فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ق.ظ

هواپیماهای جدید ۸سال دیگر می‌آیند

شنبه 29 خرداد 1395 - 09:22:57 | 


هواپیماهای جدید ۸سال دیگر می‌آیند


رئیس سازمان میراث فرهنگی به همشهری گفت که تحویل هواپیماهای جدید تأثیر مستقیم بر صنعت گردشگری ایران دارد

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز فروش هواپیماهای ایرباس به ایران هنوز نهایی نشده است.

براساس بند ششم سند چشم‌انداز 20ساله کشور، ایران باید تا پایان سال 2025با فراهم کردن زیرساخت‌ها، زمینه ورود 20میلیون گردشگر خارجی را به کشور فراهم کند. هدف از تدوین این بند از برنامه سند چشم‌انداز، کسب جایگاه اول اقتصادی در سطح منطقه آسیای جنوبی و غربی با تکیه بر رشد مستمر اقتصادی، ارتقای نسبی درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل در صنعت گردشگری است. این درحالی است که بنا به اعلام مسئولان هم‌اکنون ورودی گردشگران خارجی به ایران اندکی بیش از 5میلیون گردشگر است. براین اساس هر سال باید بالغ بر 2میلیون و 200هزار گردشگر خارجی به تعداد گردشگران ورودی اضافه شود تا میزان گردشگران ورودی به کشور در سال 2025میلادی به 20میلیون گردشگر و 25میلیارد دلار درآمد برسد.

تأثیر مستقیم ایرباس‌ها بر صنعت گردشگری ایران

جذب این تعداد گردشگر به ایران اما نیازمند زیرساخت‌های جدی در حوزه گردشگری است. رئیس سازمان میراث فرهنگی در سخنان پیشین خود بارها اعلام کرده است که ایران نیازمند ساخت هتل‌های 4و 5ستاره است و برهمین اساس انقلاب هتل‌سازی‌ در کشور آغاز شده است. جدای از هتل‌ها اما ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور نیز نیاز به نوسازی و ایمنی بیشتر دارد. ناوگان حمل‌ونقل هوایی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های صنعت گردشگری در هر کشوری است و بر همین اساس نیز پس از پایان تحریم‌ها بزرگ‌ترین قرارداد خرید هواپیما بین ایران و فرانسه به امضا رسید تا 120هواپیمای ایرباس فرانسوی به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی وارد خطوط پروازی ایران شوند. حسن روحانی رئیس‌جمهور در سفر خود به پاریس قرارداد خرید این تعداد هواپیمای مسافربری را به امضا رساند. اما اینکه هواپیماهای جدید چه زمان تحویل ایران می‌شوند هنوز جای بحث است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در مراسم افطار فعالان صنعت گردشگری در گراندهتل شهرک سینمایی غزالی به همشهری گفت که در تازه‌ترین جلسه اعضای کانون ملی هماهنگی گردشگری، اعضای این کانون از هجوم گردشگران خارجی به ایران و نبود ظرفیت خالی هتل‌ها خبر دادند. مسعود سلطانی‌فر همچنین تأکید کرد که ورود هواپیماهای جدید به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور تأثیر مستقیم بر صنعت گردشگری ایران دارد.

8سال تا ورود هواپیماهای جدید به ایران

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در حاشیه مراسم افطار گراند هتل به همشهری گفت که مجوزها و فاینانس ورود هواپیماهای جدید به ایران هنوز نهایی نشده است.

او در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی باید بیفتد تا هواپیماهای جدید وارد خطوط هواپیمایی ایران شوند؟ افزود: در نخستین مرحله فروشنده هواپیماهای ایرباس به ایران باید برای قطعات آمریکایی از آمریکا مجوز بگیرند که هنوز مجوز قطعات صادر نشده است. عابدزاده افزود: صدور مجوزها زمانبر است ضمن آنکه برای تأمین منابع مالی نیز باید با فروشنده توافق شود که تأمین مالی به‌صورت اجاره به شرط تملیک و یا به‌صورت فاینانس است.

وی با اعلام اینکه مذاکرات خرید هواپیماها توسط شرکت‌های هواپیمایی و تجاری انجام می‌شود و سازمان هواپیمایی کشوری ناظر بر کیفیت هواپیماهای جدید است، گفت: ورود هواپیماهای جدید به ناوگان حمل‌ونقل هوایی ایران حدود 8سال زمان می‌برد چون باید ابتدا ساخته شوند.

وی ورود هواپیماهای جدید ایرباس به سیستم حمل‌ونقل هوایی ایران را در توسعه ملی کشور و افزایش تولید ناخالص ملی تأثیرگذار خواند و افزود: در کشورهای دارای حمل‌ونقل هوایی پیشرفته، ورود هواپیماهای جدید تا 9درصد به‌طور مستقیم بر تولید ناخالص ملی آنها تأثیر دارد و در صنعت گردشگری نیز رقمی معادل 25درصد از تولید ناخالص ملی نصیب درآمدهای ملی می‌شود.

به گفته علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، جمعیت ایران بیش از 80میلیون نفر است که ظرفیت قابل توجهی برای سفرهای هوایی هستند و علاوه بر این جمعیت، گردشگران آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی نیز مشتاق سفر به ایران شده‌اند و باید امکانات لازم ازجمله حمل ونقل هوایی و هتل برای سفر آنها فراهم شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی