فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۹۴/۱۲/۱۶ :: ۱۲:۱۹ 

خبرگزاری فارس: جزئیات جدید از قرارداد پژو


 زمان‌بندی توقف تولید پژو ۲۰۶ و ۲۰۷

 تولید ۳۰۰ هزار خودرو جدید با برند ایران


معاون وزیر صنعت در امور صنایع و اقتصادی با اشاره به برنامه زمان‌بندی تولید پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ با مشخصات فعلی تا ۳ سال آینده، گفت: ایران‌خودرو ۳۰۰ هزار دستگاه محصول جدید با برند خود بر روی پلت‌فرم پژو تولید خواهد کرد.

محسن صالحی‌نیا در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات جدید از قرارداد پژو اظهار داشت: در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، یک شرکت مستقل ایجاد خواهد شد که نام این شرکت تا پایان سال مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: در این شرکت جدید، هر کدام از طرفین سهم 50 درصدی دارند و هر اقداماتی که در این شرکت انجام می‌شود، مستقل از ایران خودرو و پژو خواهد بود و در واقع به نام شرکت مشترک ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در اولین اقدام شرکت مشترک، یک پلت فرم تعریف شده که سه محصول بر روی آن تولید خواهد شد و برای سال اول و بخشی از سال دوم فعالیت شرکت، این سه محصول توسط شرکت جوینت ونچر تولید خواهند شد.

صالحی نیا اظهار داشت: تأمین قطعات، گریدبندی قطعات، زمان‌بندی تأمین قطعه، موضوع تأمین قطعات برای شبکه در هر کدام از بخش‌های صادرات، بازاریابی، مواد تولید و سایر مسایل توسط شرکت مشترک تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه شرکت مشترکی به صورت جوینت ونچر بین خودروسازان ایرانی و خارجی تعریف نشده بود، گفت: حتی در همکاری رنو و خودروسازان ایرانی نیز این مسئله شکل نگرفت، در قرارداد رنو نیز یک شرکت به نام رنو پارس تشکیل شد که 26 درصد سهام آن به ایران خودرو، 26 درصد به سایپا و بقیه آن به رنو اختصاص داشت که فقط تأمین قطعات تندر 90 را در شبکه رنو انجام دهد.

وی تأکید کرد: وظیفه آن شرکت فقط تأمین قطعات بود، ولی شرکت مشترک پژو و ایران خودرو وظیفه‌اش تولید خودرو است که در فاز اول، این تولیددور سایت‌های ایران خودرو انجام می‌شود.

* دلیل آموزش کارشناسان ایرانی تحت عنوان غرامت

به گزارش فارس، آموزش کارشناسان ایران خودرو یکی از مواردی است که به عنوان غرامت پرداختی از سوی پژو به ایران خودرو مطرح شده است.

خبرنگار فارس پرسید آموزش کارکنان در تمام قراردادهای خارجی پیش‌بینی می‌شود، چطور ایران خودرو این کار را به حساب غرامت می‌گذارد؟ صالحی نیا پاسخ داد: جوینت ونچر یک شرکت است و هرچه در محدوده این شرکت تعریف شود، برای همین شرکت خواهد بود. سقف تولید خودرو توسط جوینت ونچر حدود 200 تا 250 هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است و در کنار آن، تولید ایران خودرو حدود 700 تا 800 هزار دستگاه خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر سهم 50 درصدی ایران خودرو از تولید 250 هزار دستگاه شرکت جوینت ونچر، حدود 600 هزار دستگاه خودرو نیز در ایران خودرو تولید خواهد شد.

معاون وزیر صنعت توضیح داد: آموزش دو جنبه دارد، در این زمینه یک سطح خارجی برای آموزش پرسنل ایران خودرو در بحث غرامت تعریف شده است که هیچ ارتباطی به شرکت جوینت و نچر ندارد.

* تولید 250 هزار دستگاه خودرو در پایان سومین سال همکاری مشترک

وی با بیان اینکه تولید شرکت جوینت ونچر ایران خودرو و پژو در پایان سومین سال همکاری دو شرکت به 250 هزار دستگاه خواهد رسید، گفت: هم اکنون بیشترین تیراژ تولید ایران خودرو وابسته به پژو است و این شرکت در حال به روز رسانی محصولات پژو از نظر استاندارد مصرف سوخت، نصب موتورهای یورو 6، استانداردهای جدید آلایندگی، تنوع، صادرات و رضایت‌مندی مشتریان است.

وی ادامه داد: یکسری محصولات ایران خودرو نیز با تجربه‌ای که این شرکت از همکاری با پژو کسب می‌کند و امتیازاتی که بابت تولید محصول بر روی پلت فرم‌های گروه پژو سیتروئن (PSA) کسب کرده، تولید می‌شود.

* تولید 300 هزار دستگاه خودرو روی پلت فرم پژو و به نام ایران خودرو

صالحی نیا تصریح کرد: ایران خودرو می‌تواند تا حدود 300 هزار دستگاه خودرو بر روی پلت فرم PSA و به نام ایران خودرو تولید کند.

وی افزود: ایران خودرو علاوه بر تولید در جوینت ونچر، بخشی از محصولاتش را نیز بر روی پلت فرمی که از گروه پژو می‌گیرد، تولید خواهد کرد.

* ادامه تولید پژو 206 و 207 تا سه سال آینده

به گفته صالحی نیا، تولید پژو 207 طی دو تا سه سال ادامه خواهد داشت، تولید پژو 206 نیز ادامه می‌یابد و تولید این محصولات تا وقتی که به لحاظ تیراژ اقتصادی، تأمین قطعه و پاس کردن استانداردهای مصوب و تا زمانی که مشتری دارد، ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چشم‌اندازی برای تولید محصولات فعلی پژو در ایران وجود ندارد؟ گفت: تولید پژو 206 با توجه به اینکه بسیاری از استانداردها را پاس می کند و بین مشتریان نیز مطلوبیت دارد حتماً طی دو تا سه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عرضه محصولاتی که بر روی پلت فرم 206 تولید می‌شوند مانند پژو 207 نیز قطعاً ادامه خواهد داشت، در پاسخ به این سوال که آیا تولید پژو 206 از سه سال آینده متوقف خواهد شد، گفت: این تولید قطعاً ادامه خواهد یافت، اما با شرایط جدید و با استفاده از پلت فرم‌هایی که ایران خودرو در اختیار دارد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه خودروهای پژو 301، 208، 2008 بر روی یک پلت فرم تولید می‌شوند، گفت: اگر بخواهیم مدام دنبال پلت فرم جدید باشیم، نمی‌توانیم تولید اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

 پژو 207 ، 300 هزار دستگاه ، شرکت مشترک جدید ، شرکت مشترک رنو ، جوینت ونچر،  ، 600 هزار خودرو ، آموزش کارکنان ، پژو 301 ، پژو 208 ، پژو 2008


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی