چند صد تن از جمله چندین افسر پلیس کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند.
اروپام**2090
مترجم: سعید زارع کندجانی**انتشار: فریبا مدنی

انتهای پیام /* 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۰
علیرضا آیت اللهی