فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۲ ق.ظ

باج یک میلیارد دلاری دولت به ایرباس!

۹۵/۰۴/۱۹ :: ۱۴:۳۱

 رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری فاش کردباج یک میلیارد دلاری دولت به ایرباس!خبرگزاری فارس: 

باج یک میلیارد دلاری دولت به ایرباس!

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر خرید ایرباس فرانسه و ایران گفت: در این تفاهم‌نامه یک میلیارد دلار بهره پولی است که باید دولت پرداخت کند که از توان اقتصای دولت هم خارج است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، حمیدرضا پهلوانی، رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با نسیم آنلاین با بیان اینکه هیچ خریدی در گذشته از جانب سازمان هواپیمایی کشوری از کمپانی‌های سازنده هواپیما در سال‌های قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم صورت نگرفته است، گفت: در دوره دولت قبل، امکان خرید هواپیما از مراکز مستقیم وجود نداشت.

به گفته پهلوانی، در زمان تصدی  مسئولیت وی در دوره قبل، هواپیماهای نو وارد کشور نشده و ادامه داد که خرید هواپیما در دوره قبل، از طریق سازمان‌های هواپیمایی خصوصی انجام می شد. وی بیان داشت شرکت‌های هواپیمایی خصوصی با روش‌های مختلف و یافتن راه و قیمت مناسب، نسبت به خرید هواپیما اقدام کرده‌اند.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت که با انجام این اقدامات، به طور میانگین سالانه 25 فروند هواپیما وارد کشور شده که اینها، هواپیماهایی نبوده که از کارخانجات سازنده خریداری شود و تصریح کرد که حتی یک فروند هواپیمای نو  هم از طریق سازمان هواپیمایی کشوری یا شرکت هواپیمایی هما وارد کشور نشده است.

وی، خرید هواپیما از شرکت بوئینگ را دارای برخی مشکلات برشمرد که از جمله آنها تایید تفاهم نامه ازسوی وزارتخانه خزانه داری آمریکا است.

به گفته وی، انجام توافقنامه بین دو کشور یا هر گونه خرید هواپیمای بوئینگ منوط به تایید وزارتخانه خزانه داری  آمریکا بوده و افزود که  مانع جدید دیگر هم کنگره آمریکا است که با توجه به فرایند انتخاباتی ریاست جمهوری، یکی از  موانع  اصلی  همین کنگره  و کاندیدای موجود در انتخابات پیش روی آمریکا است.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به  تفام نامه اخیر خرید ایرباس فرانسه  و ایران نیز به نسیم آنلاین اذعان کرد که یکسری از این توافقات با ساختارهای موجود کشور سازگاری نداشته و گفت که در این تفاهم نامه یک میلیارد دلار بهره پولی است که باید دولت پرداخت کند که از توان اقتصای دولت هم خارج است.

در سفر اخیر رییس جمهوری ایران به فرانسه تفاهم نامه اولیه خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش دستکم 10.5 میلیارد دلار به امضاء رسید که قرار شد 45 فروند هواپیمای ایرباس 320 و 321، 45 فروند ایرباس 330 ، 16 فروند ایرباس 350 و 12 فروند هواپیمای ایرباس A380 در مدت زمان 5 سال در اختیار شرکت دولتی هواپیمایی "هما" قرار گیرد.

از بهمن ماه سال گذشته که قرارداد خرید این تعداد هواپیما به امضاء رسید، قرار شد ظرف مدت 40 روز کاری، این پیمان به قرارداد نهایی منتج ‌شود، هر چند که با پس و پیش کردن زمان قطعی شدن قراردادها، در نهایت قرار شد این قرارداد تا نیمه خردادماه سال 95 نهایی شود.

پهلوانی تفاهم نامه اخیر ایران با ایرباس فرانسه را فاقد برخی موارد از حیث جنبه عملی برشمرد که تاکنون هیچ هواپیمایی هم وارد کشور نشده است. وی تاکید کرد: بیش از 5 ماه از برجام گذشته اما یک هواپیما هم توسط دولت خریداری نشده است.

وی افزود که برای هر خرید هواپیما یک قرارداد استاندارد تعریف شده و چناچه ایران بخواهد زمان خرید از کمپانی کاهش یابد، باید هزینه بیشتری هم پرداخت شود.

پهلوانی با بیان اینکه کمپانی‌های سازنده هواپیما تمایل دارند که به ایران هواپیما بفروشند و وارد بازار کشور ما شوند گفت: یکی از دلایل تاخیر در اجرای تفاهم نامه فروش هواپیما به ایران موانع تحریم بر علیه دولت ایران است که فعلا نیز حل نشده است.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۳
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی