فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۴۴ ب.ظ

خودروساز فرانسوی به تولید ایرانی می اندیشد


خودروساز فرانسوی به تولید ایرانی می اندیشد 


 80 درصد از قطعات رنو ساخت داخل می شود  

دوشنبه, 17 خرداد 1395 - 09:05

گزارشگر عسل داداشلو

خودروساز فرانسوی به تولید ایرانی می اندیشد / 80 درصد از قطعات رنو ساخت داخل می شود

رنوی فرانسوی قصد دارد که ‌«‌عمق ساخت داخل قطعات‌»‌ ‌محصولاتش در ایران را به 80 درصد رسانده و قطعه‌سازان ایرانی را در بازی تجارت جهانی سهیم کند.

نمایشگاه دستاوردهای صنعت قطعه‌سازی ایران در مرکز طراحی و مهندسی رنو، به مدت یک روز در فرانسه برگزار شد تا گامی در جهت تحقق مذاکرات قطعه‌سازان ایرانی با رنو برداشته شود و در همین نمایشگاه یک روزه که 25 گروه ایرانی در قالب 25 شرکت حضور داشته‌اند، مدیران ارشد رنو از افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات محصولات خود در ایران سخن گفتند.

80درصد از قطعات رنو ساخت داخل می‌شود

محمدرضا نجفی‌منش، عضو انجمن قطعه‌سازان، که در این نمایشگاه حضور داشته، درباره این نمایشگاه و مذاکرات پیرامونش به «فرصت امروز» می‌گوید: «در این نمایشگاه 25 غرفه در اختیار قطعه‌سازان ایرانی که طرف قرارداد رنو در ایران بوده‌اند، قرار داشت.

80درصد از قطعات رنو ساخت داخل می‌شود

پیش از این ما مذاکراتی با رنو داشتیم که در قالب این مذاکرات از رنو خواسته بودیم همراه با توسعه محصولات خود، بخشی از قطعات خود را از ایران تأمین کنند، خوشبختانه رنو به این درخواست پاسخ گفت و برای شروع کار نمایشگاه تــوانمنــدی‌هــای صنــعت قطعه‌سازی ایران در مرکز تکنو سنتر که همه مراکز تحقیقاتی رنو در آن مستقر است و 12 هزار پرسنل دارد، برگزار شد.‌»‌ ‌

او ادامه داد: «در طول این نمایشگاه یک روزه حدود 500 نفر از مدیران ارشد رنو و نیسان و کارشناسان این شرکت‌ها از غرفه‌ها بازدید کرده و با قطعه‌سازان گفت‌وگو کردند. همچنین روز پیش از برگزاری رنو سه تن از مدیران ارشد این شرکت انتظارات خود از قطعه‌سازان ایرانی برای حضور در تولید جهانی رنو را بیان کردند.‌»‌ ‌

نجفی‌منش در پاسخ به این پرسش که انتظارات رنو از قطعه‌سازان ایرانی چه بود؟ توضیح داد: «کیفیت، قیمت تمام شده، تحقیق و توسعه و استانداردهای مورد قبول این شرکت، از جمله مواردی بود که مدیران رنو درباره آن سخن گفتند، البته اکثر قطعه‌سازان ایرانی همه این موارد را در دستور کار خود دارند. هدف رنو این است که 80 درصد از قطعات محصولات خود را داخلی‌سازی کرده تا سطح رقابت پذیری‌اش بالاتر رود.‌»‌ ‌

80درصد از قطعات رنو ساخت داخل می‌شود

سعید هاشمی، قائم مقام شرکت قطعه‌سازی آذین‌خودرو نیز که در این نمایشگاه حضور داشته، درباره دستاورد برگزاری نمایشگاه در گفت‌وگو با «فرصت امروز» گفت: «شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، شرکت‌هایی بودند که قابلیت حضور در کلاس جهانی تولید قطعات را دارند و براساس ارزیابی‌های خود رنو انتخاب شده بودند تا قابلیت‌های صنعت قطعه‌سازی ایران را ارائه دهند. از 10 روز قبل برای این نمایشگاه تبلیغ شده بود. نشان دادن قابلیت‌های صنعت قطعه‌سازی ایران نکته بسیار خوبی بود.‌»‌ ‌

او ادامه داد: «مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه آشنایی مدیران رنو با توانایی‌های قطعه‌سازی ایران بود زیرا همه مدیران رنو به ایران سفر نکرده بودند. همچنین هدف رنو برای 80 درصد کردن عمق ساخت داخل محصولاتش و پیوستن ایران به جرگه تأمین‌کنندگان جهانی قطعات رنو از نکاتی بود که در این نمایشگاه مطرح شد.‌»‌ ‌

80درصد از قطعات رنو ساخت داخل می‌شود

موضوع رقابت‌پذیری، نکته‌ای است که خودروسازان فرانسوی از جمله رنو برای حفظ بازار جذاب ایران بیشتر به آن می‌اندیشند. پیش از این میزان ساخت داخل خودروی ال 90 در ایران 60 درصد بوده اما حالا رنو می‌خواهد همزمان با توسعه محصولاتش در بازار ایران، میزان عمق ساخت داخل قطعات خود را به 80 درصد برساند؛ خبری خوش که می‌تواند به توسعه صنعت قطعه‌سازی ایران انجامیده و در کنار آن قطعه‌سازان ایرانی را مجددا به بازارهای جهانی متصل کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۳
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی